Ga naar inhoud
GENEGEERD

De onzichtbare Prepper


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Je eigen veiligheid en die van je gezin staat tijdens een SHTF op de eerste plaats. Ook het beschermen van je persoonlijke spullen en materialen, is een belangrijke taak. Bij een “Bug in” is dit misschien een stuk makkelijker, omdat mensen niet door je huis kunnen kijken. Maar tijdens een “Bug out” kan dit een stuk lastiger zijn (afhankelijk van welk vervoermiddel je gebruikt en hoe je reist). Hoe zorg jij ervoor dat je tijdens een Bug out “onzichtbaar” bent voor de buitenwereld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Rolluiken dicht, alles veilig en beter verdedigbaar naar de eerste verdieping, misschien wel een ravage maken van mijn woonkamer om de indruk van: iemand is je voor geweest aan potentiële plunderaars te geven. We hebben ook een verwijderbare noodtrap dus we zouden de trap compleet kunnen blokkeren

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op reizen in het buitenland nooit problemen gehad na de 2e week van de reis (als je net zo ranzig bent als de rest). De eerste week met een spik en span backpack wordt je aan alle kanten belaagd door verkopers.

 

Wees niet interessanter dan de rest. Dus niet te veel overduidelijke camoflage, gewoon 'blend in' rugzakje en dan toch in enigsinds sobere kleuren.

Het draagt minder comfortabel maar een 100 liter backpack met 80 liter vulling zal minder vol lijken dan een 60 liter backpack met 65 liter vulling.

 

En als je reist vooraf besluiten / afspreken wat je 'kunt' verliezen en wat essentieel is. Die laatste items op de huid houden indien mogelijk.

 

Alles valt of staat met het op het juiste moment juiste inschattingen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm mocht ik echt vast zitten tussen de vluchtende crowd zou ik denk ik niet echt onzichtbaar zijn Wel zo goed als je kan alles uit t zicht natuurlijk.Maar ik denk eigenlijk dat iedereen t dan veel te druk heeft met zn eigen shit om op ons te letten..ik denk zelf dat t na de vlucht en de eerste drukte pas gevaarlijk word ivm plunderaars en andere elementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk scenario de toekomst in petto heeft voor ons, is onbekend. De oudste prepper die ik ken (nu 70 en prept al 40 jaar) spoort iedereen aan ook voor te bereiden op het slechtste mogelijke scenario = wild survival. Dus voorbreidt te zijn (zowel fysiek alsook emotioneel, mentaal en spiritueel) op dat slechtste scenario = alles achterlaten en zien te overleven op de op voorhand opgedane kennis en ervaring. Zo snel mogelijk weg uit de mensenmassa en hopen dat al de opsporings satelieten enz. buiten werking zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm mocht ik echt vast zitten tussen de vluchtende crowd zou ik denk ik niet echt onzichtbaar zijn Wel zo goed als je kan alles uit t zicht natuurlijk.Maar ik denk eigenlijk dat iedereen t dan veel te druk heeft met zn eigen shit om op ons te letten..ik denk zelf dat t na de vlucht en de eerste drukte pas gevaarlijk word ivm plunderaars en andere elementen.

 

Mee eens, zolang je niet met je goudstaven loopt te zwaaien heb je andere prioriteiten (snel/veilig op je bestemming aankomen). Zodra de massa en gezagsdragers vertrokken zijn zal zelfverdediging aanzienlijk hoger op je prioriteiten lijst komen staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...