Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012

NASA waarschuwt voor het einde van de wereld

De 'business as usual'-aanpak van de economische elite in onze wereld zal de samenleving naar de afgrond drijven, zo waarschuwt een opmerkelijke door de NASA gesponsorde studie.

Door de toenemende economische instabiliteit, de overbevolking en de druk op de natuurlijke bronnen is de moderne beschaving goed op weg om over enkele decennia van de aardbol te verdwijnen. Dat blijkt uit een wetenschappelijke studie die door het Goddard Space Flight Center van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA werd gefinancierd en dat de Britse krant The Guardian kon inkijken.

Aan de hand van een theoretisch model dat voorspelt wat er met de geÔndustrialiseerde wereld de komende eeuw zal gebeuren, ontdekten wiskundigen dat zelfs met conservatieve schattingen het er zeer slecht uitzag.

Verwijzend naar eerdere instortingen van vaak zeer gesofisticeerde beschavingen - zoals het Romeinse keizerrijk, de Han-dynastie en het Gupta-rijk - schrijven de wetenschappers in het vakblad Ecological Economics de dreiging van een mogelijk einde van de moderne beschaving toe aan een elite die doorgaans opteert voor een 'business as usual'-aanpak als antwoord op crises.

Steeds weerkerende cyclus
    'Het proces van opgang en neergang is een steeds weerkerende cyclus doorheen de geschiedenis', schrijft Safa Motesharri, een van de onderzoekers die de factoren onderzocht die tot een val van de beschaving kunnen leiden, gaande van bevolkingsgroei tot klimaatverandering. Het samenvallen van deze factoren kan leiden tot een ineenstorting van de samenleving door 'de druk op de grondstoffen' en 'de economische scheiding van de samenleving in 'Elites' en Massa's.'

Volgens Motesharri lijkt de beschaving zich momenteel op een duurzaam pad te bevinden, maar zelfs met een heel klein aantal Elites (rijken) die te veel consumeren, kunnen de Massa's (armen) in een hongersnood geduwd worden, die uiteindelijk tot de val van een samenleving leidt.

Toch waarschuwt het rapport dat een worstcasescenario van het einde der tijden niet onvermijdelijk is en roepen de onderzoekers de elite in de wereld op om het economisch evenwicht te herstellen.

Stephen Hawking
    Het is niet de eerste keer dat wetenschappers ons proberen te waarschuwen voor potentiŽle wereldrampen. Zo raakte vorig jaar bekend dat Stephen Hawking en een team van Britse wetenschappers een zogenaamde 'doomsday list' aan het opmaken zijn met onwaarschijnlijke gebeurtenissen met weliswaar catastrofale gevolgen die de wereld kunnen vernietigen.

Gezien op http://www.knack.be/nieuws/planet-ea...al-134011.html

Mocht dit niet in het goede rubriek staan dan vraag ik de mod dit te verplaatsen

Ik vond het een best interessant bericht.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Waarom krijg ik het toch niet voor elkaar om een zware subsidie te krijgen voor mijn wetenschappelijke onderzoeken
    Zo heb ik al de volgende zaken kunnen vaststellen:

- Als de zon onder gaat wordt het meestal donker zo niet dan moet je het licht uitdoen.
    - Na regen komt zonneschijn
    - Met een hamer op je vingers meppen doet pijn, ook als je gezopen hebt.
    - Als je door de regen loopt zonder hulpmiddelen wordt je nat.
    - als je tegen een harde wind in plast ook
    - We gaan allemaal dood
    - Het is ondertusen 2014 dus het 2012 topic/draadje/onderwerp is al lang over de houdbaarheid heen
    - De NASA heeft deze ene keer heel waarschijnlijk gelijk.

K a n s

( meerdere onderzoeksresultaten zijn op aanvraag beschikbaar)

. . .
    Laatst gewijzigd door Kans; 17-03-14 om 20:12.
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Je vergeet deze van de gemeente Amsterdam:
    Onderzoek van de gemeente wijst uit dat er meer mensen op het terras zitten als de zon schijnt dan wanneer het regent.
    http://www.at5.nl/artikelen/122926/o...-zon-dan-regen
    So Long, and Thanks for All the Fish

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Zoals je kunt zien op de site is het bericht afkomstig van het jaartal 2014 en zelfs van vandaag.
    Nogmaals ik weet/wist niet of dit in het goede rubriek stond,en staat eigenlijk geheel los van het verhaal 2012.

Survivor
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Je vergeet deze van de gemeente Amsterdam:
    Onderzoek van de gemeente wijst uit dat er meer mensen op het terras zitten als de zon schijnt dan wanneer het regent.
    http://www.at5.nl/artikelen/122926/o...-zon-dan-regen
    Haha wat een geweldig onderzoek. Gelukkig is het nu definitief..

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freeprepper Bekijk Berichten
    De 'business as usual'-aanpak van de economische elite in onze wereld zal de samenleving naar de afgrond drijven, zo waarschuwt een opmerkelijke door de NASA gesponsorde studie.
    Maar alles goed en wel, het is wel opmerkelijk dat Nasa zich geroepen voelt zich te bemoeien met zaken die buiten hun vakgebied liggen. Het zijn wake-up calls, voor de sheeple. Er moet toch een keer een moment komen dat de massa opkijkt van zijn of haar smartphone en zich verbaast afvraagt, w.t.f. er gaande is?

Ik zou het ook gepost hebben.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Inderdaad Charlie,het is een Wake up call!
    Veel mensen hebben nasa toch best hoog staan en als hun hiervoor waarschuwen vind ik dat interessant.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    NASA is natuurlijk het amerikaanse leger en bij extentie daarvan de NSA en de CIA en recentelijk de DHS. Waarom zouden deze instanties je nogmaals willen inwrijven dat de mensheid een kanker op deze aardbol is? Agenda 21? Drastische afname van de wereld bevolking? Ecotax?
    Usury causes high prices (inflation), then heavy debts, a landless people, lower birth rates and declining population, and finally immigration of new peoples needed to borrow money into existence and pay taxes, or slaves are emancipated to achieve the same object. A debt-free potential borrower is of far greater value than a heavily indebted native citizen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    [MENTION=815]freeprepper[/MENTION]

Volgens mij is wat jij vernoemt hetzelfde als hetgene in dit draadje wordt besproken

http://preppers.nl/forum/threads/913...chappijen-voor

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    De NASA is een beetje laat. Maar het is bekend dat ze (tegenwoordig) wat traagjes zijn.
    Zo'n 20 jaar geleden las ik een boek van een Russisch socioloog. (Sorry, afgezien van Chinese, Japanse en Thaise namen, onthoud ik Russische namen het slechtst).
    Deze beste man had onderzoek gedaan naar de opkomst en het verval van beschavingen.
    Daarbij gebruik makend van oa. archeologische vondsten, geschiedschrijving, en wat al niet meer.
    Zo'n 1000 pagina's grafieken, beschrijvingen, en statistieken. Oersaai.

Maar zijn conclusies waren opmerkelijk:
    Een beschaving ontstaat vanuit armoe en achterstand. Mensen zijn gemotiveerd, en werken hard om hieraan te ontsnappen.
    Met als gevolg dat het hun op een gegeven moment goed gaat.
    Als die lijn zich voorzet, volgt er een punt waarop het zo goed gaat dat er overschotten zijn, en veel vrije tijd.
    Dat betekent dat mensen het wat rustiger aan kunnen doen. Zo rustig aan zelfs dat ze er lui van worden.
    Natje en droogje voor elkaar, waarom nog zwoegen? Volgende stap is dan decadentie, verveling, gezapigheid, ed.
    Dan kun je erop gaan zitten wachten dat het een keer gruwelijk mis gaat. Flexibiliteit en aanpassingsvermogen is verdwenen. De 'beschaving' dondert in elkaar.
    Maar ondertussen is er een andere groep mensen die bezig is dmv. hard zwoegen te ontsnappen aan hun eigen ellende.
    En zo de volgende heersende beschaving aan het opbouwen zijn. Natuurlijk ook weer met het dezelfde patroontje als gevolg.

Het blijkt (oa. door eerder genoemde archeologische vondsten, geschiedschrijving, ed.) dat de weg van opkomst t/m verval, zo'n 2000 jaar in beslag neemt.

Hm, iemand de behoefte om dat eens na te kijken? +/- 0-2000 nC. de Westerse beschaving? Azie en Afrika in opkomst?
    +/- 2000 vC. tot 0 Egypte? Ik meen dat het India was zo rond 6000 vC. tot 4000 vC.? En resten in Afrika gevonden daterend van zo rond 8000 vC.?
    Sorry, heb ze niet allemaal op een rijtje. Weet zo niet welke beschaving wanneer de heersende was. Maar dat valt vast wel ergens te vinden.

(En nogmaals een excuus. Al het bovenstaande een beetje kort door de bocht beschreven. Nu ja, als de strekking maar duidelijk is).
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Vergelijkbare onderwerpen

1. Einde van de wereld, les1 (Omroep Brabant)
    Door Au3V in forum Preppers in de Media
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 28-12-12, 14:35
  2. Reacties: 30
    Laatste Bericht: 21-12-12, 10:25
  3. Australische premier kondigt einde wereld aan
    Door Cyberbeer in forum 2012
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 06-12-12, 21:17
  4. Einde van de Wereld zoals wij die kennen.
    Door Marc67NL in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 32
    Laatste Bericht: 06-12-12, 16:11
  5. Reacties: 9
    Laatste Bericht: 03-12-12, 18:31

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten