Pagina 52 van de 52 EersteEerste ... 242505152
Resultaten 511 tot 517 van de 517
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013

[advertentie]

Rugzak (voor je BOB) kopen? Nu verkrijgbaar bij Prepshop.nl

Ik heb nu al een tijdje de 5.11 tactical bail out bag van maxpedition en ben best tevreden over deze tas,

Lekker grote zakken vooraan , normaal voor patronen maar ik gebruik ze voor de silky vouzaag, vuurkit, kook kit,... binnenin genoeg ruimte voor shelteropties en voedsel. buitenzakjes aan de zijkanten ruim genoeg voor survivaltin met laetherman en aardig wat molle bevestegings linten.

If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Afgelopen week een Maxpedition E.D.C. Pocket Organizer aangeschaft n.a.v. onderstaand filmpje.Uitermate handige indeling ťn compact

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jester Bekijk Berichten
    Absoluut mooi spul dat ze maken, ik heb de Maxpedition Fatboy Versipack voor het kleine spul. Veel handige vakjes, zeer robuust gemaakt.

Maar voor m'n BoB ben ik toch gevallen voor een Karrimor (wat een schitterende naam is dat ) en wel de Karrimor Predator Patrol 45. Zonder de side pockets, die staan nog wel op mijn wish list.
    Inderdaad maxpedition Jumbo E.D.C. S-Type Naam:     maxpedition.jpg
Bekeken:  476
Groote:   115,3 KB
    en een BoB karrimor sabre 60-100 incl yoke met verschillende side pockets naar keuzeNaam:     Sabre-60-100-2.jpg
Bekeken:  438
Groote:   22,2 KB
    Vroeger een berhaus Vulcan en een lowe alpine sarracen gehad maar (erg goede kwaliteit)
    Maar ik moet zeggen dat karrimor meer doordacht is en diverse opties heeft gezien het molle en plce systeem.
    The great thing about bushcraft is that wherever you go, the skills go with you.

-Ray Mears-

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Ik zelf heb het heel anders aangepakt.

Omdat ik niet weet wat er kan gebeuren heb ik een overdosis aan spullen in mijn auto.
    Al deze spullen zitten waterdicht verpakt in een grote weekend tas met wieltjes eronder.
    In deze weekend tas zit ook een lege rugzak.

Het idee is om in een noodgeval snel een veilig plekje op te zoeken en alle onnodige zooi achter te laten.
    Bij uitbraak van een dodelijke ziekte neem ik bijvoorbeeld mijn mondmaskers en wegwerp overalletjes mee.
    In geval van een overstroming is dit onnodig en zal ik eerder de lichtfakkels en droge kleding meenemen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maurits Bekijk Berichten
    in een noodgeval snel een veilig plekje op te zoeken en alle onnodige zooi achter te laten.
    En daar heb je eigenlijk al meteen het eerste probleem in je idee: "Noodgeval" en "Veilig plekje" zijn twee termen die moeilijk in dezelfde zin passen.

In geval van nood is haast vaak geboden en even rustig uitzoeken, in nota bene een stresssituatie, wat je wellicht het beste kunt gebruiken in je tas is eigenlijk gedoemd te mislukken.
    Beter kun je een basistas hebben waar het hoogst (en altijd) nodige al inzit (water, eten, warmte) en die aanvullen naar behoefte (indien mogelijk).
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuickFix Bekijk Berichten
    En daar heb je eigenlijk al meteen het eerste probleem in je idee: "Noodgeval" en "Veilig plekje" zijn twee termen die moeilijk in dezelfde zin passen.

In geval van nood is haast vaak geboden en even rustig uitzoeken, in nota bene een stresssituatie, wat je wellicht het beste kunt gebruiken in je tas is eigenlijk gedoemd te mislukken.
    Beter kun je een basistas hebben waar het hoogst (en altijd) nodige al inzit (water, eten, warmte) en die aanvullen naar behoefte (indien mogelijk).
    Ik ga er vanuit dat het noodzakelijk kan zijn om in sommige gevallen je rugzak te dumpen om ergens aan te ontkomen.
    Daarom een aantal basiszaken op het lijf (waterfilter, mes, zaklampje, wat je wilt).

Ook bij de (in mijn geval INCH), moet het mogelijk zijn snel gewicht te verminderen en alleen het hoognodige over te houden. Daypacks zijn hiervoor bv. geschikt, of een tasje met de essentiele dingen die je zo uit je INCH kunt vissen.

Zo kun je snel schakelen tussen het sjouwen met je rugzak (veel kilo's), kleine tas (paar kilo) of slechts een paar zaken op het lijf.
    Flexibel blijven door modulair te werken.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    INCH speelt bij mij niet zo.
    Ik woon 5 meter boven NAP en ver buiten de stad.
    In het ergste geval heb ik mijn BOL op 5 uur loop afstand.

Bij de meeste SHTF scenario's heb ik echt wel die 5-10 minuten om de rugzak te vullen met de benodigde dingen.
    Bovendien bij het noodgeval dat ik snel moet vluchten blijf ik liever in mijn 4x4 pick up truck zitten.

Ik heb me de vaardigheden aangeleerd om zelfs in een nat bos een vuur en onderdak te maken.
    Een zakmes en aansteker heb ik altijd op zak.

Een tas met spulletjes is altijd handig maar de vaardigheden om ze ook te kunnen gebruiken is belangrijker.

Vergelijkbare onderwerpen

1. De perfecte preppers hout/kookkachel
    Door Yoyo in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 91
    Laatste Bericht: 15-03-15, 10:04
  2. Perfecte tondel
    Door joepen in forum Survival Algemeen
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 06-12-14, 19:55
  3. Bamboe, perfecte prep-benodigdheid
    Door samurai in forum Survival Algemeen
    Reacties: 6