Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goedkope handboog


Keyser Suze

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geweldig, ik heb al hout uit de natuur om bogen van te maken, maar daar drogen duurt zo lang:what:. En ik wil graag mijn zelf gemaakte pijlen testen.

 

Dankje ks geweldig

 

 

Ja ik vond het ook een leuk idee, en in een POST-SHTF wereld is het handig als je al een manier weet om met allerlei materialen iets weet te fixen waarmee je pijlen kunt schieten. Zo heb ik ook een boog van gewone bamboe stokjes, heeft 35 pond trekkracht, kosten minder dan 10 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig, ik heb al hout uit de natuur om bogen van te maken, maar daar drogen duurt zo lang:what:. En ik wil graag mijn zelf gemaakte pijlen testen.

 

Dankje ks geweldig

 

kom een keer winkelen ;) heb een keur aan houten latjes enzo, en nog een paar bundels pvc pijp van 2 meter ;)

mag je wel een beetje hout zagen als tegen prestatie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handboog uit Essen gemaakt, eiken, beuk, wilg (traag hout), akazia maar ook uit een lat bij de Gamma.

Veel bogen gebroken, maar ook een viertal waar ik nu al weer een paar jaar met schiet.

Doe er je voordeel mee. En vergeet niet een zelfgemaakte handboog is een kwestie van doen, en nog eens doen.

Hier wat templates voor de basis vorm.

[ATTACH=CONFIG]2614[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]2615[/ATTACH]

en nog een snellere uit Essen

[ATTACH=CONFIG]2616[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handboog uit Essen gemaakt, eiken, beuk, wilg (traag hout), akazia maar ook uit een lat bij de Gamma.

Veel bogen gebroken, maar ook een viertal waar ik nu al weer een paar jaar met schiet.

Doe er je voordeel mee. En vergeet niet een zelfgemaakte handboog is een kwestie van doen, en nog eens doen.

Hier wat templates voor de basis vorm.

 

Mooie templates Riesie, inderdaad, als je deze gebruikt, moet het lukken (of je bent de term prepper onwaardig!). Boek Houtkoorts was zeer behulpzaam bij mijn boogmakerij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Is het niet handiger om, nu het kan, een boog te kopen?

bv. de compound boog van decathlon? 100 euro...

http://www.decathlon.nl/NL/compoundboog-55lbs-rechtsh-11730512/

Of bederf ik de pret nu een beetje?

 

Hahahaha, een beetje wel ja, 't leuke is dat je nu kunt oefenen vanuit een zeer comfortabele positie. Je leven hangt er niet vanaf en alles is voorhanden.

Nu de skill leren er een te maken, is meer waard dan er een hebben. :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha, een beetje wel ja, 't leuke is dat je nu kunt oefenen vanuit een zeer comfortabele positie. Je leven hangt er niet vanaf en alles is voorhanden.

Nu de skill leren er een te maken, is meer waard dan er een hebben. :)

 

Ach, ik heb niet eens tijd om die Albert Heijn keuken in elkaar te zetten, laat staan een compound boog. :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet handiger om, nu het kan, een boog te kopen?

bv. de compound boog van decathlon? 100 euro...

http://www.decathlon.nl/NL/compoundboog-55lbs-rechtsh-11730512/

Of bederf ik de pret nu een beetje?

De kracht is niet indrukwekkend en de trek lengte gaat Max 29 inch. Boven de 1.90 meter lengte als schutter is dat zeker te kort, misschien zelfs voor iemand van 1.80 meter zelfs al krap. En je moet nog pijlen kopen....en release...etc. alhoewel 55 pond genoeg is om lekker te schieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast gebruikersnaam
weet iemand ook waar je fiberglass staven kunt kopen in nederland?? heb rondgekeken maar het is moeilijk ... worden hier GVK staven genoemd.

 

Tentenwinkel? Volgens mij zijn die stokken van een boogtent van fiberglas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een in Maarssen gekocht bij een carbon experience. Maar in Nederland maak je niet voor die 15 dollar(natuurlijk los van het feit dat we geen dollars hebben. Ik heb hem gemaakt van 4 lagen pvc en 1cm glasvezel staaf.maar ik moet de nokken nog maken dus nog niet klaar. Hoe het zit met de 3/4 pijp, 5/8 pijp, daar zit veel te veel ruimte tussen een ik heb een 1/2 gekocht en had nog een dikkere maat staan. Deze over elkaar met silicone kit er tussen, nu de nokken en spannen. Ben benieuwd. Ps: hout voor echte bogen staat te drogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
weet iemand ook waar je fiberglass staven kunt kopen in nederland?? heb rondgekeken maar het is moeilijk ... worden hier GVK staven genoemd.

 

Vliegerwinkels en Conrad. GFK staven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...