Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29
    In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RayCokes Bekijk Berichten
    tjah, niet de media opzoeken, heb je gelijk, maar verder, doen ze niemand kwaad, iets met leven en laten leven is voor vele moeilijk (niet persoonlijk gericht Ries, algemene zin)
    Ze doen ook niemand kwaad, behalve hun kindjes indoctrineren. Middeleeuwse bang makerij. Hel en verdoemenis. Maar ja, je bent vrij om je kinderen te indoctrineren of te mutileren uit naam van het geloof.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Ze doen ook niemand kwaad, behalve hun kindjes indoctrineren. Middeleeuwse bang makerij. Hel en verdoemenis. Maar ja, je bent vrij om je kinderen te indoctrineren of te mutileren uit naam van het geloof.
    We zullen wel te nuchter zijn hier wederom KS, ook indoctrineren is niet mijn idee. Afwijken van de mainstream gedachte hoeft niet slecht te zijn. Maar zoiets afkondigen en dan gebeurt er niets..tjah, dan rolt de media er graag overheen
    Laatst gewijzigd door RayCokes; 25-12-12 om 10:51. Reden: typo
    Ik ben gewoon wd40 fan mywd40.com

Onkruid; een plant waarvan wij het "nut" nog niet hebben gevonden.

Sommige mensen zijn net meeuwen, ze kijken niet waar ze schijten en vliegen gewoon verder

People fear what they donít understand and hate what they canít conquer. ~ Andrew Smith

Als bomen wifi zouden hebben, de wereld heel groen zou zijn en bomen uitzonderlijk gekapt mogen worden, alleen met vergunning

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RayCokes Bekijk Berichten
    We zullen wel te nuchter zijn hier wederom KS, ook indoctrineren is niet mijn idee. Afwijken van de mainstream gedachte hoeft niet slecht te zijn. Maar zoiets afkondigen en dan gebeurt er niets..tjah, dan rolt de media er graag overheen
    Klopt...het out of the box denken is prima. Daarom zijn we hier

Wij komen tezamen,
    Onder het Preppers blinken,
    We zijn dan ook stoere binken,
    En IJz'ren meiden.

Preppers en Wijzen,
    Komen [MENTION=2]Mr. Gold[/MENTION] prijzen.
    Komt laten wij aanbidden (drie keer)
    Deze gouden peer.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Klopt...het out of the box denken is prima. Daarom zijn we hier

Wij komen tezamen,
    Onder het Preppers blinken,
    We zijn dan ook stoere binken,
    En IJz'ren meiden.

Preppers en Wijzen,
    Komen [MENTION=2]Mr. Gold[/MENTION] prijzen.
    Komt laten wij aanbidden (drie keer)
    Deze gouden peer.
    LOL, leuk bedacht haaha
    Ik ben gewoon wd40 fan mywd40.com

Onkruid; een plant waarvan wij het "nut" nog niet hebben gevonden.

Sommige mensen zijn net meeuwen, ze kijken niet waar ze schijten en vliegen gewoon verder

People fear what they donít understand and hate what they canít conquer. ~ Andrew Smith

Als bomen wifi zouden hebben, de wereld heel groen zou zijn en bomen uitzonderlijk gekapt mogen worden, alleen met vergunning

Adventurer
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Wel een item op zich: Imago van preppers.

Het is net als een verzekering, je betaalt ervoor maar weet pas achteraf of het nuttig was.

Het voordeel van een programma als Doomsdaypreppers is natuurlijk dat het meer mensen aan het denken zet, in mijn geval tenminste, en dat meer mensen gaan zoeken naar sites over preppen en dan hier terecht komen, zo ook bij mij.

Maar het nadeel is dat er toch ook wel veel mensen zijn die daar een andere ideevorming bij hebben. Die lachen wat, vinden het maar gek en overdereven...

De vraag is of dat een probleem is. Dat is het niet als je als prepper jezelf wilt voor bereiden op wat misschien gaat komen, maar het toch aan niemand vertelt. Dat is wat meer een probleem als de mensen die je dierbaar zijn en graag wilt helpen je voor gek verslijten.

Maar eigenlijk is het een groot probleem als je ervan uitgaat dat daardoor een groot aantal mensen zich niet gaan voorberijden. Dat zijn in de toekomst allemaal mogelijke kandidaten om even bij jouw deur langs te gaan en je af te nemen wat je voor je gezin en naasten hebt gedaan. Dan heb ik het even niet over het feit dat het verstandig kan zijn om voorraaden te verspreiden enz, maar puur over het feit dat.

Je zou dus kunnen stellen dat het in ons aller voordeel is om mensen mee te krijgen in de gedachtengang dat enige vorm van preppen best verstandig is. De overheid doet dat al een beetje, maar is dat genoeg?

Wie zouden kunnen bijdragen aan een beter imago voor prepping? Ik denk natuurlijk de overheid zelf, al gaat dat over zeer beperkte dingen. Daarnaast de bedrijven die handel doen in deze branche.

Maar wellicht is het ook het overwegen waard om te denken aan een andere naam. Hoop niet dat ik nu op tenen ga staan want is absoluut niet mijn bedoeling, maar survival klinkt bij een hoop mensen toch serieuzer in de oren. Zet er dan een woordje voor of achter zodat wel helder wordt dat dit verder gaat dan een weekendje kamperen in het bos met wat activiteiten daaromheen....

Hoe denken jullie daarover?

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerbox Bekijk Berichten
    Religekkie heeft een reddingssloep gekocht

http://bloghopper.nl/religekkie-heef...sloep-gekocht/
    - Algemeen -

Het "preppen"(voorbereiden) is niets anders dan een (fysieke)verzekering. Het is erg vreemd als mensen zeggen dat preppers vreemd of zelfs gek zijn, terwel zij zichzelf tegen alles laten verzekeren (voorbereid zijn/mocht er ooit iets gebeuren). Daarnaast is het hebben van een noodpakket en het zelfredzaam zijn bij rampen en/of calamiteiten, een initiatief van onze rijksoverheid.

Als jij denkt dat er "nooit" iets zal gebeuren, waarom sluit je dan een verzekering af?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...ale-veiligheid
    http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...-en-bestrijden

Mijn advies voor de mensen die de bel wel horen maar niet weten waar hij hangt, onderzoek altijd eerst de hele context voordat je een oordeel geeft of iets veroordeeld. Kortzichtige mensen hebben we al meer dan genoeg in deze wereld.

CB
    Laatst gewijzigd door Cyberbeer; 26-12-12 om 09:11.
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door athuahalpa Bekijk Berichten
    Wel een item op zich: Imago van preppers.

Het is net als een verzekering, je betaalt ervoor maar weet pas achteraf of het nuttig was.

Het voordeel van een programma als Doomsdaypreppers is natuurlijk dat het meer mensen aan het denken zet, in mijn geval tenminste, en dat meer mensen gaan zoeken naar sites over preppen en dan hier terecht komen, zo ook bij mij.

Maar het nadeel is dat er toch ook wel veel mensen zijn die daar een andere ideevorming bij hebben. Die lachen wat, vinden het maar gek en overdereven...

De vraag is of dat een probleem is. Dat is het niet als je als prepper jezelf wilt voor bereiden op wat misschien gaat komen, maar het toch aan niemand vertelt. Dat is wat meer een probleem als de mensen die je dierbaar zijn en graag wilt helpen je voor gek verslijten.

Maar eigenlijk is het een groot probleem als je ervan uitgaat dat daardoor een groot aantal mensen zich niet gaan voorberijden. Dat zijn in de toekomst allemaal mogelijke kandidaten om even bij jouw deur langs te gaan en je af te nemen wat je voor je gezin en naasten hebt gedaan. Dan heb ik het even niet over het feit dat het verstandig kan zijn om voorraaden te verspreiden enz, maar puur over het feit dat.

Je zou dus kunnen stellen dat het in ons aller voordeel is om mensen mee te krijgen in de gedachtengang dat enige vorm van preppen best verstandig is. De overheid doet dat al een beetje, maar is dat genoeg?

Wie zouden kunnen bijdragen aan een beter imago voor prepping? Ik denk natuurlijk de overheid zelf, al gaat dat over zeer beperkte dingen. Daarnaast de bedrijven die handel doen in deze branche.

Maar wellicht is het ook het overwegen waard om te denken aan een andere naam. Hoop niet dat ik nu op tenen ga staan want is absoluut niet mijn bedoeling, maar survival klinkt bij een hoop mensen toch serieuzer in de oren. Zet er dan een woordje voor of achter zodat wel helder wordt dat dit verder gaat dan een weekendje kamperen in het bos met wat activiteiten daaromheen....

Hoe denken jullie daarover?
    Zo zie ik het absoluut ook: hoe meer mensen preppen (in meer of mindere mate) hoe kleiner het escalatie-nivo bij een shtf-incident.
    Ik zou zo 1-2-3 geen betere naam weten, los van dat het erg moeilijk is om een nieuwe term te introduceren als men wereldwijd al bepaalde benamingen in gebruik heeft.
    Prepping is a statement of independence

In Omnia Paratus ~ Preppers.nl admin

http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

Adventurer
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Een nieuwe naam is wellicht ook niet belangrijk. Waar het mij meer om gaat is het verbeteren van het prepperimago.

Even een paralel met de jacht: Mensen kopen hun vlees in de supermarkt dat daarmee uit de fabriek komt. Men heeft totaal geen verbintenis meer met het dier dat gedood is om ermee in hun behoefte te zien. Als gevolg daarvan, is het imago van jagers de afgelopen decennia sterk verslechterd. Nu moeten wij ons terugvechten met heel sterke argumenten om te behouden wat we nog overhebben van een ooit uitgebreide jachtmogelijkheid. (dii is even in een heel klein notendopje)

De paralel is dat, mogelijk, prepping ooit ook in zo'n negatief licht komt te staan, dat allerlei zaken aan banden worden gelegd. Kun je dat niet beter voorkomen dan ooit wellicht achter de feiten aan te hobbelen?

In beginsel past dit al heel goed in de prepping gedachte :-)
    Bekijk alles van 2 kanten, denk altijd 3 stappen vooruit, vertrouw niemand

Banned
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Preppers kan ook een soort geuzennaam worden. Wie weet?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Waar moet je aan denken als je een baby hebt?
    Door tnt1997 in forum Survival Algemeen
    Reacties: 48
    Laatste Bericht: 28-09-14, 19:04
  2. Wat denken jullie van dit mes?
    Door neoclyps in forum Messen
    Reacties: 43
    Laatste Bericht: 31-12-12, 13:55
  3. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 12-12-12, 16:20

Forum Rechten