Ga naar inhoud
GENEGEERD

meelwormen


hakin9

Aanbevolen berichten

http://www.nu.nl/wetenschap/2987342/meelwormen-eten-duurzamer-dan-melk-varken-of-rund.html

 

Het kweken van meelwormen is een duurzamere manier om aan eetbare dierlijke eiwitten te komen dan het houden van melk- of vleeskoeien, kippen of varkens.

Ik weet dat de meesten hier proberen niet alleen voor te bereiden op 'overleven' maar op 'level na', dat wil zeggen dat er nog relatief veel luxe wordt ingeslagen.

Maar toch wilde ik bovenstaand onderwerp aanslingeren. Meelwormen kan wel eens een ideale prep basis zijn...

 

Een mobiele veestapel.;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
http://www.nu.nl/wetenschap/2987342/meelwormen-eten-duurzamer-dan-melk-varken-of-rund.html

 

 

Ik weet dat de meesten hier proberen niet alleen voor te bereiden op 'overleven' maar op 'level na', dat wil zeggen dat er nog relatief veel luxe wordt ingeslagen.

Maar toch wilde ik bovenstaand onderwerp aanslingeren. Meelwormen kan wel eens een ideale prep basis zijn...

 

Een mobiele veestapel.;)

 

 

Mobiele veestapel :D

 

Goed idee, Haking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op tijd eten anders heb je vliegen....ergens anders dit al gepost, onder EHBO tijdens SHTF.

 

Even een kort verhaaltje over een oud oom van mij die kort na tweede wereldoorlog in zijn arm werd geschoten in de jungle. Toen hij bij ziekenhuis kwam, was er 5 dagen voorbij en droop pus uit zijn arm. Hij kreeg gips met een kijkluikje, en elke dag kwam er een arts vragen of hij wat voelde. Na een week zei hij: het kriebelt. Daarop verwijderde de arts een hele club maden, die braaf de smerigheid hadden opgegeten.*Die arts had in jappenkamp gezeten aan de rivier de Kwai (ja van die film ja) en na de oorlog was zijn kamp het gezondst....kreeg hoogste onderscheiding. Hij ging elke ochtend voordat iedereen wakker was naar de latrines en schepte de maden van de prut af, waste ze, en deed ze stiekem in de soep; hij en de kok hadden een afspraak. Niemand wist het, maar ze kregen veel belangrijke proteinen binnen, en daardoor hebben velen het einde van de oorlog gehaald. Madensoep, denk daaraan als je in de SHTF zit....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...