Resultaten 1 tot 5 van de 5
    Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012

[Teledoc] Geweldige documentaire over vader die zijn geld verspeelde van zijn zoon.

Ik heb net op uitzending gemist een Teledoc uitzending gezien die uitgezonden is door de IKON op maandag 17 december 2012. Regisseur Leo de Boer gaat in deze Nederlandse Inside Job op zoek naar het geld dat hij verspeelde in de financiŽle crisis. De zoektocht brengt hem in de wereld van het grote geld, banken en bonussen.

Echt een must see, geef deze documentaire een "9". Hier wordt ook heel duidelijk en helder uitgelegd wat geld nu eigenlijk is en rente. Een bijzonder verhaal van Leo de Boer en zijn zoon op een hele eerlijke manier door hem zelf gefilmd.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1313602
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Interessante film. Goed gemaakt.
    Natuurlijk zitten er volgens mijn inzichten wat foutjes in, maar het is wel een leuke ontdekkingstocht.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ik heb 10 minuten gekeken en toen ging het opeens over een oplichter in Deurne. Als ik daarin geinteresseerd was dan keek ik wel naar Tros Opgelicht. Dus heb ik wat doorgescrolld en toen ging het nog over de sores van de filmmaker.

Deze film kaart niet de fraude aan die op grote schaal gebeurt bij de grote banken en richt zich op een relatief kleine krabbelaar. Iemand die 10 miljoen verduistert is een crimineel, iemand die 10 miljard verduisterd is een pilaar van de gemeenschap en staat boven enige vervolging (krijgt hooguit een boete die de belastingbetaler moet betalen).

Het is niet de Nederlandse Inside Job zoals geafficieerd. Die film ging over de grote jongens van Wall Street. Deze film gaat over het persoonlijke leed van kleine luiden, maar koppelt dat niet overtuigend terug naar het grote spel van de "to big to fails".
    A Lannister always pays his debts.

ďTechnological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.Ē - Aldous Huxley

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Dec 2012
    ik vindt het een goede doc ook zeker de manier waarop hij het oplost zelf koop ik ook goud en zilver maar dat is als waardegarantie niet als investering

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2013
    De vraag is nu, heeft hij er goud voor gekocht??

Zoja, is hij dubbel de boot ingegaan...... arme jonge.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wat is als ze slecht zijn?
    Door matrix in forum 2012
    Reacties: 42
    Laatste Bericht: 14-10-15, 18:40
  2. Hoe trek je een ree zijn jas uit ?
    Door der_obergefreiter in forum Eten en drinken
    Reacties: 47
    Laatste Bericht: 11-11-13, 11:38
  3. Wie houdt zijn zijn auto vol getankt ??
    Door ronnepon in forum Survival Algemeen
    Reacties: 59
    Laatste Bericht: 14-11-12, 21:13
  4. Ze zijn bang van ons.
    Door freeprepper in forum Koffiecorner
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 11-11-12, 01:32
  5. Zijn preppers gek?
    Door Cyberbeer in forum Survival Algemeen
    Reacties: 33
    Laatste Bericht: 29-08-12, 13:38

Labels voor dit Bericht