Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gasmasker / NBC-Masker (Nuclear, Biological, Chemical)


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb er nog geen.Ik vind ze ook aardig duur(ik heb het niet over die van de dump dan he) ze zijn nu zo rond de 300 Euro...en ik zou dr natuurlijk ook een voor mn meisie moeten kopen dan...dus x2(plus nog wat extra filters....)En beschermende kleding .....pfff nee offgrid wacht nog wel ff.

http://www.rampenveilig.nl/shop/index.php?item=nbc-masker-m98-_nuclear_-biological_-chemical_&action=article&aid=41&lang=NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er drie met negen filters. Ja ze zijn duur, maar goed zoeken zijn er ook te vinden voor rond de honderd euro, geen militaire standaard met drink tubes etc, maar wel adequaat. De filters zelf zijn nog het lastigst om aan te komen in nederland vond ik. Gelukkig een deal kunnen sluiten met de leverancier van twee van de maskers. Ik zal later even specificaties plaatsen, foto's en de verkoper.

Moet nu werken

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij een foto van de maskers, de verkoper is niet langer actief helaas kan ik jullie dat niet mee helpen.

 

Van de rechter heb ik er twee. De filters kunnen ook voorzien worden van twee pre-filters waar ik per filter 8 extra voor heb. Dit is voor fijnere stof deeltjes zodat niet de echte filter direct vol zit en dus langer meegaat.

 

57d3412c-9c1e-2421.jpg

 

Het linker masker

http://approvedgasmasks.com/msa-millenium.htm

 

Het rechter masker

http://approvedgasmasks.com/dp-gasmask.htm

 

De filter

http://approvedgasmasks.com/filter-dp.htm

 

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, Dankje. Vind je nieuwe avatar stuk gezelliger trouwens.

 

Allereerst hoop ik ze nooit nodig te hebben, en ten tweede is regel matig zoeken op ebay de manier om zeer goedkoop te vinden. Alleen de filters moet je echt 100% de goede kopen en nieuw, dan heb je er een lange houdbaarheid op.

 

Dit is ook één van de weinige dringen van het preppen dat mijn vrouw wat over de top vind.:p

 

 

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er mis met die van de dump? Zijn dit allemaal nep dingen? je kunt voor +/- 25 euro russiche / finse maskers kopen en voor ongeveer een 10 euro een extra filter.

Nee daar kan je beter vanaf blijven..ik vertrouw ze in iedergeval niet.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/602286/2001/09/29/Waar-is-een-gasmasker-te-krijgen-Prijs-vanaf-25-gulden.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt offgrid, die dingen helpen niet. Maskers die je daar ziet zijn uit de koude oorlog. De rubbers vergaan na een jaar of 15 a 20 maximaal, misschien zie je het niet meteen, maar er vormen haarscheurtjes door verdroging van het rubber. Dat betekend dat gassen waar hij tegen zou moeten beschermen vrij spel hebben.

 

Filters zijn nog erger, zo'n filter zou kunnen beschermen tegen traangas, of als je uien schilt, maar verder niet. Veel erger is nog dat filters uit die tijd filterden met behulp van asbest icm koolstof. Als je bedenkt dat je een paar uur door een bakje asbest ademt, kun je de rest denk ik zelf invullen.

 

Zeker filters, moeten echt nieuw zijn, ik had het al geschreven, maar nu weet je waarom.

 

maskers nieuw zijn heel duur, tenzij je een model als die rechts op de foto neemt, die kost je nog wel richting de honderd euro. Een alternatief is ebay, marktplaats afspeuren voor tweedehands msa millennium maskers of andere ex militaire maskers van deze generatie. Soldaten krijgen ze mee op missie en nemen ze mee naar huis en verkopen ze. De site die ik eerder al had staan heeft de makers die goed zijn. Misschien mist er één of twee (de sea masker stond er nog niet op toen ik hem kocht) die net uit zijn, maar er word helder vergeleken en veel info te vinden.

 

 

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij een foto van de maskers, de verkoper is niet langer actief helaas kan ik jullie dat niet mee helpen.

 

Van de rechter heb ik er twee. De filters kunnen ook voorzien worden van twee pre-filters waar ik per filter 8 extra voor heb. Dit is voor fijnere stof deeltjes zodat niet de echte filter direct vol zit en dus langer meegaat.

 

57d3412c-9c1e-2421.jpg

 

Het linker masker

http://approvedgasmasks.com/msa-millenium.htm

 

Het rechter masker

http://approvedgasmasks.com/dp-gasmask.htm

 

De filter

http://approvedgasmasks.com/filter-dp.htm

 

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

de rechter heb ik zelf ook, jaren lang ook voor mn werk gedragen, ze worden na een tijd wel zwaar dat voel je na een tijdje goed in je nek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook het morele dilemma waar ik mee zit. Als het echt nodig blijkt, dan passen de maskers niet bij de kinderen, en dat zullen ze ook zeker tien vijftien jaar niet doen, ze zijn nog heel klein. Het enige wat ik bedacht had is een soort dichte tent met een filter er op. Maar dat is ten eerste niet snel gemaakt en onwijs gevoelig voor fouten/lekkages.

Er zijn wel kinder oplossingen, maar die zijn of verouderd of niet te betalen.

Ik hoop op veilig genoeg binnen, maar buiten masker tijd situatie.

 

En het is erg imponerend om op te zien bij iemand het maakt iemand onmenselijk. Dus een afschrik middel zoals bijvoorbeeld maskers bij afrikanen en nog zoveel andere culturen.

 

Foto op verzoek, haha

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap een paar dingen niet zo goed; er wordt veel geld besteed aan alllerlei hardware door "preppers" wat niet altijd meteen nodig is om je leven/gezondheid te beschermen. En met gasmaskers gaan we voor een dubbeltje op de eerste rij zitten? Waarom heten die bedrijven "dump" ? Omdat ze oude zaken die defensie dumpt verkopen. Betekent niet altijd dat het per definitie slecht is maar voor dit soort zaken ga ik geen enkel risico lopen!

Als je een gasmasker moet gaan dragen dan is er echt iets zeer ernstigs loos......dan wil je op dat moment toch zo goed mogelijke hardware en geen oude WW2 rommel of afgekeurde NATO spullen? Vaak worden deze zaken alleen voor deco doeleinden verkocht...... Lees de kleine lettertjes maar eens...

Dan is je hobby wel ineens serieus geworden. Denk daar maar eens over na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap een paar dingen niet zo goed; er wordt veel geld besteed aan alllerlei hardware door "preppers" wat niet altijd meteen nodig is om je leven/gezondheid te beschermen. En met gasmaskers gaan we voor een dubbeltje op de eerste rij zitten? Waarom heten die bedrijven "dump" ? Omdat ze oude zaken die defensie dumpt verkopen. Betekent niet altijd dat het per definitie slecht is maar voor dit soort zaken ga ik geen enkel risico lopen!

Als je een gasmasker moet gaan dragen dan is er echt iets zeer ernstigs loos......dan wil je op dat moment toch zo goed mogelijke hardware en geen oude WW2 rommel of afgekeurde NATO spullen? Vaak worden deze zaken alleen voor deco doeleinden verkocht...... Lees de kleine lettertjes maar eens...

Dan is je hobby wel ineens serieus geworden. Denk daar maar eens over na.

Helemaal mee eens dat is ook de reden waarom ik liever nog ff wacht en dan een goed masker koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha @ Zanshin ja ik weet het, dat is in de ruime zin van het woord en daarom moet ik er ook wel over nadenken.. maar hm...

@ prepass ja, ik snap het, en 't is ook goed om daar op voor te bereiden maar bah ik wil er eigenlijk niets van weten gewoon, beetje kop in het zand steken.. gaat wel over :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook het morele dilemma waar ik mee zit. Als het echt nodig blijkt, dan passen de maskers niet bij de kinderen, en dat zullen ze ook zeker tien vijftien jaar niet doen, ze zijn nog heel klein. Het enige wat ik bedacht had is een soort dichte tent met een filter er op. Maar dat is ten eerste niet snel gemaakt en onwijs gevoelig voor fouten/lekkages.

Er zijn wel kinder oplossingen, maar die zijn of verouderd of niet te betalen.

Ik hoop op veilig genoeg binnen, maar buiten masker tijd situatie.

 

En het is erg imponerend om op te zien bij iemand het maakt iemand onmenselijk. Dus een afschrik middel zoals bijvoorbeeld maskers bij afrikanen en nog zoveel andere culturen.

 

Foto op verzoek, haha

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

http://approvedgasmasks.com/child-masks.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Alhoewel ik twijfel aan het nut van een gasmasker als SHTF is dat iets wat ik zeker niet bij een dump zou kopen,een in water en gas dicht verpakt filter heeft maar een levensduur van een jaar of twee.

Trouwens volop betrouwbaar, professioneel materiaal te koop;

http://solutions.3mnederland.nl/3MContentRetrievalAPI/BlobServlet?lmd=1294308072000&locale=nl_NL&assetType=MMM_Image&assetId=1273674547664&blobAttribute=ImageFile

Koop als het dan toch moet,een volgelaatsmasker met A2P2 filters erbij en je bent bijna tegen van alles en nog wat beschermt, de moderne maskers zijn van siliconen ipv rubber en bijna onverslijtbaar.Een eenmaal geopend filter is maar zeer beperkt houdbaar en moet (officieel)na eenmalig gebruik weggegooit worden,in de praktijk ruik je meestal wel wanneer je filter verzadigd begint te raken,ook weer afhankelijk van de stof waar je mee werkt natuurlijk.

Prijs;iets van rond de honderd euro staat me bij,losse filters iets van 15-20euro per paar.

Maar nogmaals,wat zou je er mee moeten als prepper,als je ze echt nodig zou hebben is het nog alleen maar uitstel van executie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...