Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn nieuwste aanwinst, de Magnum urban king van Böker


S.T.A.L.K.E.R.

Aanbevolen berichten

Van het weekend heb ik mijn nieuwe mes mogen ontvangen.

De Magnum urban king van Böker.

Ik heb het mes nog niet grondig kunnen testen natuurlijk,

maar zal er een revieuw over schrijven als het zover is.

Het enigste wat ik dan ook kan zeggen is, is dat het mooi geslepen komt, de G10 handgrepen een ontiegelijke grip hebben, dat het zeer solide aanvoelt,

en qua looks en afwerking ook meer dan tevreden ben, voor 55 euro een mooi stukje staal.

Hier enkele specificaties en foto's.

 

Gehele lengte: 24,0 CM

lemmet lengte: 12,0 CM

Dikte: 5,0 MM

Gewicht: 285 Gram

Materiaal: 440 roestvrij staal

Handgreep materiaal: G10

 

Het mes komt in kydex sheath met een zogenaamde tek-clip.

De sheath is ook mooi uitgevoerd en met behulp van de tec-clip op veel marien te bevestigen.

Ook ideaal voor concealed carry, want de sheath draagt hoog op de broek.

 

IMG_0308.jpg.17870eac1974cab091c1301a1a79b69d.jpg IMG_0274.jpg.b5b9f8345570313024ee7b9476c8431e.jpg IMG_0336.jpg.5aeef01a16c2b666d928d942ab779b01.jpg IMG_0284.jpg.70449b032aab5243eb83622ffa786aa4.jpg IMG_0316.jpg.a40d9a2430ecd401e014ea392f9dd714.jpg

 

Groeten, S.T.A.L.K.E.R. :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Dr.Prepper Bedankt :)

@XytraS

Ik denk inderdaad dat het een 440 A of B is.

Maar naar mijn mening nog steeds een goede algemene staal soort.

Bij goed onderhoud en met name normaal gebruik, kan men hier lang plezier van hebben :)

@Raycoupe

Ik vind het zelf ook een zeer mooi formaat !

En voor het mes wat je krijgt is dat een mooie prijs.

Ik denk dat ik hier dan ook nog zeer lang van zal genieten :p

 

Groeten S.T.A.L.K.E.R. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank, maar waarom deze gekozen tussen de 117 andere messen?

 

Ik was bezig met de verkoop van mijn GB bijl en toen was er een complicatie met het overboeken, (kwam vanuit België)

En toen zijn we dus tot deze ruil gekomen. Ik was dus ook prijs gebonden.

Ook ben ik een grote fan van fixed balde knives, dus de vouw messen vielen al af.

En omdat ik al een Mora en buck 119 heb, wat ik meer voor bushcraft gebruik,

Heb ik gekozen voor een meer tactisch mes.

Ik was ook eerst aan het kijken voor de pendelton mini van cold steel om as boot knife te gebruiken, maar toen ik dit mes tegen kwam wist ik het meteen. :p

 

Groeten S.T.A.L.K.E.R. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Je bedoelt echt die blauwe letters links van je post? 'k Kan ze niet selecteren met de muis, bv rechtsonder, dat Rate deze post, weer wel. En ben echt geen newbie met computertjes :D.

 

Ach kan 't bommen ;)

 

Pijltje links boven de naam en slepen naar rechts onder. Selecteren heet dat, je moet net buiten het gebied staan, waar je de (Blauwe) link activeert.

Antwoord met citaat kan ook (dan doe ik meestal, lekker lui). :)

 

Wat voor mes zoek je?

Doel en budget vermelden a.u.b. en de links zullen overvloedig binnenstromen. Zo erg, dat je beter een nieuw topic kan beginnen.

 

Ga ook even naar het forum van @kwakster:

 

messenforum.nl

 

lekker leesvoer, met goede tips en hulpvaardige experts.

 

Of doe zoals @Bandoeng (en ik straks ook). Als je en wat krapper budget hebt, kan je zelf een topmes maken.

 

Hier de site van Bandoeng:

 

pisaucraft.nl

 

Dat mes van @S.T.A.L.K.E.R. is ook een mooie, maar dan kan je nog beter staal kiezen.

Ik ga bladveren-staal gebruiken. Daar is goedkoop aan te komen en het is bere-sterk. Het roest wel, maar dat moet je gewoon goed onderhouden met een beetje vet of olie of combi-mengsel.

Mora is EDC bij mij, beste prijs-kwaliteit-verhouding ooit.

2e mes in BOB is Glock Field Knife 81, ook verenstaal.

 

[ATTACH=CONFIG]2550[/ATTACH]

 

Betaalbaar:

 

http://www.products4security.nl/Survival%20messen/GLock/

 

(site ken ik niet, gaat om de eerste prijs die ik tegenkwam)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot: 'k Snap hoe 't selecteren werkt hoor, van linksboven, naar rechtsonder (of omgekeerd) met de linker muisknop ingedrukt. Alleen de nick met die link naar de profielpagina, dat werkt hier althans niet. :confused:

('k Heb sinds 1987 een pc, hele opkomst van het internet meegemaakt en tien jaar gewerkt in de professionele IT en mag nog steeds graag in de registry vroeten)

 

'k Weet van alle messentopics. Al redelijk wat, maar nog niet alles van gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot: Ik neem m'n oude, vertrouwde, afgebeulde, zakmesje mee, heb ik al 22 jaar. :D 't Schijnt dat mensen hem daar kunnen/willen slijpen, 't is hard nodig. 'k Dacht een beetje te kunnen slijpen, 'k slijp m'n eigen sabatier messen ook, maar wat ik hier al heb gelezen! Mensen die compleet hun eigen mes maken, slijpen met rubberwheels, etc, etc.... 'k Heb alleen een slijpsteen....zwaar ingesleten en ook aan vervanging toe. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot: Ik neem m'n oude, vertrouwde, afgebeulde, zakmesje mee, heb ik al 22 jaar. :D 't Schijnt dat mensen hem daar kunnen/willen slijpen, 't is hard nodig. 'k Dacht een beetje te kunnen slijpen, 'k slijp m'n eigen sabatier messen ook, maar wat ik hier al heb gelezen! Mensen die compleet hun eigen mes maken, slijpen met rubberwheels, etc, etc.... 'k Heb alleen een slijpsteen....zwaar ingesleten en ook aan vervanging toe. :p

 

Hehe, in dat andere draad je van ons, idd.

Dat komt door dat rijmen van me :o

Ik bedoelde: heb je al een voorkeur/iets op het oog, voor een nieuw mes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...