Bekijk Poll Resultaten: Moeten taboe's zoals Religie ter discussie kunnen worden gesteld op Preppers.nl?

Stemmers
79. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja, wij kunnen hier als betere mensen respectvol over discussiŽren.

23 29,11%
  • Nee, dit gaat toch nooit goed want er is geen respect onder leden.

7 8,86%
  • Nee, hier heb ik helemaal geen behoefte aan ik ben hier puur voor preppen.

39 49,37%
  • Twijfel, ik weet niet of dit hete ijzer uit het vuur gepakt moet worden..

10 12,66%
Pagina 3 van de 14 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 137
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Waarom zou religie op dit forum thuis horen? Het gaat sowieso voor heel veel onrust zorgen en je schiet er weinig mee op. Alleen omdat religie en paar dingen gemeen heeft met preppen? Ik weet genoeg andere dingen die met preppen te maken hebben! Uiteindelijk heb je vrij weinig aan een geloof als SHTF. Religie voedt niet, het moet gevoed worden. Religie vecht niet voor de mensen. Mensen vechten voor religie. Kortom: Houd religie van het forum AUB.

IsaBo
    Guest
    Als gelovig mens zal ik voor ťťn keer op dit forum via de bijbel antwoorden.

Koning Salomo schreef: 3 Voor alles is er een vastgestelde tijd, ja, een tijd voor elke aangelegenheid onder de hemel: 2*een tijd voor geboorte en een tijd om te sterven, een tijd om te planten en een tijd om het geplante te ontwortelen, 3*een tijd om te doden en een tijd om te genezen, een tijd om neer te halen en een tijd om te bouwen, 4*een tijd om te wenen en een tijd om te lachen, een tijd om te weeklagen en een tijd om rond te huppelen, 5*een tijd om stenen weg te werpen en een tijd om stenen bijeen te brengen, een tijd om te omhelzen en een tijd om zich verre te houden van omhelzen, 6*een tijd om te zoeken en een tijd om [iets] als verloren op te geven, een tijd om te bewaren en een tijd om weg te werpen, 7*een tijd om vaneen te scheuren en een tijd om aan elkaar te naaien, een tijd om zich stil te houden en een tijd om te spreken, 8*een tijd om te beminnen en een tijd om te haten, een tijd voor oorlog en een tijd voor vrede.

Ik ben een erg religieus mens. Mijn gehele leven is ingericht naar mijn geloof. Maar ik denk dat Salomo het met me eens zou zijn dat een preppersforum geen plaats is om te discussiŽren over geloof. Ik ben er dus op tegen.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harmen Stap Bekijk Berichten
    Waarom zou religie op dit forum thuis horen? Het gaat sowieso voor heel veel onrust zorgen en je schiet er weinig mee op. Alleen omdat religie en paar dingen gemeen heeft met preppen? Ik weet genoeg andere dingen die met preppen te maken hebben! Uiteindelijk heb je vrij weinig aan een geloof als SHTF. Religie voedt niet, het moet gevoed worden. Religie vecht niet voor de mensen. Mensen vechten voor religie. Kortom: Houd religie van het forum AUB.
    Geloof is een goede bodem voor hoop welke op zijn beurt overlevingsdrang voedt... Dus hoezo heb je er weinig aan tijdens SHTF?

En dat zeg ik net hierboven: Het respectvol kunnen discussiŽren van geloofsonderwerpen vergroot slechts je kennis en begrip naar elkander toe. Als jij weet waarom iemand iets laat of doet kan jij er meer begrip voor opbrengen. Juist als dit ongefundeerd gebeurt kan het voor de ander een reden zijn om is te gaan reflecteren of hetgeen wat hij doet wel juist is? We zijn alleen mensen die hier zijn om te leren en onszelf te verrijken een onderwerp als dit moet er makkelijk naast kunnen JUIST in een groep die wellicht als enigste nog staat na SHTF!
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Bedankt [MENTION=497]Kungfufox[/MENTION]! Nu heb je er al voor gezorgd dat er een discussie gevoerd word over religie! Je/U bent een prima mod, maar dit was zeker geen slim besluit. Religie zou dit forum flink op kunnen schudden op een niet al te positieve manier.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    [MENTION=991]IsaBo[/MENTION] Heel mooi je quote een stukje uit de bijbel en je geeft je mening mooi. Onderbouw hem nu eens
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Adventurer
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kungfufox Bekijk Berichten
    Voorbeeld: Ikzelf ben redelijk atheÔst maar heb Christelijke opvoeding gehad. Met de juiste argumenten sta ik open voor andere religies.

''Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my throat.''
    Geweldige vergelijking. Kende ik nog niet, maar ga ik zeker gebruiken.
    Ik begrijp je insteek en naar mijn idee laat die zien dat je geinteresseerd bent in anderen en in hun beweegredenen.

Wel denk ik dat een religie iets is waar iemand lang en hard over nagedacht heeft en dat deze niet snel zal veranderen door nieuwe feiten of argumenten. Voor veel mensen is dit juist de basis van hun geloof. Het is een geloof. Dit hoef je niet te kunnen staven door argumenten. Het zijn overtuigingen die niet snel buigen voor andere overtuigingen. Dit maakt vaak dat deze discussies eindigen in heftige discussies.

Vanuit dat oogpunt zie ik niet de meerwaarde om het weer te introduceren. Voor mij zou de meerwaarde zijn dat ik werkelijk vind dat alle onderwerpen bespreekbaar moeten zijn. Ik kan er voor kiezen om ze niet te lezen en zodra iemand grof of beledigend is dan kunnen daar represailles uit voort komen
    Location, location, location

Pretletter
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heksenboot Bekijk Berichten
    Ten eerste doe ik niet aan geloof. Daar bedoel ik mee, dat ik nooit over praat.
    Ten tweede doe ik niet aan politiek. Dat negeer ik ook redelijk consequent, hier op de site.
    Ten derde is preppen helemaal geen geloof. Het is een levensstijl, gebaseerd op gezond verstand. Dat kan je van de die eerste twee niet zeggen.

Geloven daar doe ik dus niet aan, zeker weten wel. Zeker weten dat je maar beter voorbereid kan zijn. Zeker weten dat ik voorbereid ben.

Mensen geloven maar een eind weg, waar ze zin in hebben. Niet taboe en niet verboden voor mij. Maar ik doe er niet aan mee.
    Zelfde voor politiek en voetbal en televisie.
    Voor mijn part zet je dat allemaal in aparte rubrieken hier. Die sla ik dan allemaal over.

Dit is gewoon mijn manier van leven. Daar hoef ik niet zo nodig iemand van te overtuigen. Daar wil ik ook niet over discussiŽren.
    Filosoferen, okee. Dan kan ik je vertellen hoe ik de boel bekijk. Leuk als je me wilt leren kennen.
    Maar je hebt er verder helemaal niks aan, want beter zoek je het allemaal zelf uit.
    En waarschijnlijk heb je een mening, waar je met geen mogelijkheid van af te brengen zou kunnen zijn. Dus allemaal perfect zinloos.

Breek mij de bek niet open. Als je mij gaat vragen waar ik allemaal in geloof...., dat wil je echt niet weten, die koude, harde, enge, werkelijkheid.

Wij zijn nu bij deze vriendjes!

Dick Berts
    Guest
    [MENTION=497]Kungfufox[/MENTION]. Als je een faire en ook echt democratische poll wil, dan moet die niet beinvloed worden door een overduidelijke mening van de moderator die de poll opzet. Nu is het meer een instrument geworden of Foxie zijn zin te laten krijgen. De mening dat er de laatste tijd te veel commotie is geweest op het forum, wordt door velen gedeeld. Is de storm net weer wat gaan liggen, kom jij weer met een idee aan, dat op zijn minst wind zal zaaien.
    Laatst gewijzigd door Dick Berts; 06-12-12 om 20:33.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hytte Bekijk Berichten
    Geweldige vergelijking. Kende ik nog niet, maar ga ik zeker gebruiken.
    Ik begrijp je insteek en naar mijn idee laat die zien dat je geinteresseerd bent in anderen en in hun beweegredenen.

Wel denk ik dat een religie iets is waar iemand lang en hard over nagedacht heeft en dat deze niet snel zal veranderen door nieuwe feiten of argumenten. Voor veel mensen is dit juist de basis van hun geloof. Het is een geloof. Dit hoef je niet te kunnen staven door argumenten. Het zijn overtuigingen die niet snel buigen voor andere overtuigingen. Dit maakt vaak dat deze discussies eindigen in heftige discussies.

Vanuit dat oogpunt zie ik niet de meerwaarde om het weer te introduceren. Voor mij zou de meerwaarde zijn dat ik werkelijk vind dat alle onderwerpen bespreekbaar moeten zijn. Ik kan er voor kiezen om ze niet te lezen en zodra iemand grof of beledigend is dan kunnen daar represailles uit voort komen
    Zo ging het ook voordat JIJ het licht zag en begon te preppen. Het geloof 'de overheid redt ons wel' 'nee dat zal niet gebeuren' of 'wat een doemdenkerij'. Toch ben jij ook gebogen voor een andere overtuiging namelijk: preppen. Een klein percentage tegenover een hele grote meerderheid die nee schudt.

Dat discussies kunnen uitmonden in heftige ruzies vanwege een gebrek aan argumenten moet ik je gelijk in geven. Maar dit komt slechts door het gebrek aan wederzijds respect. Maar terugkomende op mijn filosofie: ''Diegene is dan gewoon 'te jong' om de wijsheid te plukken die jij hem of haar probeert over te geven OF jij bent 'te jong' om goed te reflecteren op jezelf .''

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretletter Bekijk Berichten
    Wij zijn nu bij deze vriendjes!
    Religie herenigd ?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten