Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44
    Adventurer
    Ingeschreven
    Dec 2012

De ideale prepper jas

[advertentie]

Zowel Poncho als Tarp. Nu verkrijgbaar bij Prepshop.nl

Natuurlijk een erg persoonlijke keuze, maar toch de vraag: wat is jullie ideale prepper jas. Zelf heb ik al jaren een North Face maar die is inmiddels aan vervanging toe dus ben benieuwd wat jullie ideeŽn zijn. Nadeel van mijn jas dat die niet bij flinke koude te dragen is ondanks de lekkere fleece die erin zit. Wel is het materiaal best degelijk (nog geen scheuren erin).
    Zijn er merken / types die jullie aanraden (met lekker veel zakken erin)? Ik heb al op het forum gezocht maar kon niet een goede thread erover vinden. Is met een 3 letterig woord overigens ook wel lastig
    "It's nice to be important, but it's more important to be nice."

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damnsharp Bekijk Berichten
    Natuurlijk een erg persoonlijke keuze, maar toch de vraag: wat is jullie ideale prepper jas. Zelf heb ik al jaren een North Face maar die is inmiddels aan vervanging toe dus ben benieuwd wat jullie ideeŽn zijn. Nadeel van mijn jas dat die niet bij flinke koude te dragen is ondanks de lekkere fleece die erin zit. Wel is het materiaal best degelijk (nog geen scheuren erin).
    Zijn er merken / types die jullie aanraden (met lekker veel zakken erin)? Ik heb al op het forum gezocht maar kon niet een goede thread erover vinden. Is met een 3 letterig woord overigens ook wel lastig
    Ik ben helemaal gelukkig met een bruine ski-jas van O'Neill. Veel vakjes, houdt je heel goed superwarm maar niet te warm door sluitbare ventilatiegaatjes etc etc. Daaronder kun je eventueel een trui aandoen of een fleece, nog een T met lange mouwen, een (thermo)hemd. Nou, dan kun je in de sneeuw slapen. Diepe zakken waar je met gemak je Katadyn in wegstopt, je zaklamp, een veldfles en EHBO spullen.

Een minder practische jas maar wel helemaal super in het bos, is een jagersjas. Ik heb er geen, maar het is min of meer een kleine wigwam met je hoofd in het midden, gemaakt van watervaste 'slaapzak' dus je gaat zitten in het bos en je bent meteen warm, capuchon er aan, ook mooi droog. Twee spleten voor je handen en je geweer.
    keyserpreppersuze@gmail.com

PC2K
    Guest
    Er wordt op deze forum vaak gedraag wat de 'ideale objext X ' is.

Dat is erg afhankelijk van waarvoor je het gebruike en wat je verwachtingen er van zijn. Dat bepaald wat ideaal is, dus wat zijn de eisen?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Smaken verschillen natuurlijk, ik heb zo'n Duitse militaire parka met capuchon en binnenvoering. Weegt wel wat maar is redelijk waterdicht (nog niet meer dan 3 uur in de regen getest), warm en kostte maar drie tientjes ofzo.

Edit: en gemaakt van stevig materiaal natuurlijk, en kan wat vonken hebben. Veel jassen hebben snel brandgaten of scheuren.

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ik heb een M65 jas, uitneembare binnenvoering, voldoende zakken, bevalt me prima.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    ik heb iedere 2 jaar een nieuwe jas van de garage (krijg je bij een nieuwe vrachtwagen)
    ik koop dus eigenlijk nooit een jas deze zijn vaak regendicht, winddicht en vaak wel wat zakjes etc en vooral gratis
    en het ligt er aan hoe grote koukleum je bent hoe warm hij moet zijn, als je in nederland blijft zou ik me er niet al te druk om maken

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ik draag een jas van Nomad.
    Donkergroen van kleur, zeer licht en water/winddicht.
    Als ik een normale trui aan heb heb ik zelfs bij flinke kou nergens last van.
    Dit komt voornamelijk omdat de jas winddicht is.
    Succes met het zoeken naar de ideale jas

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Adventurer
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ah leuk, diverse reacties en dito jassen. Ik ga er een paar googlen want niet alle ken ik. Ik zoek een jas die hele jaar te dragen is, vooral tegen de kou en regen kan en natuurlijk tegen een stootje en geen last snel van brandplekken. [MENTION=69]Greener[/MENTION], welke Nomad? [MENTION=1011]marco v[/MENTION], ik zie dat er toch verschillende M65 jassen zijn; kan je er wat over zeggen welke jij bijv. hebt en is die hele jaar goed te dragen? [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION] , lijkt me ook een fijne jas, type? Phoei.. de keuze wordt nog moeilijk
    Laatst gewijzigd door Kungfufox; 24-12-12 om 21:44. Reden: Fixed @
    "It's nice to be important, but it's more important to be nice."

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ik heb mij onlangs dit cc jack gekocht.
    http://www.usadump.nl/index.php?page...mart&Itemid=25
    Een prachtige water en wind dichte jas met veel opties.
    Heeft een uitneembaar fleece vest, en is ook zeer geschikt voor winter. Zeer grote zakken voor kaarten en etc. En ritsen voor ventilatie onder de armen. Verder zeer degelijke ritsen, en de rits kan ook van onder geopend worden om gemakkelijker bij je riem (mes) te komen.
    Voor mij een super jack.

Groeten S.T.A.L.K.E.R.
    Libertatem aut mors !!!

Adventurer
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Denk ook eens na over Fjall Raven. Ik draag de kleding (jas en broek) graag. Het is oersterk, ademend, een paar jaar lang waterdicht door een membraam.... Er zitten veel zakken in.

Kortom, je kunt erin wonen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wat is de ideale bijl?
    Door koningsjef in forum Messen
    Reacties: 199
    Laatste Bericht: 22-09-15, 21:15
  2. Samenstelling ideale GHB (Get Home Bag)
    Door Dr.Prepper in forum Rugzakken en tassen
    Reacties: 86
    Laatste Bericht: 14-12-14, 09:45
  3. Wonen in een vliegtuig , Ideale BOL?
    Door Advivo in forum Voertuigen
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 04-02-13, 20:28
  4. De ideale BOL - dorp voor 1.35 miljoen
    Door Secret Prepper in forum Binnenland
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 25-10-12, 16:23
  5. Eens een prepper, altijd een prepper?
    Door Cyberbeer in forum Survival Algemeen
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 01-07-12, 13:02

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten