Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verschillende manieren van preppen


ShadowSurvival

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik vroeg mij af of er meerdere manieren van preppen zijn, bijvoorbeeld preppers die zich thuis verdedigen of juist gefocust zijn mo naar een bustout locatie te gaan.

dan zou het bijna logisch zijn dat er ook prepper zijn die die zich focisen op beroven en stelen mischien.

 

ik ben benieuwd naar jullie reacties,

m.v.g. SS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Preppen is het anticiperen en voorbereiden op een mogelijk probleem nog voordat het probleem heeft plaatsgevonden. Roven en stelen na een ramp is niet meer preppen want de ramp heeft dan al plaatsgevonden. Dat is dus gewoon overleven, maar wel op de kap van een ander.

Nadat de ramp heeft plaatsgevonden ben je dus geen prepper meer, maar iemand die- net zoals iedereen- wilt overleven. Als prepper heb je dan gewoon al een immens groot voordeel/voorsprong zodat je net niet moet gaan stelen en roven uit miserie.

 

groetjes

 

Dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niet in waarom je nu zou preppen als je nadien toch gaat stelen, dan doe je die moeite nu beter niet.

Ik ga niet in de winkel een paar schoenen kopen om de volgende dag er nog een paar te stelen...

Daarbij, iedereen die iets te verdedigen heeft zal dat ook doen, good luck daarmee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
ik bedoelde of er ook mensen zijn die nu preppen om na een SHTF willen overleven door van andere te stelen.

 

Waarschijnlijk heb je wel gelijk.

Maar dat zal iemand, die dat van plan is, niet vertellen.

 

Nee het is niet ethisch, maar er bestaan mensen, die daar geen boodschap aan hebben.

Er zullen bendes spontaan ontstaan.

Maar nu, op dit moment, ontstaan er ook bendes. Met snode plannen.

 

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen naast het normale preppen, ook wapens en kennis inslaan en aansluiting zoeken bij toekomstige bende-leden.

Als dat je plan is, ben je niet slim bezig :)

 

Je wordt vanaf nu scherp in de gaten gehouden door @leidseprepper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stelen of roven is eigenlijk nooit goed te praten, als het om levensbehoud is en dan van de rijke wat stelen zou voor mij een uitzondering kunnen zijn.

Na tshtf stelen of erger is eigenlijk een doodzonde, omdat op dat moment bijna iedereen in de overleven of hulpbehoevende situatie zit?

 

En toch mag ik eigenlijk niet oordelen over wat er na tshtf zal gebeuren, omdat ook ik in het geval dat het ik of mijn kinderen tegen het leven van iemand anders is ik waarschijnlijk mijn keuze gemaakt heb...

 

Ik hoop door te preppen dat soort keuzes nooit/ niet snel te hoeven maken, maar besef me heel goed dat de 99% die niet prept die keuze wel en heel snel na de shtf zal maken.

 

En ook daar probeer ik dus voor te preppen.

Wat ik wel of niet graag doe, of zie, of hoop heeft daar jammer genoeg niet veel meer mee te maken.

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stelen of roven is eigenlijk nooit goed te praten, als het om levensbehoud is en dan van de rijke wat stelen zou voor mij een uitzondering kunnen zijn.

Na tshtf stelen of erger is eigenlijk een doodzonde, omdat op dat moment bijna iedereen in de overleven of hulpbehoevende situatie zit?

 

En toch mag ik eigenlijk niet oordelen over wat er na tshtf zal gebeuren, omdat ook ik in het geval dat het ik of mijn kinderen tegen het leven van iemand anders is ik waarschijnlijk mijn keuze gemaakt heb...

 

Ik hoop door te preppen dat soort keuzes nooit/ niet snel te hoeven maken, maar besef me heel goed dat de 99% die niet prept die keuze wel en heel snel na de shtf zal maken.

 

En ook daar probeer ik dus voor te preppen.

Wat ik wel of niet graag doe, of zie, of hoop heeft daar jammer genoeg niet veel meer mee te maken.

 

Prep ze,

Kans

 

Mee eens. Heel realistisch. Fatsoenlijkheid, normen en waarden vallen in geval van werkelijke rampsituaties weg. Je kunt van te voren niet zeggen hoe je zult gaan reageren. Je kunt je van alles voornemen, maar als je er werkelijk voor staat is het toch vele malen anders dan dat je had kunnen indenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...