Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 51
    Sandokan
    Guest
    Tove poets je met NaHCCO3, of spoel je er mee?

oliestel
    Guest
    waar koop je natriumbicarbonaat?
    Ik lees op Wikipedia dat men dit vroeger ook gebruikte in plaats van gist bij het brood bakken, en dat is natuurlijk ook erg interessant!!

Dit lijkt nog een mooi goedje, alleen nog de vraag, wat is de houdbaarheidsdatum?

Sandokan
    Guest
    natriumbicarbonaat koop je gewon bij de DA drogist bv - 1kg voor 4,75 geloof ik
    NIET die kleine pakjes zuiveringszout bij de apotheek halen; daar zit 50gr in en kost al 4 euro
    gewoon die grote bussen nemen!!!

succes,

Sandokan

Dick Berts
    Guest
    Gewoon zout is inderdaad niet zo goed om mee te poetsen. Gisteren heb ik Keltisch Zeezout gehaald in de natuurwinkel. Beetje duur, maar het poetst onvoorstelbaar goed. Zo goed zelfs, dat ik even overwogen heb om altijd met zeezout te gaan poetsen. Mijn shtf voorraad tandpasta bestaat verder uit Keltisch zeezout. Oneindig houdbaar en veel makkelijker op te slaan dan gewone tandpasta, die na verloop van tijd ook nog eens uitdroogt. Over Keltisch zeezout is veel te vertellen, zie google. Nog even een gebruiksaanwijzing; neem een paar korrels Keltisch zeezout in je mond. Het is onvoorstelbaar hoe weinig je nodig hebt. Laat het zout oplossen in je speeksel. Dat duurt net iets langer dan je denkt. En poetsen maar!

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Salvadora persica

Het wortelhout van deze boom wordt al eeuwen gebruikt als een natuurlijke tandenborstel. De vezelig stukjes wortelhout worden door de Wereld Gezondheids Organisatie aanbevolen als middel voor mondhygiŽne. Uit onderzoek zou blijken dat het sabbelen op houtjes tandheelkundig gezien een gunstige werking heeft omdat er schuurmiddelen, antiseptica, fluoride en andere stoffen vrij komen die de mondhygiŽne gunstig beÔnvloeden.

Verkrijgbaar bij turkse winkeltjes en op de bazaar in beverwijk/vleuten.

RedPill

Adventurer
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dick Berts Bekijk Berichten
    Gewoon zout is inderdaad niet zo goed om mee te poetsen. Gisteren heb ik Keltisch Zeezout gehaald in de natuurwinkel. Beetje duur, maar het poetst onvoorstelbaar goed. Zo goed zelfs, dat ik even overwogen heb om altijd met zeezout te gaan poetsen. Mijn shtf voorraad tandpasta bestaat verder uit Keltisch zeezout. Oneindig houdbaar en veel makkelijker op te slaan dan gewone tandpasta, die na verloop van tijd ook nog eens uitdroogt. Over Keltisch zeezout is veel te vertellen, zie google. Nog even een gebruiksaanwijzing; neem een paar korrels Keltisch zeezout in je mond. Het is onvoorstelbaar hoe weinig je nodig hebt. Laat het zout oplossen in je speeksel. Dat duurt net iets langer dan je denkt. En poetsen maar!
    Tandpasta die uitdroogt? Over hoeveel jaar hebben we het dan?
    Hope for the best, but prepare for the worst

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Gewoon zout is inderdaad niet zo goed om mee te poetsen. Gisteren heb ik Keltisch Zeezout gehaald in de natuurwinkel. Beetje duur, maar het poetst onvoorstelbaar goed. Zo goed zelfs, dat ik even overwogen heb om altijd met zeezout te gaan poetsen.
    Welke criteria hanteer je voor de conclusie dat het 'onvoorstelbaar goed' poetst? De mate waarin het tegen caries/gaatjes helpt weet je toch pas bij een volgend tandarts bezoek?
    Survival rule #1: Keep having fun!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Ik heb tubes van 3-4 jaar gebruikt, zonder enige uitdrogings verschijnselen. Alleen de tube zelf was iets kwetsbaarder geworden, hij vertoonde enige kleine scheurtjes bij dubbelvouwen, zonder dat de inhoud ging lekken overigens.....

Dick Berts
    Guest
    @ Dick Berts. Hoe kom jij erbij om zomaar op te schrijven dat zeezout oneindig lang houdbaar is. Ben jij duizend jaar oud of zo?

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    @ Dick Berts. Hoe kom jij erbij om zomaar op te schrijven dat zeezout oneindig lang houdbaar is. Ben jij duizend jaar oud of zo?
    Hahaha LOL

(al vind ik duur van houdbaarheid wel een tikkie andere categorie dan zeggen dat een verzorgingsmiddel goed werkt, ik geloof je wel, maar een motivatie erbij vind ik wel zo handig)
    Survival rule #1: Keep having fun!

Forum Rechten