Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vlees in blik


Jester

Aanbevolen berichten

In mijn prepvoorraad zit nog vrij weinig vlees (paar blikken corned beef) dus ging vandaag maar eens kijken bij de Lidl. Daar kost een blik (ongeveer 800 gram) met Rundvlees in jus maar liefst 5,99 euro. Ik schrok daar eigenlijk wel van, behoorlijk aan de prijs!

 

Ging vervolgens even googelen en zag dat er veel slagers zijn die (hun eigen) vlees in blik verkopen, zoals deze Keurslager, deze slager en deze.

 

Maar op deze manier loopt het aardig in de papieren als je pakkumbeet een kilo of 25 ingeblikt vlees wilt. Hoe doen jullie dit? Of beter om vlees te laten staan en meer op de peulvruchten, pasta, rijst en groente in blik te richten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 193
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast oliestel

Mijn idee is om tekijken waar vlees uit bestaat. ik gok dat de belangrijkste stoffen eiwitten en vetten zijn.

dit kan ook uit vis. (als dit goedkoper is)

 

vlees heb ik eerlijk gezegd ook niet omdat dat zo "duur" is. wel vis/bonen/groenten/fruit in blik.

sardientjes in olie zijn best goedkoop, misschien kun je in die olie ook nog je rijst wokken. dit weekend eens proberen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dacht je van knakworsten. niet zo duur, en lang houdbaar.

verder heb ik veel sardines (van de aldi) en blikken goulash en hachee (ideaal voor door de rijst)

 

huismerk knakworsten inderdaad

30 potten aan deze kant

verder blikken goulash hachee soepballetjes corned beef etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Opende gister blikjes tonijn tijdens het vissen( voor in het grondvoer). Tot 2015 goed. Ga ik maar meer van halen want ik vind tonijn zelf ook erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog nooit hachee in blik gezien bij de aldi.. volgende keer toch beter opletten.

verder koop ik vaak die pakjes van lupack bij de plus in 1 pakje zitten 2 hamburgers of kipburgers.

 

Die zijn er volgens mij ook nog niet zo heel lang, had ze ook nog niet eerder gezien.

Die Lupack hamburgers gebruik ik over 2 week met een festival weer, heel handig! Ga er direct wat extra's van meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lupack zooi heb ik ook. Is niet heel erg lang houdbaar. Jaartje of 1-2 dacht ik. Maar een paar van die pakjes per jaar gebruik je vast wel.

 

Verder valt me de prijs van vlees in blik wel mee hoor. Gehaktballen, hachee, ham etc zijn niet erg duur. En altijd even op de aanbiedingen letten. Soms heb je zelfs 2 voor de prijs van 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het weekend heb ik bij de AH ook wat blikken van Struik met vlees gekocht om uit te proberen. Qua prijs viel het me mee (1,74 per blik), maar het vleespercentage is ook redelijk mager:

 

Struik Hollandse Hachee

400 gram

Waarvan 20% gekookt rundvlees (en bijna evenveel uienringen, verder tomatenpuree, bloem, e.v.a.)

Energie 85 kcal per 100 gram dus 340 kcal in totaal per blik

 

Struik Vlaams Stoofvlees

400 gram

Waarvan 35% paardenvlees (verder ook weer uitstukjes, tomatenpuree, etc en natuurlijk veel water)

Energie 78 kcal per 100 gram, dus 312 kcal in totaal per blik

Dit blik wat overigens wel paar duppies duurder, ik neem aan omdat er meer vlees in zit

 

Struik Indonesische Kip Sate

400 gram

Waarvan 22% gekookte kip (verder ook 16% pindapasta, 15% groenten, suiker, sojasaus, u.v.a.)

Energie 170 kcal per 100 gram dus 860 kcal per blik

 

Tsja, meeste vlees voor je geld krijg je bij Struik dus als je van paardenvlees houdt. Dan moet je het Vlaams Stoofvlees nemen. Maar voor de calorieën ben je dus het beste af met de Kip Sate. Binnenkort ook maar eens de smaaktest doen :)

 

Ter vergelijking, hier de specs van een blikje corned beef:

 

Princes Corned Beef

Gewicht 340 gram

96% rundvlees ("Made with 100g of raw beef for every 100g of product")

220 kcal per 100 gram, dus 748 kcal per blik

 

Shit, begin weer honger te krijgen als ik dit soort dingen van de blikjes aan het overtiepen ben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kopietje uit vis in blik topic.

 

-frankfurters in blik

-bockworst in blik

-kaasknakworstjes in blik

-gehaktballetjes in curry in blik

-gehaktballetjes in satesaus in blik

-gehaktballen in jus 4 in een blik

-smac in blik

-schouderham in blik

-leverpastei in blik

-luncheon meat(boterhamworst)in blik

-stoofvlees in blik(merk:coertjens)>bij de plus

-droge bifiworstjes in blik(merk:campbells dacht ik)>bij de plus

 

er is genoeg te vinden in blik, alleen je moet ervoor naar verschillende supermarkten.

 

hoop dat iemand wat aan dit lijstje heeft, ik vind het allemaal wel lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ff gezellig met Dutch mee

 

 

Ik vind dit een razend boeiend onderwerp. Vlees is of beperkt verkrijgbaar of beperkt houdbaar.

 

Ik herinner me nog heel goed een fragment uit een film (i am legend) waarin een vrouwelijke tegenspeelster van Will Smit uitsprak dat ze ergens "Bacon" (ontbijtspek) in zijn vooraad had gevonden.

Nou, dat leek me zoiets idioots: dat heb je gewoonweg niet meer voorhanden als er een SHTF scenario heeft plaatsgevonden. Je houdt dat gewoonweg niet meer goed in zo'n situatie.

Totdat ik hierop kwam:

 

Ik heb het net zo voorbereid als zij doet, maar heb het zooitje geweckt in plaats van 'pressure canning'.

anderhalf uur op 100 graden doodt de bacteriën ook wel.

Onlangs een pot geopend die ik ruim 1 jaar geleden heb geweckt: geen smaakverschil, prima en lekkere bacon: gewoonweg heerlijk in de pannenkoek!

 

Naar mijn idee blijft dit ook na een aantal jaren nog goed genoeg om te eten. Ik ga binnenkort dus weer eens flink inslaan.

(Kleine tip: de plakjes moeten niet te dun zijn. Indien mogelijk: laat de plakjes wat dikker snijden)

Echt een oppepper in een SHTF scenario! (en als je een keer geen bacon in je voorraad(koel)kast hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn prepvoorraad zit nog vrij weinig vlees (paar blikken corned beef) dus ging vandaag maar eens kijken bij de Lidl. Daar kost een blik (ongeveer 800 gram) met Rundvlees in jus maar liefst 5,99 euro. Ik schrok daar eigenlijk wel van, behoorlijk aan de prijs!

 

Ging vervolgens even googelen en zag dat er veel slagers zijn die (hun eigen) vlees in blik verkopen, zoals deze Keurslager, deze slager en deze.

 

Maar op deze manier loopt het aardig in de papieren als je pakkumbeet een kilo of 25 ingeblikt vlees wilt. Hoe doen jullie dit? Of beter om vlees te laten staan en meer op de peulvruchten, pasta, rijst en groente in blik te richten?

 

Ham/spam/boterhamworst/corned beef/knakworsten/gehaktballen/hachee/stoofvlees is ingeblikt bij de supermarkt prima betaalbaar, vis ook.

 

Lappen vlees of kip ben ik nog niet tegengekomen, zelf maken en wecken/inblikken is de goedkoopste oplossing denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist voor de lunch een blikkie Struik Vlaams Stoofvlees opgewarmd, was wel eens benieuwd of dat kon tippen aan mijn eigen kokkerellerij. Nou, dat niet natuurlijk, maar moet zeggen dat het best weg te krijgen is. Paardenvlees, ach best te eten als het moet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...