Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOV plan B


Holbewoner

Aanbevolen berichten

Het winterse weer van de afgelopen dagen heeft me aan het denken gezet.

 

Stel dat je van plan bent met de auto te vluchten naar je BOL, maar het heeft zojuist flink gesneeuwd en de strooiwagens en sneeuwschuivers rijden niet, want SHTF. Wat doe je dan?

 

Mijn huidige plan voor een bug-out in de buurt houdt momenteel in dat ik een grote tweepersoons kano het water in gooi achter mijn huis, de benodigde spullen voor het opzetten van een kamp en de nodige voorraad daar in laad, mijn kayak er voor bindt, en weg vaar richting een eilandje in een gebied van staatsbosbeheer op ongeveer 45 minuten peddelen hier vandaan.

 

Maar...... wat als er ijs in de sloot ligt? Heb ik dan een plan B? Die kan ik dan wel ter plekke bedenken, maar beter is het om dat nu alvast te doen.

 

- Als het ijs dun is kan de kano er waarschijnlijk wel doorheen breken, dus dan is er niets aan de hand, duurt hooguit wat langer om op de bestemming aan te komen.

- Als het ijs zo dik is dat de kano er niet doorheen kan breken, maar te dun om overheen te lopen, zal ik de bestemming over de weg en door de weilanden moeten bereiken. Een karretje / bolderwagen voor mijn bagage is dan wel gewenst.

- Als het ijs dik genoeg is om over te lopen kan ik met de bagagewagen over het ijs naar de bestemming, dat valt stukken minder op dan over de weg.

 

Conclusie: Ik moet een bagagewagentje / bolderkar gaan aanschaffen.

 

Hoe zit dit bij jullie? Heb je al een plan B voor als plan A niet werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast der_obergefreiter

Ik zou aanschaf bolder kar heroverwegen en denken aan een surfkarretje , die zijn er voor achter de fiets en kun je ook een flinke canadese kano op vervoeren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou aanschaf bolder kar heroverwegen en denken aan een surfkarretje , die zijn er voor achter de fiets en kun je ook een flinke canadese kano op vervoeren .

 

Goede tip, heroverwogen, maar blijft toch een bolderkar. De Holbewoner heeft een beperking waardoor de fietskar geen alternatief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag aan jou is dan. Waarom wil je naar dat eilandje als het zo koud is? Je zult bevriezen.

 

Liever niet natuurlijk, maar je weet nu eenmaal nooit wanneer je moet evacueren. Liever zoek ik dan ook een warmere plek, maar als het niet anders kan zal je toch moeten. Met goede tent, slaapzak en kleding zal het wel meevallen met bevriezen. In eerste instantie ga ik natuurlijk uit van een bug-in, maar voor dit topic is die optie dus niet meer beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liever niet natuurlijk, maar je weet nu eenmaal nooit wanneer je moet evacueren. Liever zoek ik dan ook een warmere plek, maar als het niet anders kan zal je toch moeten. Met goede tent, slaapzak en kleding zal het wel meevallen met bevriezen. In eerste instantie ga ik natuurlijk uit van een bug-in, maar voor dit topic is die optie dus niet meer beschikbaar.

 

Dan wieltjes of skies onder je kano en een zeil erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben aan een soort stootkar bezig , maar is nog niet af . Loopt op 2 fiets wielen met een klein neuswiel .

Heeft een half ronde bodem en is water dicht . Is groot genoeg om 1 persoon in te slapen .

Kan getrokken worden geduwd , moet ook aan een fiets kunnen hangen . (Dit is nog niet klaar )

Als het klaar is maak wel eens eens een foto .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 4x4 inschakelen?

 

Ik trap mijn transit gewoon op zijn staart, desnoods met sneeuwkettingen. Kom je stiekem nog een heel eind mee.

Heb kettingen en rijplaten standaard in de bus liggen. Heb hier in de wijk heel wat mensen geholpen die hun BMW op winterbanden niet meer de garage in kregen.

Wat nou duwen, 4 rijplaatjes en langzaam inrijden.

 

LET OP; koop er altijd 4, beide wielen moet je helpen anders slipt ie door (iig bij een normaal open diff) en je wilt van plaat op plaat rijden.

 

zoiets:

http://www.rodocamperonderdelen.nl/Webwinkel-Product-4963641/Level-Up-Plate-Fiamma.html

7041292.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over scenario waarbij het ijs dik genoeg is om er over te kunnen lopen.

Je gaat volgens mij naar dat eilandje om van de grote meute weg te zijn. maar als er ijs ligt dan is de natuurlijke afscherming van het water rondom weggevallen.

Houd je er rekening mee dat er dan ook heel gemakkelijk ongenode gasten op het eiland kunnen komen?

 

maakt misschien zelfs een locatie B noodzakelijk...

 

Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...