Ga naar inhoud
GENEGEERD

Schietpartij VS gevolgen voor preppers


niki

Aanbevolen berichten

aub geen discussie over wapens hier.

De vorige discussie waarin ik dit bericht al "aankondigde" is op slot, dus ik maak even een nieuw onderwerp aan. Dit is een heel belangrijk bericht, dus probeer jullie a.u.b. in te houden met betrekking tot "verboden onderwerpen". Dit is te belangrijk om te laten ondersneeuwen onder 60 pagina's welles-nietes-wapenbullshit...

 

http://www.hln.be/hln/nl/15498/Bloedbad-Connecticut/article/detail/1549989/2012/12/17/Paranoide-moeder-van-schutter-bereidde-zich-voor-op-einde-van-de-wereld.dhtml

 

Nancy Lanza, de moeder van de dolgedraaide schutter, heeft wellicht een cruciale rol gespeeld in de catastrofale mentale inzinking van haar zoon. Vrienden en familieleden omschrijven haar als een paranoïde vrouw die geloofde dat er op een gewelddadige manier een einde zou komen aan de geciviliseerde wereld. Ze verzamelde een dozijn geweren, hamsterde voedsel en water om zich hiertegen te wapenen. Bovendien had ze haar zoon de laatste tijd ook niet meer in de hand.

 

het langverwachte bericht. Ik vind het om van te huilen.

 

 

 

euhm kan een van de mods aub even de titel aanpassen, moet atuurlijk zijn "schiEtpartij" en niet schitpartij.... wat die amerikanen op het toilet doen zal verder waarschijnlijk minder gevolgen voor preppers hebben... tenzij natuurlijk shtf.... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geen probleem jongens, het kan nog alle kanten uit, er staat namelijk ook in de tekst dat hij gewelddadige videospelletjes speelde lol...

 

 

Ja, maar de "cruciale rol" wordt toch weggelegd voor de prepper...

Het is toch echt triest dat zo'n vreselijke gebeurtenis wordt gebruikt om preppers in een slecht daglicht te plaatsen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is natuurlijk onzin. Preppers bereiden zich voor om te overleven. Punt uit. Daarom zijn Preppers niet per definitie gevaarlijk, andersom, per definitie zijn Preppers niet gevaarlijk. Waarom zou je je voorbereiden en honderden of duizenden dollars uitgeven om dan vlak voor een of andere mythische datum een suïcide missie uit te voeren?

Diverse religieuze cults (Waco....) hebben massa slachtingen onder hun eigen leden en burgers uitgevoerd. Ja ik weet het, KS zit weer op zijn stokpaardje. Misschien iemand eens Googlen hierop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is natuurlijk jammer dat het woord prepper wordt genoemd maar er nog meer andere gelijkenissen met andere mensen die dit hebben gedaan.

Ik denk dan vooral even aan geloof. Wat mij opvalt is dat het overgrootte deel van mensen die dit doen gelovig zijn. Gaan we dan godsdienst/geloof verbieden? Denk het niet.

 

Ja en dan die computer spelletjes weer hè. Vroeger speelde we buiten soldaatje, tegenwoordig doe je dat online. Heeft vroeger ooit iemand gezegd over een dergelijke moordenaar: "dat komt door soldaatje spelen met zijn vriendjes in de tuin"?

 

Maar ik verwacht wel dat het woord prepper nog wel een paar keer in verband gaat worden gebracht met negatieve dingen. Het is een makkelijk woord voor de sensatiepers.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is erg triest dat dit hele voorval heeft plaats gevonden. Het is nog triester dat men de woorden als "prepper" en "survivalist" in de mond hebben genomen. Ik ben benieuwd of de onderzoekers nog informatie van zijn computer kunnen halen en zo een profiel kunnen schetsen van zijn motivatie.

 

Mijn ervaring hier in mijn gezin, is dat het preppen ons juist nader tot elkaar heeft gebracht. We ondernemen veel vaker leuke activiteiten wat volgens mij onze band juist versterkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar de "cruciale rol" wordt toch weggelegd voor de prepper...

Het is toch echt triest dat zo'n vreselijke gebeurtenis wordt gebruikt om preppers in een slecht daglicht te plaatsen...

 

Ik ben het hier volledig mee eens.

Niet alleen preppers worden op deze manier in een kwaad daglicht gezet, ook zoals genoemd videospelletjes.

Maar vuurwapens zijn ook in een kwaad daglicht gezet, net als films zoals The Dark Knight Rises.

 

Mensen zoeken naar oorzaken om een schuldige aan te wijzen voor dit soort tragische gebeurtenissen.

Ik ben van mening dat de echte schuldige de maatschappij zelf is, die creëert/produceert mensen die dood en verderf zaaien.

 

Op een bepaalde manier zijn wij allemaal (indirect) schuldig aan dit soort incidenten, omdat wij samen de maatschappij vormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals het beschreven word klinkt het ook beter voor de "normale"media dan "een vrouw met een hele grote voorraad kast en een vlucht plan heeft en die bang was voor insluipers en daarom haar zoon leerde schieten". Er word helaas heel weinig geschreven over al die mensen met wapens die hun kinderen met wapens leren omgaan, en dat juist daarom er minder ongelukken van komen. Het is immers veel minder sensationeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Preppen, tv, video games... de labels van de tijd. Eeuwen geleden had je orakels, theeblaadjes lezers, kometen en weet ik wat nog meer. Er valt altijd wel ergens naar te wijzen.

 

Het is uiteindelijk 1 getroubleerde persoon die zo'n actie onderneemt en niemand zal ooit weten wat er precies in zijn hoofd omging. Hij kan als kind wel van de schommel zijn gevallen en door zijn klasgenootjes uitgelachen....

 

Labeltjes plakken is de makkelijkste verklaring en een verukkelijke struisvogel politiek. Want "ons kind kijkt geen tv, wij preppen niet, en we zetten thee van zakjes dus ons gebeurt nooit iets".

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, wel bij elk interview de vraag "hoeveel wapens heb je, en heb je je kinderen al leren schieten?"

 

Hallo Niki,

Dat getuigd wel weer van hun incapabele stomzinnigheid,Irrelevante vragen stellen die nergens toe leiden dan kijkcijfers.

Aan media manipulatie wil ik niet meewerken,Woorden worden in je mond gelegd en vervolgens wilt men je de mond

snoeren,Beelden worden verknipt en stukjes utube footage ertussen geplakt van Amerikaanse peuters met een volauto en dan maar doen dat dit hier gebeurd

uiteindelijk ben jij of een grote groep 40k dan de schuldige.

No comment is mijn advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nancy Lanza, de moeder van de dolgedraaide schutter, heeft wellicht een cruciale rol gespeeld in de catastrofale mentale inzinking van haar zoon. Vrienden en familieleden omschrijven haar als een paranoïde vrouw die geloofde dat er op een gewelddadige manier een einde zou komen aan de geciviliseerde wereld. Ze verzamelde een dozijn geweren, hamsterde voedsel en water om zich hiertegen te wapenen. Bovendien had ze haar zoon de laatste tijd ook niet meer in de hand.

 

Is dit een uitgelezen kans om ons preppers te bestempelen als vuurgevaarlijk en mogelijk paranoide..

Is dit een reden om preppers te viseren,om huiszoekingen te verrichten..

Kortom schuiven wij nu op richting "terrorist"...

graag jullie mening !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...