Pagina 13 van de 13 EersteEerste ... 3111213
Resultaten 121 tot 126 van de 126
    Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richa Bekijk Berichten
    Het raadsel lijkt zijn oplossing te naderen......... tromgeroffel...........
    Gisteren heb ik als vrijwilliger, samen met groep 8 (de klas van mijn lieve stiefzoon) meegeholpen met het knotten van wilgen in een natuurgebied vlakbij de bunkers. En "toevalligerwijze" kwam ik in gesprek met een vrijwillige natuurbeheerder. Het was een vriendelijke man van rond de 65, al enige jaren met pensioen, die nogal veel wist over de geschiedenis van de omgeving. En al pratende kwam het gesprek uit op de bunkers, die prachtdingen, Duitse kazematten, waar ook vleermuizen in zaten en waar hij weleens een groepsexcursies voor leidde. En natuurlijk greep ik mijn kans om hem te zeggen dat mij was opgevallen dat er op één van de bunkers een slotje zat.

Zijn antwoord: "ja natuurlijk, die gaat alleen open bij excursies, anders gaat iedereen er zomaar in".

Zóóó bijzonder dat het antwoord mij volkomen onverwachts in de schoot werd geworpen.
    Ha, Batman dus.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreutel Bekijk Berichten
    Sommige bunkers zijn op slot omdat er beschermde vleermuizen in wonen. Die vliegen dan in en uit door bijvoorbeeld een ventilatie gat, waar mensen niet door heen passen. Zo hebben die beestjes een ongestoorde dagrust.

En de winnaar is: [MENTION=952]Dreutel[/MENTION]!
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    [MENTION=1006]Richa[/MENTION] .. wat ben ik blij dat je het raadsel opgelost hebt.. heb dr nachten niet van geslapen.. hahahah

thanks voor je leuke topic.

keep on prepping.

xxbirgittexx
    Liefde overwint alles!! Wie geen verstand heeft mist het niet!!

Proud member of DPA!!

GELUKKIG KUN JE NIET WORDEN!! GELUKKIG MOET JE ZIJN!!

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    LOL, eindelijk opgelost, Bedankt voor het bevredigen van mijn nieuwsgierigheid
    Disclaimer: Prepping is addictive so don't trust my "objective" opinion

"You never know how strong you are untill being strong is the only choice you have"

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    En de winnaar is: [MENTION=952]Dreutel[/MENTION]!
    Jodelahitie haha!

Virtuele champagne voor iedereen!

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Die bunkers zijn vaak ondergronds met elkaar verbonden btw... Wel erg gevaarlijk om door die half ingestorte tunnels te kruipen.

Maar mogelijk antwoord op je vraag: In zulke bunkers huizen geregeld beschermde diersoorten, met name bepaalde soorten vleermuizen. Om die te beschermen wordt de boel wel eens op slot gedaan, wat ook op mij in mijn jeugd juist averechts effect had. Toen we voor de zoveelste keer in die ene bunker hadden ingebroken die wél op slot zat heeft iemand van staats bosbeheer ons uitgelegd waarom nou juist die bunker op slot was gedaan en zijn we er verder vanaf gebleven.

Veel bunkers zijn privé bezit (dus niet van de gemeente) en worden gewoon als schuur / opslagplaats gebruikt. Hangt van de ligging van de bunker af.

Edit: en toen zag ik dit zelfde antwoord hier al boven staan.
    Hier had uw reclame kunnen staan!

Vergelijkbare onderwerpen

1. Bunker een goede investering?
    Door Bunkerprepper in forum Huisvesting
    Reacties: 204
    Laatste Bericht: 25-03-15, 08:02
  2. Reacties: 15
    Laatste Bericht: 08-12-12, 17:27
  3. Vijver/bunker idee.
    Door medan in forum Huisvesting
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 24-04-12, 22:10