Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 12-12 2012 in China

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012

12-12 2012 in China

De Chinese overheid heeft het niet zo op met Maya-doemdenkers: je kunt er voor gearresteerd worden.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/a...reld?lref=vplr

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Vrijheid van meningsuiting is nooit de sterkste kant van China geweest.

Cardhu
    Guest
    Hetzelfde is in Rusland aan de orde: daar mag men ook niet meer over een mogelijk op handen zijnde Apocalyps (al dan niet Maya gerelateerd) praten.
    Persoonlijk mag dan van mij ook wel in Nederland van toepassing verklaard worden. Zijn we hopelijk eindelijk van dat eeuwige gezeur van die journalisten af die een of andere idioot willen strikken om te praten over zijn voorbereidingen voor het Maya einde.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cardhu Bekijk Berichten
    Hetzelfde is in Rusland aan de orde: daar mag men ook niet meer over een mogelijk op handen zijnde Apocalyps (al dan niet Maya gerelateerd) praten.
    Persoonlijk mag dan van mij ook wel in Nederland van toepassing verklaard worden. Zijn we hopelijk eindelijk van dat eeuwige gezeur van die journalisten af die een of andere idioot willen strikken om te praten over zijn voorbereidingen voor het Maya einde.
    eerste reactie: ja! 100% gelijk! laat nederland dit in godsnaam verbieden!
    tweede reactie: euhm wacht even, waar ligt dan de grens? mag je dan wel nog praten over een economische ineenstorting of het falen van europa? want dat is voor sommigen net zo onvoorstelbaar... hmm laat dus maar gaan, over een paar dagen is het toch voorbij en dan zijn we van dit hele gedoe verlost, totdat de volgende zogenaamde messias met een nieuw onzinverhaal en een leuke datum komt. in ieder geval een paar maanden rust dus! yay!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cardhu Bekijk Berichten
    Persoonlijk mag dan van mij ook wel in Nederland van toepassing verklaard worden.
    Inderdaad, weg met vrijheid van meningsuiting, geef overheid de macht lekker arbitrair te bepalen wat mensen wel en niet mogen zeggen. Ik vond al dat ik me te weinig druk moet maken over wat ik zeg. Lekker boetes betalen, of eventueel een nachtje in een kooi doorbrengen omdat Cardhu last heeft van de sporadische journalist die langskomt op een online forum om informatie te verzamelen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rothbard Bekijk Berichten
    Inderdaad, weg met vrijheid van meningsuiting, geef overheid de macht lekker arbitrair te bepalen wat mensen wel en niet mogen zeggen. Ik vond al dat ik me te weinig druk moet maken over wat ik zeg. Lekker boetes betalen, of eventueel een nachtje in een kooi doorbrengen omdat Cardhu last heeft van de sporadische journalist die langskomt op een online forum om informatie te verzamelen.
    Oke, je mag erover praten...
    Maar als je laat blijken dat je erin gelooft mag ik je dan voor idi... uitmaken

De malloot,
    Kans
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Oke, je mag erover praten...
    Maar als je laat blijken dat je erin gelooft mag ik je dan voor idi... uitmaken

De malloot,
    Kans
    Voor idioot uitmaken. Zonde toch? Het is zo useless om mensen die een andere overtuiging dan jezelf hebben te overtuigen. Ik prep. Jij prept. Er zijn veel mensen in mijn omgeving die preppen idioot vinden. Ik vind hen idioot dat zij het niet doen.

Het verschil zit hem erin dat ik het die mensen niet nadraag dat zij niet preppen. Ik verklaar hen niet voor dom. Ik vind het jammer maar ik respecteer dan maar dat zij het anders zien dan ik. Het jammere is dat die mensen wel laten blijken dat zij preppen wel dom vinden. Dat zij jou en mij dom vinden.

Ik laat iedereen hopelijk zo veel mogelijk in zijn waarde. Als zij mij dom willen vinden, soit.
    Als ik een doemsdayprepper ben en mensen mij idioot willen noemen, dan doen ze dat maar, soit.

Zie daar de overeenkomsten. Wat de een normaal vindt, vindt de ander niet normaal. Maar moeten we elkaar dan voor idioot of dom uitmaken? Dat is jammer toch? Waarom moet een mens altijd hardop oordelen?

Maar ik laat iedereen vrij om iedereen idioot te noemen en ik denk er het mijne van.

En zo kun je het naar het volgende level tillen, naar 2012 "doemsday denker".

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Of je nu in de Maya's gelooft of niet, ik denk dat iedereen een beetje nerveus begint te worden nu de datum steeds dichterbij komt.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ik snap dat gedoe allemaal niet, dood gaan we toch, wanneer weten we niet, maar dat het moment dichterbij komt, is een statistische waarheid.

Beetje genieten, morgen is er weer een dag als het meezit, zit het tegen dan nemen ze wat je al hebt meegemaakt, niet meer af.

Waarom energie steken in datgene wat je niet kan beinvloeden?

Wodan, die een nieuw blokje hout in de kachel steekt en direct nog wat thee gaat drinken.

Forum Rechten