Ga naar inhoud
GENEGEERD

Quinoa recepten


eva1986

Aanbevolen berichten

Ik vond t wat duur, dus heb t altijd laten staan, maar nu t hier in de bio winkel in de aanbieding was, toch maar gekocht... Quinoa.

 

Ik had er al met enige regelmaat over gelezen, en ik denk dat (als je het kunt/wilt betalen) quinoa een goede basis prep is.

 

Nu ik nog op google en youtube kan zoeken naar recepten ben ik ook maar eens in de keuken gaan staan. Als rijst of couscous vervanger, dat is makkelijk. Maar je kunt t ook gezoet eten, als pap (ontbijt, lunch, dessert) brood bakken van quinoa-meel, legio aan mogelijkheden, maar wie heeft er nog lekkere tips?

 

Ik heb vanochtend een quinoa ontbijt op. 50 gram quinoa, 50 ml melk en 50 ml water in de pan. Theelepel kaneel erbij en lekker laten pruttelen. Suiker, stroop of honing erover, eventueel noten of rozijnen, en er staat een feest ontbijt. Smaak an sich vind ik wat saai, maar om t buikje te vullen in tijden van honger...

 

Heeft er iemand al brood mee gebakken? Of pannekoeken? of een ander lekker ontbijt/lunch/dessert idee?? Of misschien een vleesvervangend recept?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...