Pagina 3 van de 28 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 280
    Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    mm het begin van het einde, of is dit al het einde

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberbeer Bekijk Berichten
    mm het begin van het einde, of is dit al het einde
    Nou Cyberbeer, dit is, vrees ik, nog niet het einde. Werkelijk, ik hou m'n hart vast voor de komende maanden.

When will people wake up and realize that central banking is the problem and not the solution?

Aldus The Economic Collapse
    Laatst gewijzigd door Charlie; 16-05-12 om 08:47.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Ik volg het ook op de voet, derde dag op rij lijkt weer op verlies op de beurs, gaat lekker

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Nou Cyberbeer, dit is, vrees ik, nog niet het einde. Werkelijk, ik hou m'n hart vast voor de komende maanden.

When will people wake up and realize that central banking is the problem and not the solution?

Aldus The Economic Collapse
    Central banking is not the problem. Centralized authority over the initiation of force is.

Hoe kunnen centrale banken een probleem zijn als zij niet diegene zijn die mensen kunnen dwingen?
    Ik weet dat de spreuk is "follow the money" maar dat is fout, de vraag is "who holds the gun?"
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OBL-Rien Bekijk Berichten
    Central banking is not the problem. Centralized authority over the initiation of force is.
    Ik ben het doorgaans volledig met je eens Rien, maar deze keer niet.

Ik denk werkelijk dat de echte macht bij een handvol bankiers en grootindustrieŽlen ligt. Zij bemoeien zich niet met dagelijks bestuur en marginale zaken als de sociale structuur van een land, maar zij sturen een regering wel in een bepaalde richting. Een richting die voor hen het meest luceratief is.

En of daar nu een New World Order achter zit of niet, dat maakt geen verschil. Er hoeft niet een bepaald plan achter te zitten, ze volgen gewoon hun behoefte naar groei en toenemende rijkdom, zonder scrupules voor de gevolgen voor de natuur of de mensheid.

En ja, de regeringen gaan over het inzetten van strijdkrachten en het gebruik van geweld, maar laten diezelfde bankiers en industrieŽlen daar nu ook garen bij spinnen. Overheden moeten gefinancieerd, soldaten gevoed en bewapend, kapotgeschoten steden terug opgebouwd...druk, druk, druk.

Nu zal dit in Nederland niet op zulke schaal grote schaal gebeuren, maar het gebeurt wel. Toen ik nog voer in de jaren 80, was er onenigheid tussen rederijen en de overheid over wetgeving aangaande de uitbetaling van zeelui uit goedkope landen, zoals de Philipijnen. De overheid wilde dat de reders ook die zeelui conform de Nederlandse CAO voor matrozen gingen betalen. De reders vonden dat veel te duur en de reder waar ik bij voer stelde: "Indien je die wet doorvoert, dan vlag ik al mijn schepen uit naar Malta of Singapore". De reder kreeg zijn zin en mocht z'n niet Europese bemanning anders behandelen.
    Dit is maar een voorbeeldje van een kleine speler, een reder met zeer beperkte macht en invloed. Wat denk je dat multinationals als Shell en Unilever achter de schermen kunnen afdwingen?
    But we didn't.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ik denk werkelijk dat de echte macht bij een handvol bankiers en grootindustrieŽlen ligt.
    Ik link even naar deze draad, daar heb ik in meer detail geschreven hoe ik hier over denk:
    http://preppers.nl/forum/threads/380...=4886#post4886
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Ik sluit me in deze ook bij Charlie aan, de toplaag van de macht in de wereld heeft naar mijn mening weinig met politiek te maken. Het zijn vooral de families als de Rothchilds, Rockefeller, Warburg en ook Bush met diepgewortelde belangen in banken, energie, wapensindustrie etc boven (of naast) de politiek staan. Wij kunnen overigens eenvoudig ontsnappen uit hun "Matrix" door juist in kleinschalige communities (dorp, wijk, straat) te opereren, en zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn. The fokking problem is alleen dat we dat zo erg verleerd zijn

Maar stapje voor stapje probeer ik het in ieder geval me weer wat eigen te maken en probeer ook zo de mensen in mijn directe omgeving er ook wat mee te beinvloeden

Enfin, terug on-topic: Ook op Nu.nl nu bericht over de bankenrun in Griekenland:

'Grieken halen massaal geld weg bij banken'
    AMSTERDAM – Grieken halen massaal geld weg bij de banken nu de politieke situatie in het land onzeker is.

Foto: ANP
    Dit melden Reuters en Wall Street Journal woensdag op basis van officiŽle documenten van de op dinsdag mislukte formatiebesprekingen.
    Tijdens de besprekingen zou het hoofd van de Griekse centrale bank, George Provopoulus hebben gewaarschuwd dat spaarders op maandag minstens 700 miljoen euro bij de banken hebben weggehaald.

Volgens twee bronnen binnen de bank zou op dinsdag eenzelfde bedrag bij de banken zijn weggehaald, zo meldt Reuters.
    Wat mij nu verbaasd: Welke Griek durfde tot nu toe uberhaupt zijn geld nog op een Griekse bank te laten staan?? Dacht dat iedereen zijn rekening allang had leeggetrokken ...
    Survival rule #1: Keep having fun!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OBL-Rien Bekijk Berichten
    Ik link even naar deze draad, daar heb ik in meer detail geschreven hoe ik hier over denk:
    http://preppers.nl/forum/threads/380...=4886#post4886
    Okay Rien, ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik blijf het grotere verband zien.

Het zijn ook niet de Nederlandse bankiers zoals Hommen, Groenink en Scheringa die de macht hebben/hadden. Ook zij zijn slechts marionetten. Wel met meer macht dan jij en ik, maar niet buitengewoon.
    Nee, het zijn de anonieme aandeelhouders van de Fed, IMF en de Bank of England, zij die nooit in het voetlicht treden, zij die exorbitant rijk zijn.

Ondanks wat jij zegt wel waar is, is er geen politicus die het in zijn hoofd haalt het monetaire systeem aan de kaak te stellen. Hoe kan dat?
    Een vent als Emile Roemer zou toch zeker voorstander moeten zijn van een geldsysteem dat niet op schulden gebaseerd is?

Ik zal hun partij program nog eens nakijken. Groenlinks heeft haar ziel ook verkocht met het Kunduz Akk.. ik bedoel Lente Akkoord.
    But we didn't.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Nee, het zijn de anonieme aandeelhouders van de Fed, IMF en de Bank of England, zij die nooit in het voetlicht treden, zij die exorbitant rijk zijn.
    Ik zie de wereld en de mensheid daarop meer als een systeem. Dwz dat memes de grootste invloed hebben, alles andere is daaraan ondergeschikt. Dit is ook de reden om ideeŽn als het NAP te pushen. Als het NAP meme zich door zou kunnen zetten dan vallen alle andere factoren in het niet.

Ondanks wat jij zegt wel waar is, is er geen politicus die het in zijn hoofd haalt het monetaire systeem aan de kaak te stellen. Hoe kan dat?
    Dat klopt niet helemaal, maar het treft wel toe op de politici die op dit moment actief zijn in NL.

Een vent als Emile Roemer zou toch zeker voorstander moeten zijn van een geldsysteem dat niet op schulden gebaseerd is?
    Wie is dat? laat maar, het is een politicus, en daarmee oninteressant.
    Ik houdt me totaal niet bezig met politiek, een zinloze bezigheid imo. Ik ben overtuigd dat oplossingen nooit uit de politiek zullen komen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Non Agression Principle

Ja Rien, ik denk dat ik toch eens wat meer op jouw site moet gaan lezen. Maar in eerste instantie denk ik niet dat het zo werkt. Wel voor een deel van een bevolking met een zekere mate van intelligentie, maar niet voor het gros. Agressiviteit zit in de mens, behoort tot zijn pakket overlevings-genen. Richard Dawkins beschrijft dat mooi in zijn boek de Zelfzuchtige Genen. Hij gebruikt de metafoor duiven vs haviken in 1 populatie. De duiven staan dan voor de pacifisten, de haviken voor de agressors. In zo'n populatie komt er een evenwicht waarin (ik meen) maximaal 30% puur havik kan zijn, evenals 30% puur duif en rest schommelt tussen duif en havik.

Interessante kost allemaal, maar of zo'n concept de wereld zal veranderen? Hoe sta jij tegenover initiatieven als de Blije Bank en z'n Zweedse evenknie (ben de naam even kwijt). IdeeŽn van het ronde tafel beleid, die 100% erfbelasting voorstaan om het geld in de economie te houden en meritocratie?
    But we didn't.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten