Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012

Bewaren (verstoppen) zilver en goud

Hallo,

Nieuw geregistreerde hier, ik lees al lang mee en heb mijn goud en zilver eens opgezocht en beoordeeld; toch meer dan ik zelf gedacht had ! Ook recent nog wat munten aangeschaft.
    Nu het volgende:
    Waar in huis is het de beste plek om dit alles te verbergen?
    Ik wil het perse in eigen beheer, niet wachten tot een maandagochtend wanneer de kluis in de bank open gaat (als die open gaat)
    Ook niet in een entrepot voor de douane op Schiphol, daar kom je zelf ook nooit meer bij als het mis gaat.

Ik denk aan de volgende situaties: brand, diefstal/overval ?
    Voor brand is laag, kelder, kruipruimte goed en zolder heel slecht want brand gaat meestal omhoog en daken/vliering zijn in algemeen van hout.
    Verstoppen in de kledingkast is dacht ik de eerste plek waar inbrekers op af gaan en de vriezer de tweede?

Veel genoemd is de tuin daar kan je altijd bij ook wanneer als je op een dag je eigen huis niet meer in zou kunnen/mogen maar het ligt wel buiten "de muren"
    Mijn oma had een washand in de zoom van de gordijnen maar dat is wel beperkt in hoeveelheid/gewicht en weer minder gunstig bij brand.

Voor diegene die hun top secret plekken hier nooit gaan prijs geven dan de vraag maar omdraaien: Waar bewaar je het zeker weten niet/nooit??

Mad-R

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Achter de ventilatie systemen, kinderkamer, ingraven onder je huis. Misschien stiekem verstoppen bij je (schoon) ouders

Gisteren stond er nog een artikel in de Telegraaf dat een verwarming monteur tijdens zijn werkzaam heden voor 2.5 ton aan goud had gevonden in een huis waar die bezig was. Was van oud eigenaar van het huis.
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Welkom MAD-R, Ik zou sowieso voor een plek kiezen die voor jou of je naasten ALTIJD te bereiken is.

Stop ook nog even langs de voorstelronde kunnen we even officieel kennis maken
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Gold Bekijk Berichten
    Gisteren stond er nog een artikel in de Telegraaf dat een verwarming monteur tijdens zijn werkzaam heden voor 2.5 ton aan goud had gevonden in een huis waar die bezig was. Was van oud eigenaar van het huis.
    Dat meeeeeeeeen je niet! Linkje?
    Prepping is a statement of independence

In Omnia Paratus ~ Preppers.nl admin

http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Het lijkt me het best om bij een woningoverval niet naar binnen te vluchten en elkaar te helpen, maar juist het tegenovergestelde: ren weg, ga naar de buren en waarschuw de politie. Als er één persoon weet weg te komen en de overvallers weten dat is de overval mislukt.

Ik wens de overvallers het beste met mijn woning, mijn enorme voorraad waspoeder en tandenborstels, ik ga in principe niet vechten maar ik vlucht.

Inbrekers zijn meestal op zoek naar bankpasjes en pincodes.

In plaats van goud kun je ook emmers vol met oude zilveren Nederlandse munten kopen. Je kunt ze één voor één op de muur plakken met een druppeltje bisonkit, dan zijn ze dagen bezig om ze eraf te krijgen. 'Silver Room' Dat is nog eens iets anders dan de 'Gold Room'.

Als je huis echt wilt laten schitteren plak je de munten gewoon buiten vast, maar dan niet met bisonkit met met loctite.
    Laatst gewijzigd door Nico de Geit; 27-11-12 om 10:09.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Waarom zo bang voor brand als je ook kleinere kluizen hebt die brandwerend zijn.
    Er zijn 1001 plaatsen waar je je metalen goed kwijt kan, ligt helemaal aan je zelf waar je het gaat plaatsen.

De tuin, tuinhuisje/schuur onder een betontegel, kruipruimte stukje onder de grond, wandcontactdoos leeghalen die je nooit gebruikt, holle lampenstandaards, holle tafel/stoelpoten enz

Een inbreker blijft niet langer dan een minuut in je huis, een overvaller is dan weer wat anders.
    Van die eerste heb je bij een goede verstop plek geen last.
    Bij die tweede heb je je mond voorbij gepraat, doe je illegale dingen of hebben ze het verkeerde huis te pakken.

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Wat is er mis met de bekende kluis?
    Goed verankerd en met een lastig slot is zo'n ding echt niet gemakkelijk open te krijgen. Zeker de gelegenheidsdief houd je daar wel mee weg.
    Wat verstoppen betreft, een professional weet echt wel waar dingen zo al verstopt worden. Die "outsmart" je niet zo snel.

Ik heb ooit eens gelezen van iemand die een dubble muur gemetseld had. In de tussenruimte gooide hij z'n muntjes via een smalle sleuf van bovenaf in.
    Probleem is natuurlijk wanneer je er zelf bij moet. Maar als je zo wie zo voor een SHTF spaart, dan ben je ook vast wel bereid om een sloophamer te gebruiken.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Prepper Bekijk Berichten
    Dat meeeeeeeeen je niet! Linkje?
    http://www.telegraaf.nl/incoming/211...udschat__.html
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Verstoppen in een bos of park zou ik niet doen vooral niet in een kist van metaal. Ik zou eerder kiezen voor een soort geocaching achtig systeem.
    in een plastic buis of koker en plek doorgeven familie zo dat die alleen weten waar het ligt in een SHTF.

Een goede PVC pijp met 2 doppen er op goed dicht plakken die zo gegevens van de verstop plaats in voeren in een GPS
    en alleen jij weet waar het ligt.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JD81 Bekijk Berichten
    Verstoppen in een bos of park zou ik niet doen vooral niet in een kist van metaal.
    Een goede PVC pijp met 2 doppen er op goed dicht plakken die zo gegevens van de verstop plaats in voeren in een GPS
    en alleen jij weet waar het ligt.
    Dat is iets wat ik me bij alle draadjes over schatten verstoppen al afvraag: hoe bescherm je je spullen tegen metaaldetectors? Is verpakken in PVC voldoende bescherming?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten