Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rijst in jerrycans?


12gauge

Aanbevolen berichten

na wat rijst etc in emmers te hebben gedaan kwam ik eigenlijk op het volgende;

emmers zijn rond en dat is een onpractische klote vorm die veel ruimte kost, dus zat ik te bedenken, dat moet vierkant eigenlijk worden

en food grade en als het kan multifunctioneel ;)

en toen kwam ik eigenlijk op dit;

81201205.jpg.52349b7dcbcf8408fcf4017a9fb95295.jpg

het enigste nadeel wat ik kan verzinnen is dat ze lichtdoorlatend zijn (in een donkere kast?)

en ze kosten rond de 7 euro voor de 10liter variant

als je een stuk of 5 van die dingen met rijst en macaroni vult heb je toch een leuk stapeltje voor een lange tijd lijkt mij?

iemand op of aanmerkingen?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
na wat rijst etc in emmers te hebben gedaan kwam ik eigenlijk op het volgende;

emmers zijn rond en dat is een onpractische klote vorm die veel ruimte kost, dus zat ik te bedenken, dat moet vierkant eigenlijk worden

en food grade en als het kan multifunctioneel ;)

en toen kwam ik eigenlijk op dit;

81201205.jpg.52349b7dcbcf8408fcf4017a9fb95295.jpg

het enigste nadeel wat ik kan verzinnen is dat ze lichtdoorlatend zijn (in een donkere kast?)

en ze kosten rond de 7 euro voor de 10liter variant

als je een stuk of 5 van die dingen met rijst en macaroni vult heb je toch een leuk stapeltje voor een lange tijd lijkt mij?

iemand op of aanmerkingen?

 

Ik raad je aan de 25 liter cans te kopen bij glastuinders in het Westland....ze kopen die dingen met (ongevaarlijk) zacht reinigingsmiddel bij de duizenden....je kunt ze voor 1,50 op de kop tikken(heavy duty, zwaar plastic materiaal,een keer gebruikt, dus nagenoeg splinternieuw), als je wilt kun je van mij een adres krijgen, e kunt er alles in bewaren, water, droogvoer, benzine , diesel.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt op zich wel gelijk....maar ga dan ook eens kijken naar de plastic lining van bijna alle conservenblikken....bisphenolA ed.....zelfs blikken bio groenten hebben die plastic lining....en dan moet ik de labeling van food grade plastics wel vertrouwen.....gevaren zitten overal.......in Nederland sterven 12.000 mensen per jaar vroegtijdig door fijnstof.....ik probeer zelf zoveel mogelijk de zwaarste vervuilers/giffen te vermijden door bijvoorbeeld bio-aardappels te kopen ipv (soms wel 80 keer met "gewasbeschermingsmiddelen"=landbouwgif bespoten) piepers te kopen, idem een aantal andere groenten ed....maar je kunt alle ellende niet vermijden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt op zich wel gelijk....maar ga dan ook eens kijken naar de plastic lining van bijna alle conservenblikken....bisphenolA ed.....zelfs blikken bio groenten hebben die plastic lining....en dan moet ik de labeling van food grade plastics wel vertrouwen.....gevaren zitten overal.......in Nederland sterven 12.000 mensen per jaar vroegtijdig door fijnstof.....ik probeer zelf zoveel mogelijk de zwaarste vervuilers/giffen te vermijden door bijvoorbeeld bio-aardappels te kopen ipv (soms wel 80 keer met "gewasbeschermingsmiddelen"=landbouwgif bespoten) piepers te kopen, idem een aantal andere groenten ed....maar je kunt alle ellende niet vermijden.....

 

wat er in mn blikken zit kan ik weinig aan doen, dat weet ik

 

maar als ik mn rijst anders wil opslaan heb ik daar zelf wel de keuze in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt dat ik wil maken, is dat ik mij afvraag in hoeverre je vertrouwen zou moeten hebben in een labeling "food grade" als onze "regeltesmakers" er geen enkele moeite mee hebben ons op duizend andere manieren te vergiftigen, 99% van de schapen denkt dat die mensen wel weten wat goed voor ons is en vertrouwt daar blindelings op....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt op zich wel gelijk....maar ga dan ook eens kijken naar de plastic lining van bijna alle conservenblikken....bisphenolA ed.....zelfs blikken bio groenten hebben die plastic lining....en dan moet ik de labeling van food grade plastics wel vertrouwen.....gevaren zitten overal.......in Nederland sterven 12.000 mensen per jaar vroegtijdig door fijnstof.....ik probeer zelf zoveel mogelijk de zwaarste vervuilers/giffen te vermijden door bijvoorbeeld bio-aardappels te kopen ipv (soms wel 80 keer met "gewasbeschermingsmiddelen"=landbouwgif bespoten) piepers te kopen, idem een aantal andere groenten ed....maar je kunt alle ellende niet vermijden.....

 

Waarom eigenwijs doen?

 

Bij het bungeejumpen ga jij toch ook niet om gewoon huis, tuin en keukentouw vragen voor om je voeten?

Denk na, food grade plastic is er voor je eigen veiligheid en welzijn, niet voor een onzinnige reden.

I rest my case om in je eigen woorden te blijven :p

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
wat er in mn blikken zit kan ik weinig aan doen, dat weet ik

 

maar als ik mn rijst anders wil opslaan heb ik daar zelf wel de keuze in

 

Dat is dan wel een voordeel van emmers, want daar kan je verpakte dingen in opslaan. Ziplock bags, Mylar bags, papieren zakken.

Zou het dan een probleem zijn, als de emmer geen food-grade is? Als je spullen goed verpakt in een zakje zitten?

 

En natuurlijk voorwerpen, die je anders niet door zo'n jerrycan-gaatje krijgt, gaan makkelijker in een emmer.

 

Meer multi-functioneel dus. Alleen voor vloeistoffen zou ik zeker jerrycans nemen. Voor mayonaise-achtige dingen weer emmers natuurlijk :)

 

Voordeel van een jerrycan-vorm, vind ik dan weer, dat het in rugzak past. Dan zou je zelf een waterdichte vul-opening moeten maken.

Bestaat dat nog niet? Rugzak-vormige containers, ergonomisch aangepast aan de vorm van je rug of zo?

Misschien off-topic, maar het een leidt naar het ander, zo zie je maar weer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik sluit emmers niet helemaal uit begrijp me niet verkeerd, ik heb ze ook met lucifers (tegen vocht)

of met rijst/erwten/macaroni etc

maar in de noemer diversiteit vond ik rijst in jerrycans wel een goeie

 

waarom food grade? eigenlijk heel simpel, als ik het NU in foodgrade emmers (of wat dan ook) opsla, dan kan ik ze als ik mn emmers leeggevreten heb ook weer vullen met eventuele oogst of wat dan ook

in niet foodgrade emmers kun je het nu doen met bv mylar, maar heb je die leeg kan je er geen voedsel meer in op slaan (althans niet aan te raden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
ik sluit emmers niet helemaal uit begrijp me niet verkeerd, ik heb ze ook met lucifers (tegen vocht)

of met rijst/erwten/macaroni etc

maar in de noemer diversiteit vond ik rijst in jerrycans wel een goeie

 

waarom food grade? eigenlijk heel simpel, als ik het NU in foodgrade emmers (of wat dan ook) opsla, dan kan ik ze als ik mn emmers leeggevreten heb ook weer vullen met eventuele oogst of wat dan ook

in niet foodgrade emmers kun je het nu doen met bv mylar, maar heb je die leeg kan je er geen voedsel meer in op slaan (althans niet aan te raden)

 

Helemaal mee eens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet recycelen.? Ik gebruik alle plastic melk cans. 1 l ... 1,5 l .. 2 l.. *half keldertje mee vol inmiddels :p

 

Allllllles kun je dr in opslaan.. Veilig.. Voedsel goedgekeurd. Waterdichte Mini jerrycans.. Evt foodabsorbertje of zakje rijst erbij..

 

Voor, meel,rijst macaroni,kattenbrokje,brinta,suiker,zout en leeeegio andere dingen.

Water .. of water ... of water.. ;o)

 

geweldig stapelbaar, op zijn kant om en om hele torens bouwen.. toren klaar en niet donker genoeg .. laken of oude lap erom.

 

Alleen maar voordelen!!

 

xxbirxx

 

Liefde overwint alles!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet recycelen.? Ik gebruik alle plastic melk cans. 1 l ... 1,5 l .. 2 l.. *half keldertje mee vol inmiddels :p

 

Allllllles kun je dr in opslaan.. Veilig.. Voedsel goedgekeurd. Waterdichte Mini jerrycans.. Evt foodabsorbertje of zakje rijst erbij..

 

Voor, meel,rijst macaroni,kattenbrokje,brinta,suiker,zout en leeeegio andere dingen.

Water .. of water ... of water.. ;o)

 

geweldig stapelbaar, op zijn kant om en om hele torens bouwen.. toren klaar en niet donker genoeg .. laken of oude lap erom.

 

Alleen maar voordelen!!

 

xxbirxx

 

Liefde overwint alles!!

 

Op zich lijkt dat ok, maar melk is echt moeilijk helemaal te verwijderen en uitkoken kun je die containers niet want bij 60 graden vervormen ze al, dus zit je toch met een bacterie-risico.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich lijkt dat ok, maar melk is echt moeilijk helemaal te verwijderen en uitkoken kun je die containers niet want bij 60 graden vervormen ze al, dus zit je toch met een bacterie-risico.....

 

Tja schoonmaken.. direct als de melk op is .. omspoelen, zo heet mogelijk water erin met afwasmiddel.. schudden.. ;o) Dan als ik aan wecken ben de can in het kokende water .. vollopen en eruit op schone theedoek drogen en vullen met wat je wilt. Ja even geconcentreerd met kokend water , moet natuurlijk wel met beetje tempo.. anders bij treuzel smelt op gegeven moment de can..

 

Mocht je dat nog niet steriel genoeg vinden, neem je een schone pedaalemmerzak die laat je in het gat zakken met een stukje eruit natuurlijk.. Dan can vullen.. vol.. zak afknippen, dichtvouwen.. deksel erop klaar!!

 

xxbirgittexx

 

Liefde overwint alles!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt dat ik wil maken, is dat ik mij afvraag in hoeverre je vertrouwen zou moeten hebben in een labeling "food grade" als onze "regeltesmakers" er geen enkele moeite mee hebben ons op duizend andere manieren te vergiftigen, 99% van de schapen denkt dat die mensen wel weten wat goed voor ons is en vertrouwt daar blindelings op....

 

Foodgrade is een verzonne term, die komt af van de hardheid van het plastic en de recyclebaarheid. Je kan het identifeceren door het tweede symbool aan te treffen op de emmer van dit plaatje resin-identification-symbols2.jpg.085d4e1010f66ea1dc7793264c1551b5.jpg ofwel het gaat om HDPE plastic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...