Ga naar inhoud
GENEGEERD

Maniak slaat in op medeweggebruiker (wat als er geen Politie is) wat zou jij doen?


Tom

Aanbevolen berichten

Maniak op snelweg slaat in op weggebruiker, dus nu in een vreedzame situatie met een politieburo in de buurt en de ervaring van een ex-politie man als slachtoffer.

Maar als er een WROL (Without Rule of Law) scenario is wat dan te doen als je dit overkomt.

 

Ken Olsen was ervan overtuigd dat hij een opmerkelijke aanval op de weg niet zou overleven. De man reed op een snelweg in Brisbane, toen hij te maken kreeg met een manische weggebruiker.

 

De Australiër wist de schokkende beproeving vast te leggen via een dashboard camera die hij had geïnstalleerd voor zijn voormalige werk als politieagent, meldt The Sydney Morning Herald. In de beelden is te zien hoe de chauffeur van een Nissan Nivara meerdere malen tegen de auto van Olsen aanrijdt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=gYm9vCPLoG4&feature=player_embedded

 

Dus gewoon een aanval in een rechtsstaat en de auto van de Ken Olsen was sterk genoeg, dus maar eens de zaak bestuderen en je afvragen wat je zou doen als je dit overkomt tijdens een vlucht op weg naar een "veilig oord"

 

LEES MEER OP AD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
112 bellen, foto's maken, etc

Afhankelijk van de situatie ingrijpen.

 

Hij belde met 000 (de Australische 112) en hij maakte de hele tijd filmopnamen met de poilitiecamera die nog in zijn auto zag en die hij kennelijk niet hoefde in te leveren toen hij uit het korps trad (magoed er wordt wel eens iets niet ingeleverd, mijn vader heeft nog een paar sabels van mijn opa die agent was en ik heb zijn oude knevelketting nog, wat een voorloper was van de handboeien).

 

Hij reed zelf ook in een zware ute dus waarom hij die knakker niet van de weg drukte snap ik ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom ook een bewijs dat die 000 centrale geen r33t kan doen op het moment dat het fout gaat. Dus ook hier weer op jezelf aangewezen. Ik vond die alarmcentrale echt zeer droevig reageren.

 

Aangezien je niet kan zien of de belager gewapend is, altijd proberen te vluchten. Je moet je ook afvragen of je zo'n gek/maniak wel te lijf wilt gaan, zal me niks verbazen dat ie stijf onder een of ander pepmiddeltje oid zat.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

:o Niet normaal, ze hebben bij mij de autodeur ook zomaar uit het niets een keer opengetrokken, kon het gelukkig met mijn mond af.. Gewoon rustig blijven is de beste optie dan. Mijn vriendin die naast me zat had het niet meer... (misschien had ik geluk?) Dit is wel een rede dat ik niet met de auto weg wil met een bugging out.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook eens in zo'n situatie gezeten die gelukkig een stuk korter van duur was. Enkel zat die auto toen vol met 5 opgeschoten jongeren onderweg naar de stad.

Ik heb toen door de adrenaline en heftig stuurwerk mijn belager kunnen afschudden terwijl ik richting de taxicentrale reed. (was toen taxichauffeur). Daar zeker een uur nodig gehad om weer tot rust te komen.

 

Het is per situatie verschillend hoe je op zulke incidenten reageert. Zo ben ik ook eens staande gehouden door een bejaarde man die van mening was dat ik asociaal reed. Ik verzeker je... als ik IETS niet doe, is het dat wel. Ik had prima ingeschat dat ik naar links kon invoegen, voor zijn auto. Meer dan 20 meter ruimte. Alleen die bejaarde man verkleinde dat gat om mij er niet tussen te laten, en ik hield stug vol... mja.. toen moest hij op de rem.. raarrrr..

 

Die heeft mij gevolgd tot de afslag waar ik voor rood moest afremmen. Hij vliegt me voorbij, zet zijn auto dwars voor de mijne, stapt uit, en loopt op mij af. *klik* deur op slot, raam dicht.

Pas toen ik zag dat hij rustig genoeg was om te praten heb ik het raam op een kier gezet. en hem netjes te woord gestaan. Wat een druktemaker was dat zeg.

 

Grapjas :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook eens in zo'n situatie gezeten die gelukkig een stuk korter van duur was. Enkel zat die auto toen vol met 5 opgeschoten jongeren onderweg naar de stad.

Ik heb toen door de adrenaline en heftig stuurwerk mijn belager kunnen afschudden terwijl ik richting de taxicentrale reed. (was toen taxichauffeur). Daar zeker een uur nodig gehad om weer tot rust te komen.

 

Het is per situatie verschillend hoe je op zulke incidenten reageert. Zo ben ik ook eens staande gehouden door een bejaarde man die van mening was dat ik asociaal reed. Ik verzeker je... als ik IETS niet doe, is het dat wel. Ik had prima ingeschat dat ik naar links kon invoegen, voor zijn auto. Meer dan 20 meter ruimte. Alleen die bejaarde man verkleinde dat gat om mij er niet tussen te laten, en ik hield stug vol... mja.. toen moest hij op de rem.. raarrrr..

 

Die heeft mij gevolgd tot de afslag waar ik voor rood moest afremmen. Hij vliegt me voorbij, zet zijn auto dwars voor de mijne, stapt uit, en loopt op mij af. *klik* deur op slot, raam dicht.

Pas toen ik zag dat hij rustig genoeg was om te praten heb ik het raam op een kier gezet. en hem netjes te woord gestaan. Wat een druktemaker was dat zeg.

 

Grapjas :p

 

Dus jij was dat.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk moet ik eerlijk bekennen ik zou bijna in schok gaan en die man bleef met de schrik om zijn hart toch redelijk koel bloedig, waarschijnlijk vanwege de camera.

Maar wat mij weer duidelijk maakt is dat mensen niet veel meer nodig hebben om over hun dak te gaan.

Sta maar is in de supermarkt in de rij en er komt iemand die even leuk de hele lijn voorbij gaat. Maak maar is een opmerking, dat komt echt niet goed en vroeger had je als vrouw nog enige terughoudendheid van mannen. Want een vrouw sla je niet, weet je wel ! Nu vergeet het maar zelfs met een uk op je arm riskeer je een vuistslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...