Bekijk Poll Resultaten: Moeten taboe's zoals Religie ter discussie kunnen worden gesteld op Preppers.nl?

Stemmers
79. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja, wij kunnen hier als betere mensen respectvol over discussiŽren.

23 29,11%
  • Nee, dit gaat toch nooit goed want er is geen respect onder leden.

7 8,86%
  • Nee, hier heb ik helemaal geen behoefte aan ik ben hier puur voor preppen.

39 49,37%
  • Twijfel, ik weet niet of dit hete ijzer uit het vuur gepakt moet worden..

10 12,66%
Pagina 1 van de 14 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 137
    Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012

Question Moet er over Religie discussie kunnen worden gevoerd op Preppers.nl?

Waar ik me een al tijdje aan stoor is de volgende regel:

''Religie

We willen niet dat er nog gediscussieerd wordt over "religie". Uit ervaring en klachten van onze gebruikers is gebleken dat we hier weinig mensen een plezier mee doen en we willen dat iedereen hier met respect behandeld wordt of je nu een geloof aanhangt of niet. ''

We willen dat iedereen hier met respect behandeld wordt: dit kan ten allen tijde ongeacht het onderwerp!

Preppen is een geloof net zoals religie een geloof is (men doet het vaak vanuit een gevoel). Men kan meerdere of zelfs helemaal geen geloof aanhangen. Ik vindt juist dat een forum een open forum moet zijn waar men zijn of haar mening kan verkondigen zonder bepaalde taboe's. Onder de moderators en admins is er nu een discussie gaande of deze regel er uit moet of niet. Ik denk dat wij allen als voorbeeld voor de huidige maatschappij kunnen dienen en dat taboe's zoals Wapenbezit/gebruik/HIV+AIDS/homosexualiteit en religie gewoon bespreekbaar moeten zijn onder een aparte topic.

Daarom vraag ik jullie om te stemmen in mijn poll.

En om het in [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION] z'n cartoon spreuken mee te geven: ''Remember: with great power comes great responsibility''
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    welke poll?

ondanks dat ik multigelovig ben opgevoed, kan ik me toch enigszins atheist noemen. en dit is inderdaad een onderwerp die ik op dit forum wil mijden. Zodat we ons voornamelijk kunnen richten op de kernzaken van dit forum; preppen!

Dat tijdens een discussie religie soms wordt aangehaald om een punt duidelijk te maken zou geen probleem moeten zijn.

ik stem dus tegen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Niet doen! Ik weet zeker dat ik dan problemen ga veroorzaken als 'anti-theÔst'. Noem het maar zelfkennis
    Voor de mensen die toch willen discussiŽren over religie zijn er genoeg fora, maar houd preppers.nl religie vrij!

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Om nog even aan te geven hoe ik vind dat er hier met elkaar moet worden omgegaan, een handleiding over discussiŽren:

http://preppers.nl/forum/threads/316...ll=1#post66429
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Communicator Bekijk Berichten
    welke poll?

ondanks dat ik multigelovig ben opgevoed, kan ik me toch enigszins atheist noemen. en dit is inderdaad een onderwerp die ik op dit forum wil mijden. Zodat we ons voornamelijk kunnen richten op de kernzaken van dit forum; preppen!

Dat tijdens een discussie religie soms wordt aangehaald om een punt duidelijk te maken zou geen probleem moeten zijn.

ik stem dus tegen.
    Preppen doe je ook vanuit een geloof: het geloof dat er iets mis gaat. Dit kan ergens op gebaseerd zijn toch? En als atheÔst zou jij je mensen kunnen uitleggen WAAROM dat nu jouw voorkeur heeft?

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Fox, ik ben voor vrijheid van meningsuiting, vrij van iedere religie en probeer met zo min mogelijk (voor) oordelen te leven. Persoonlijk zou ik ook zeggen het moet kunnen, maar.....
    mijn ervaring hier op het forum is dat het gewoon tot ordinair heen en weer gezeik leidt, waarbij men soms de regels van het fatsoen behoorlijk uit het oog verliest.. ( sorry voor mijn woordkeus).
    Wanneer je een open forum zou hebben, waar het juist de bedoeling is om over alles te kunnen discussieeren, moet je dat vooral doen, maar DIT is een PREPPERS forum.
    Indien mensen de behoefte hebben om de degens te kruisen of ernstiger, over zaken als religie, HIV of de paus, moeten ze dat vooral op daarvoor bestemde fora doen lijkt mij.
    Laten we het hier vooral gewoon over PREPPEN en zijdelings betrokken onderwerpen hebben, dat is soms al ingewikkeld genoeg.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Is religie een taboe???

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kungfufox Bekijk Berichten
    Preppen doe je ook vanuit een geloof: het geloof dat er iets mis gaat. Dit kan ergens op gebaseerd zijn toch? En als atheÔst zou jij je mensen kunnen uitleggen WAAROM dat nu jouw voorkeur heeft?
    en daar heb ik nu juist helemaal geen zin in.
    Mocht dit onderwerp er toch komen, zul je mij er niet zien.
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piroska Bekijk Berichten
    Is religie een taboe???
    Religie is geen taboe, en dat mag het ook nooit worden. Maar het hoort niet op dit forum thuis vind ik....
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    [MENTION=291]frank1964[/MENTION] Daarom zal er rondom dat topic ook strenger worden opgetreden door moderators net als bij het wapenforum
    [MENTION=1190]Piroska[/MENTION] Religie is op dit moment een taboe inderdaad op preppers.nl
    [MENTION=672]Communicator[/MENTION] Persoonlijk lijkt het best leerzaam om 2 mensen van diverse geloven op respectvolle wijze te zien discussiŽren. Indien men de juiste argumenten op tafel weet te leggen weet ik zeker dat iemand mij hier wellicht ook op het forum zou kunnen bewegen om een geloof te volgen.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten