Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Leatherman mut


chrisprep

Aanbevolen berichten

De leatherman mut (military utilty tool) is is zoals de naam al zegt eigenlijk voor militair gebruik ontwikkeld, enkele functies zijn dan ook specifiek ontworpen om te dienen bij het gebruik van wapens.

 

Wat mij direct opviel toen ik hem kreeg was de grootte en robuustheid, dit is zeker een multitool om U tegen te zeggen.

Op de eerste foto zie je de mut in vergelijking met de skeletool.

Het mes van de mut kan met 1 hand geopend worden en heeft een deels gekarteld lemmet.

Houtkrulletjes , koorden snijden, geen probleem.

De mut heeft ook een zaagje, en dit doet waarvoor het dient, door de afmeting ben je wel beperkt.

 

De tang is stevig en dankzij de grootte van de mut kan je er ook wel wat kracht opzetten, met het snijgedeelte ga je moeiteloos door kabels.

Voor het schroevendraaiergedeelte is het handig dat de mut ook een verlengde bit heeft.

De onderkant kan men als minihamertje gebruiken,

het enige wat een beetje tegenvalt is de snijhaak achteraan, het blauwe stukje webbing kreeg ik er niet mee doorgesneden, ik dacht dat deze haak in noodgevallen kon dienen om bv. je autogordel snel door te snijden, dat zal dus niet lukken.

 

PICT0007.jpg.78f24313bc4538aad4b614a01aebaa57.jpg

PICT0011.jpg.879f8ba48bceee7bf091df0e527d0bf3.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
De leatherman mut (military utilty tool) is is zoals de naam al zegt eigenlijk voor militair gebruik ontwikkeld, enkele functies zijn dan ook specifiek ontworpen om te dienen bij het gebruik van wapens.

 

Wat mij direct opviel toen ik hem kreeg was de grootte en robuustheid, dit is zeker een multitool om U tegen te zeggen.

Op de eerste foto zie je de mut in vergelijking met de skeletool.

Het mes van de mut kan met 1 hand geopend worden en heeft een deels gekarteld lemmet.

Houtkrulletjes , koorden snijden, geen probleem.

De mut heeft ook een zaagje, en dit doet waarvoor het dient, door de afmeting ben je wel beperkt.

 

De tang is stevig en dankzij de grootte van de mut kan je er ook wel wat kracht opzetten, met het snijgedeelte ga je moeiteloos door kabels.

Voor het schroevendraaiergedeelte is het handig dat de mut ook een verlengde bit heeft.

De onderkant kan men als minihamertje gebruiken,

het enige wat een beetje tegenvalt is de snijhaak achteraan, het blauwe stukje webbing kreeg ik er niet mee doorgesneden, ik dacht dat deze haak in noodgevallen kon dienen om bv. je autogordel snel door te snijden, dat zal dus niet lukken.

 

PICT0007.jpg.78f24313bc4538aad4b614a01aebaa57.jpg

PICT0011.jpg.879f8ba48bceee7bf091df0e527d0bf3.jpg

 

Ik ken de haak / "gordel snijder' niet. Maar let op met V-vormige snijbladen. Op gordel/band materiaal diagonaal snijden. Als je dwars op snijdt, hoopt het materiaal tegen de snijblad op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik mag vragen, ben je sportschutter/militair?

zo nee waarom neem je dan een multitool met een kruitschraper, borsteltje en Gereedschap om vergrendeling van het wapen te herstellen?

het is een mooi ding hoor begrijp me niet verkeerd maar dat lijkt mij dan onnodig gewicht

of jij moet er een goed doel voor hebben verzonnen, dat kan natuurlijk ook ;)

dat vraag ik me af

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik mag vragen, ben je sportschutter/militair?

zo nee waarom neem je dan een multitool met een kruitschraper, borsteltje en Gereedschap om vergrendeling van het wapen te herstellen?

het is een mooi ding hoor begrijp me niet verkeerd maar dat lijkt mij dan onnodig gewicht

of jij moet er een goed doel voor hebben verzonnen, dat kan natuurlijk ook

dat vraag ik me af

 

de functies die ik het meest gebruik bij mijn vorige multitool, zijn : het mes, de tang, schroevendraaier.

dat zal wss bij deze ook het geval zijn, alhoewel het zaagje ook wel handig lijkt.

Er zitten dus idd wat functies op die ik nooit zal gebruiken, maar gelijk welke multitool ik kies, er zullen altijd opties zijn die ik niet gebruik.

Waarom ik dan juist de MUT gekozen heb, juist omdat hij zo robuust oogt, de praktijk zal uitwijzen of dit ook het geval is.

Ook dat het mes met 1 hand te openen is vind ik zeer handig, want dit is wel een veel gebruikte functie, en met een lemmet van 7,5 cm is het toch al bruikbaar voor allerhande klusjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast armageddon

nou nou nou.... ik heb ook zo'n ding ja

ze zijn superhandig om een ontsteker in c4 te steken of om det cord te knippen en de blastcap er op te knijpen.

verder kan je met je bronzen schraper je bolt carrier schoonkrabben en passen alle nou ja bijna alle poetssetjes met schroefverbinding erop.

wat wil je nou nog meer van je multitool??????:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...