Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kinder survival kleding, spullen en materialen


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Wat hebben kinderen allemaal nodig voor een SHTF situatie? Onafhankelijk van de leeftijd van het kind, blijkt het toch een stuk lastiger te zijn om bepaalde kleding, schoenen, spullen en materialen bij elkaar te vinden. Dit komt mede doordat kinderen nog in de groei zijn en lang niet alles geschikt is voor survival. Hoe zorg jij als ouder ervoor dat jouw kind klaar is voor een SHTF?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

tegenwoordig krijgen de meeste kinderen wat ze willen, toen ik nog een kind was moest ik werken voor mijn centen thuis of op t bedrijf van mn opa.

maar om terug te komen op het topic dit is vrij lastig en ik heb dan het geluk (mischien niet het goede woord) dat ik nog geen kinderen heb.

maar als ik kinderen had dan zou ik kleding kopen waar ze in kunnen groeien. mischien middelen op je bol bewaren zodat jij of je partner kleding kunnen aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben een leuke voorraad kindermultivitamines dus daar zal het niet aan liggen.

Met groenten uit de tuin en een gevarieerde voorraad denk ik dat het hele gezin wel uitgebalanceerde maaltijden krijgt.

 

Via Marktplaats koop ik af en toe een enorme hoeveelheid kleren op in verschillende maten.

Zo heb ik voor 60 euro incl. verzenden voor 4 kindermaten aan kleren gekocht voor verschillende seizoenen.

UIteraard geen Nike of Mexx, maar dat maalt niemand om in een SHTF scenario. (En ik ben toch al niet van de merken)

Schoenen koop ik in de aanbieding en ook rustig een paar maten groter als ze erg goedkoop zijn.

 

Hiermee hebben we de zekerheid dat er de eerstkomende tijd voldoende kleren voor de groeiende generatie zullen zijn.

Zodra de boel enigzins gekalmeerd is denk ik dat je via ruilhandel ook nog veel kunt bemachtigen.

 

Verder is het belangrijk dat kinderen zichzelf kunnen vermaken en dat ze betrokken worden in de gang van de alledag (in mijn bescheiden mening tenminste)

Zorg dus voor spelletjes, ballen, tekenspullen, boeken, blokken etc (alles behalve de nintendo of wii; die doen het toch niet als de stroom uitvalt)

Neem ze mee naar de moestuin en laat ze meehelpen. Weten ze meteen waar het eten vandaan komt dat ze op hun bord hebben liggen.

En wedden dat ze die 1 op 1 tijd leuk vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van argentijnse vrienden van mijn vrouw heb ik geleerd dat kinderen juist het flexibels zijn. Kinderen passen zich heel snel aan en zullen tijdens een crisis veel sneller volwassen worden dan wij kinderen van baby boomers.

 

Ik heb een collega die als kind in een jappekamp heeft gezeten. Hij vertelde dat hij als kind veel inventiever was dan zijn eigen kinderen. -

-Maak me overigens wel zorgen over huidige groep vand 17-18-19-20 jaar. Een generatie die compleet verwend is door hun ouders maar met een slechte toekomst in het vooruitzicht.

zo'n groep jongeren wil je niet in je buurt hebben als de crisis uitbreekt.

MAX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als vader heb ik vaker over dit punt nagedacht. Dit ontstond eerst met het aanschaffen van gasmaskers, die zijn er niet in kindermaat(behalve van die halfvergane israelische). Kleren en uitrusting is denk ik het minste probleem, wat doen je met jouw, mijn visie dat er iets ergs kan gebeuren waar je je op voorbereid. Mijn vrouw en ik hebben besloten dat ik deze dingen zolang mogelijk verborgen te houden voor de kinderen. Dan heb ik het over de dingen als de wapens, gasmaskers, etc, de dingen die als raar worden gezien om te hebben. Daarnaast probeer ik ze op te brengen met respect voor de natuur, leren zaaien groeien oogsten. Spelen met glow sticks in het donker, is fantastisch, en bang voor het donker zijn ze niet. Het belangrijkste wat ik wil zeggen is eigenlijk. Zolang ze niet oud genoeg zijn het echt te kunnen begrijpen, laat kinderen kind zijn. Onbezorgd en vrij, voor de zorgen zijn wij ouders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ff over die kinderen en gasmaskers k zag pas n docu over WW2 en daarop was te zien hoe sommige van die mensen hun kind probeerde hun gasmasker op te doen.Buiten t feit dat de meeste niet goed sluitend waren.Waren er ook volop kinderen te zien die vochten als n gek van angst om dat ding niet op te hoeven(gewoon uit angst voor dat masker)Ik denk dat dat iets is waar je in tijd van nood wanneer elke seconde telt geen tijd voor hebt.Dat loste die prepper in de doco Doomsday preppers wel goed op....Die oefende volop met zn kids om hun ''olifanten pak'' aan te doen en daar waren ook die kleintjes al erg bedreven in...Ik denk dat je met je kids oeffenen moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil ik wel geloven dat ze er bang voor zijn. Het alternatief zou oefenen zijn bijvoorbeeld met de olifant pak methode. Dan nog blijft dat ik geen goede nieuwe makers zou kunnen kopen, alleen die verouderde die niet langer veilig zijn. Dan nog zoals ik zei weet ik niet of ik dat zou willen met de kinderen. Ze moeten wel kind kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil ik wel geloven dat ze er bang voor zijn. Het alternatief zou oefenen zijn bijvoorbeeld met de olifant pak methode. Dan nog blijft dat ik geen goede nieuwe makers zou kunnen kopen, alleen die verouderde die niet langer veilig zijn. Dan nog zoals ik zei weet ik niet of ik dat zou willen met de kinderen. Ze moeten wel kind kunnen zijn.

 

Ik weet niet of je zoiets zoekt volgens de fabrikant zijn ze voor kids van 2 tot pm 12 jaar.IK weet niet of ze naar ons land versturen.

http://approvedgasmasks.com/child-ranger.htm

http://www.nbcgasmask.com/gasmasks/childmain.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel fijn dat je meedenkt, maar als ik die dingen zie krijg ik het al benauwt. Laat de kids dan maar kids zijn. Volgens mij verzenden zij niet naar Nederlands en al was dat wel zo vragen ze de hoofdprijs voor de artikelen die ze verkopen. Ik heb veel op hun site gekeken voor referentie, maar de prijzen zijn bizar hoog. Via ebay kun je veel goedkoper nieuwe maskers aanschaffen als je zou willen. Is wel zoeken tussen de rommel.

 

Als er echt geïnteresseerde zijn kan ik mijn oude leverancier opzoeken, stuur maar een berichtje

 

Iets meer on topic, voor materialen zijn voor de jongste zaklampen mooi om meer te spelen net als fluitjes, later misschien een zakmes en leren vuur maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn jonge zusjes zitten op Krav Maga. Nu leuk voor hun zelfvertrouwen + kansen verminderen op pesterijen / indimidatiepraktijken.. maar het wordt rustig opgebouwd hoe ouder ze worden en gaat dan natuurlijk langzaam richting echt verdedigen. Zit het er vroeg ingebakken :)

Ze vinden het harstikke leuk, 't is gezond (sport) en ze leren enorm veel nuttige dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb vandaag mijn BOB's gecontroleerd en zag dat de survivalkleding en schoenen van mijn dochtertje weer te klein zijn geworden. Ik moet dus morgen weer naar de winkel. Hoe doen jullie dit eigenlijk? Controleren en vervangen jullie ook regelmatig de spullen en materialen van de kinderen in de BOB's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cyberbeer Ja het blijft moeilijk om de bob tas van de kinderen up to date te houden. Ze groeien snel en voor je het weet passen ze het al niet meer.

Wij checken ieder kwartaal de tassen en passen de kleding aan aan het seizoen. En ook medicijnen en speelgoed gaan steeds een stapje verder.

Het blijft check check dubbelcheck.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb dat 'probleem' ook en daarom geopperd (in andere threads) dat we kleding e.d. ruilen, bijv. tijdens een SC-meeting. In mijn geval zullen de meeste spullen nauwelijks gebruikt zijn... dat zal voor jullie vast ook zo zijn.

Elke keer alles nieuw kopen is voor mij eigenlijk te duur. Ik koop daarom ook alles zo groot mogelijk. De poncho die ze hebben is gewoon een volwassen maat, en dat kan volgens mij prima zolang hij maar niet de grond raakt als ie gedragen wordt. Bij mij komt de poncho tot ong. mijn knieën, bij mijn dochtertje tot op haar enkels.

Momenteel hebben ze een 25ltr. rugzak, maar over een tijdje kunnen ze wel meer dragen en kan/moet er een grotere komen, hoewel ik de BOB zo licht mogelijk houd.

Bij de Budgetpreppers-groep proberen ze ruilbeurzen te organiseren.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...