Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het raadsel van de Bunker ?!


Richa

Aanbevolen berichten

Zo raar, wil ik even met jullie delen. Vanmorgen had ik even tijd voor een mooi weer wandeling op de liniedijk.

Dat is een prachtige dijk met bunkers die bijna door de dijk zijn opgeslokt.

Zie ik daar ineens op één van die bunkers een gloednieuw Gamma slot.

Terwijl je er volgens mij op geen enkele manier in kan. En dan wordt ik zo nieuwsgierig he? Waarom? Hoe? Wat?

Of is er iemand op deze site die de bunker toch op een één of andere mystieke manier gebruikt?

(op de foto's klikken om ze goed te zien)

 

bunkerraadsel1.jpg.4a6ef67a453a9a836ed2d651c9849207.jpg

Het gaat om deze dikke jongen.

 

bunkerraadsel2.jpg.996ee2730045e0fdd25b9b5983db8d88.jpg

En dan daar links beneden het dramatisch blinkend slotje.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Misschien is het om te voorkomen dat mensen die deur gaan uitgraven. En met mensen bedoel ik, daklozen, jeugd en preppers! ;)

 

Kan...misschien door de gemeente aangebracht. Maar er staan -tig meer van deze bunkers op een stukje van 1km en deze is de enige waar ik een slot zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Richa: Neem een boormachine en endoscoop mee ;)

Of een schep en dit: http://www.hettykat.nl/outdoor-survival/lock-picking/sparrows-padlock-shims.html

 

'k Wil ook wel weten waarom alleen deze een slot heeft. Misschien hebben ze niet alle bunkers gecontroleerd op gevaarlijke inhoud en hebben ze voor de zekerheid (lees aansprakelijkheid) er een slotje op gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha om het raadsel te ontcijferen moet ik wat staven dynamiet meenemen dus. Zal leuk zijn voor de buurt, want op 50 meter afstand staan al huizenblokken. Ongezien iets uitvretenof openwrikken is lastig, is een hondenuitlaat gebied aan de rand van de wijk. Zelfs laat op de avond lopen daar nog mensen met de hond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien voor de veiligheid? Instortingsgevaar of overstroming omdat het zo laag ligt?

 

Hier zijn er ook bunkers op slot omdat bv 1 ervan een tunnel is naar een eilandje in het midden van de vijver. Daar zou ik toch ook niet graag in zitten als er een lek is. Anderzijds ben ik wel nieuwsgierig want er zijn nog veel bunkers waar je in kan hier maar die er niet zo stevig uit zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Bunkerprepper , kom der maar in.

 

Een slotje alleen wil meestal nog niets zeggen. Dit kan simpel een beheersmaatregel zijn, inderdaad om overlast door openbreken e.d. te voorkomen.

Je kunt altijd even in het kadaster kijken wie de eigenaar is. (mocht je geen abo hebben, dan kan ik het altijd even voor je doen...)

Stuur me in dat geval even een PM met een google marker.

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks is het gewoon een bunker van een ongeregistreerde prepper... En gelijk willen mensen weten wat erin zit, dynamiet, lockpicking, etc lees ik allemaal, die bunker is niet veilig meer! :) hahaha

 

Bunker? Veilig tijdens shtf??? Als ik dit nu al lees...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Vleermuizen, nee. Dan is de deur niet onder het zand. En dan zit er een degelijk slot op. Ambtenaren moeten makkelijk in en uit kunnen.

 

Gekraakt, eerder. Bunker-liefhebbers graven deuren uit en later gooien ze het zand weer terug.

Als er een slot op zit, hebben ze gereedschap o.i.d achtergelaten. Veiligheid tegen concurrerende bunker-uitgravers.

Ze komen later terug, om nog spullen eruit te halen. Vaak worden de gekste dingen van de muren afgesloopt voor de verzameling.

 

Ja, dat soort dingen weet je dan weer, als je neef zo'n hobby heeft.

 

Graaf zo'n andere bunker-deur uit, waar geen slot zit. Dan zie je wat er te halen valt.

Werk 's nachts en ongezien, want het wordt niet op prijs gesteld.

Als er niets te halen valt, wordt de andere gebruikt als opslag. Een prepper dus.

 

Hee, geheimzinnige prepper! Ze hebben je voorraad in de gaten! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bunker? Veilig tijdens shtf??? Als ik dit nu al lees...

 

Hahaha :)

Een bunker is pas een bunker (in mijn ogen) als je hem niet direct kunt zien of beter helemaal niet. Als je dan toch enigszins een "veilig" en "geborgen" gevoel wilt hebben... Niet dat een voorbij lopende kerel die zijn hond aan het uitlaten is hem zo kan zien, terwijl de hond zijn plasje ertegen doet... :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Vleermuizen, nee. Dan is de deur niet onder het zand. En dan zit er een degelijk slot op. Ambtenaren moeten makkelijk in en uit kunnen.

 

Gekraakt, eerder. Bunker-liefhebbers graven deuren uit en later gooien ze het zand weer terug.

Als er een slot op zit, hebben ze gereedschap o.i.d achtergelaten. Veiligheid tegen concurrerende bunker-uitgravers.

Ze komen later terug, om nog spullen eruit te halen. Vaak worden de gekste dingen van de muren afgesloopt voor de verzameling.

 

Ja, dat soort dingen weet je dan weer, als je neef zo'n hobby heeft.

 

Graaf zo'n andere bunker-deur uit, waar geen slot zit. Dan zie je wat er te halen valt.

Werk 's nachts en ongezien, want het wordt niet op prijs gesteld.

Als er niets te halen valt, wordt de andere gebruikt als opslag. Een prepper dus.

 

Hee, geheimzinnige prepper! Ze hebben je voorraad in de gaten! :)

 

Persoonlijk ben ik geen voorstander van dergelijke acties.

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Persoonlijk ben ik geen voorstander van dergelijke acties.

 

 

Bunkerprepper

 

Bunkers leeg slopen? Nee, dat is illegaal.

Bunkers bezoeken? So what?

Sloten openbreken? We zijn geen inbrekers!

Bunkers kraken? Ook al illegaal.

Vleermuizen lastig vallen? No way.

 

Of bedoelde je wat anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...