Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOL locatie


de eekhoorn

Aanbevolen berichten

beste medepreppers:

 

wat ik me afvroeg ik hoor vele medepreppers praten dat waneer er een wtshtf situatie is ze direct naar een bug out locatie gaan.

hoe weet je dan op dat moment dat er daar geen strond aan de knikker is of dat je bug out locatie inmiddels niet geplunderd is of dat je bijvoorbeeld mischien de gekte tegemoet zal gaan.

is het niet verstandig gewoon thuis te blijven :confused:

ik heb een bug-in plan maar zoals dick berts al zei dat een eekhoorntje zijn nootjes ook niet in de zelfde boom stopt.

lijkt het mij toch eens nuttig om wat met die informatie te gaan doen en is te gaan kijken voor een bug-out.

ik ben enorm benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

 

mvg de eekhoorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Bunkerprepper

Nou, omdat dat een bunker is die 100% onzichtbaar is... én omdat we al vrij vroeg in een SHTF situatie de bunker operationeel betrekken.

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men doet, wat men denkt goed te doen. Laat ik dat eens onderbouwen.

 

Je hoopt dat je BOL niet gevonden wordt/is, je hoopt dat je er op tijd kunt komen, en je hoopt dat je hem nooit nodig hebt...correct?.

Het is net als het verkeer, voor je de drukte ingaat check je of het ook mogelijk is. Tijdens de ochtendspits van Antwerpen naar Zwolle rijden doet niemand. Maar toch moet je dit soms voor je werk ondernemen. Ik wel tenminste.

Dus, je checkt vooraf of er file's zijn, maar die kunnen ook ontstaan terwijl jij aan het rijden bent. Net als dat er een file kan zijn als jij denkt dat het mogelijk is om naar je BOL te gaan.

Het blijft altijd een gok, hoe goed je ook denkt te plannen, je hoopt dat je er kunt komen.

Maar nogmaals ik persoonlijk wacht rustig af, en ik vertrek NIET gelijk naar mijn BOL....eerst controleer ik de file's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als Riessie wacht ook ik eerst rustig af. Moet ik toch vertrekken dan kijk ik eerst welke kant op het best geschikt is.

Aan de hand daarvan heb ik.diverse locaties verspreid in de omgeving/land waar ik heen kan trekken en als BOL kan gebruiken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het niet vinden van een geschikte BOL is het niet gebruiken van de fantasie.

Denk hierbij buiten de box. Bijvoorbeeld de kruipruimte onder je huis, of de kelder van een goede vriend die te versterken is met wat werk als het er op aankomt, een overstortput van een verzamelriool, de pompkelders in een flat, een onderhoudsruimte in een gebouw, of de controle ruimte's in viaducten en overwegen.

Daarbij heb je alleen maar je fantasie nodig, en wat tijd.

Maar een BOL is altijd te vinden, heb ooit nog eens een semi-ondergrondse shelter gemaakt. Kost wat tijd, maar alles is als BOL te realiseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het niet vinden van een geschikte BOL is het niet gebruiken van de fantasie.

Denk hierbij buiten de box. Bijvoorbeeld de kruipruimte onder je huis, of de kelder van een goede vriend die te versterken is met wat werk als het er op aankomt, een overstortput van een verzamelriool, de pompkelders in een flat, een onderhoudsruimte in een gebouw, of de controle ruimte's in viaducten en overwegen.

Daarbij heb je alleen maar je fantasie nodig, en wat tijd.

Maar een BOL is altijd te vinden, heb ooit nog eens een semi-ondergrondse shelter gemaakt. Kost wat tijd, maar alles is als BOL te realiseren.

 

Of gebrek aan geld, of voorang geven aan andere preps, of het eerst langzaam in de week leggen bij je partner etc etc.

Er zijn meer wegen die naar rome leiden en meer redenen die jij misschien kan bedenken waarom iemand (nog) geen bol heeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal juist @Adrie, ook bij mij prive heeft het wat voeten in aarde gehad. Maar diverse malen water en stroomuitval in het prachtige Brabant waren overtuigend genoeg voor mijn partner.

Dus ja, hier heb je volledig gelijk in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

wtshf heb ik nog geen ervaring mee , gelukkig . doe het nu vooral met dagelijkse ervaring op wshtB gebied .

ik maak me daarna meestal uit de voeten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...