Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beoordelen van mensen, lichaamstaal en gezichts uitdrukkingen lezen.


Annelies078

Aanbevolen berichten

In een situatie waarin je mensen goed wilt kunnen beoordelen (bijvoorbeeld of ze liegen en of ze oprecht zijn of iets achterhouden) kan het van pas komen om lichaamstaal en gezichts uitdrukkingen goed te kunnen interpreteren. Dit is natuurlijk vrij belangerijk om te kunnen als je gaat kiezen wie op jouw hulp kan rekenen als er poep in de ventilator geraakt. Je kunt er tegenwoordig in nederland ook workshops en trainingen in volgen deze site heb ik gevonden misschien zijn hier meer mensen die het interessant vinden... http://www.oldeboom.nl/

Om te kijken hoe het werkt kun je de serie Lie to me googelen dat gaat over een politie team wat die technieken gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
In een situatie waarin je mensen goed wilt kunnen beoordelen (bijvoorbeeld of ze liegen en of ze oprecht zijn of iets achterhouden) kan het van pas komen om lichaamstaal en gezichts uitdrukkingen goed te kunnen interpreteren. Dit is natuurlijk vrij belangerijk om te kunnen als je gaat kiezen wie op jouw hulp kan rekenen als er poep in de ventilator geraakt. Je kunt er tegenwoordig in nederland ook workshops en trainingen in volgen deze site heb ik gevonden misschien zijn hier meer mensen die het interessant vinden... http://www.oldeboom.nl/

Om te kijken hoe het werkt kun je de serie Lie to me googelen dat gaat over een politie team wat die technieken gebruikt.

 

Interessant artikel, maar er zijn mensen die hier niet vatbaar voor zijn, kijk hier maar eens naar.

Ik denk dat ik mezelf best een goede mensenkenner vindt, in zoverre dat al een redelijk aantal

mensen me al niet meer durven aankijken omdat ook zij zien dat je hen doorziet.

 

Vorm je eigen mening maar:

http://thomassheridanarts.com/articles.php?cat_id=1

 

Zoek maar eens op narcissism en psychopaten, nee dat zijn niet de enge seriemoordenaars in de film, maar wandelen

onder ons. Een alternatieve verklaring voor de ellende op de wereld. Kijk eens naar andere videos van deze man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Annelies078

 

Vind dit altijd een interessant onderwerp omdat ik zelf als ik tegen iemand praat, meer dan alleen naar de stem luister maar ook naar de uitdrukking /lichaamstaal kijk.

En soms komen daar best rare dingen naar boven, en kan je heel goed herkennen of diegene het nou echt meent of juist totaal niet.

Maar je moet ook niet vergeten dat er ook mensen zijn, die dit kunnen manipuleren en dan word het een stuk moeilijk om een situatie in te schatten ( vind ik )

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zoek maar eens op narcissism en psychopaten, .

 

vergeet de sociopaten niet.

 

Deze zaken werken redelijk goed op korte termijn zoals liegen enz.

Maar hoe je kunt inschatten hoe mensen zich over een langere termijn of in extreme situaties zoals een shtf gaan gedragen dat is wel even iets anders..

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Leuk artikel, maar d'r gaat niets boven ervaring.

Ik heb 5jaar ervaring in wachtlopen bij marechausee en daarnaast nog 10 jaar als beveiliger.

Ruziemakers en aggresieve gasten, ik pik ze er zo uit

 

Mijn advies aan mensen als SHTF, als je het niet vertrouwd, shoot on sight

klinkt bekend ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgaan op je gevoel werkt perfect... als je gevoel niet constant in de war wordt gemaakt door je eigen gedachten.

Mensen hebben de potentie op dezelfde wijze 'in tune' te zijn met hun omgeving en alles wat daar deel van uit maakt als wilde dieren, of zelfs huisdieren. Probleem is alleen dat de meesten van ons min of meer constant zodanig door hun eigen razende denken in beslag worden genomen dat we niet meer open staan voor ongefilterde indrukken. Maw, ons denken weerhoudt ons van acuut en helder waarnemen. Dit gebeurt in interpersoonlijke interacties, maar ook op patrouilles in het bos.

 

Het vereist een hoop training dit af te leren. Maar de opbrengst is navenant groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dus las op die site was dat micro-expressies niet te onderdrukken zijn. Natuurlijk als je iemand met een persoonlijkheids stoornis voor je hebt zal diegene geen schuldgevoel of iets dergelijks tonen simpelweg omdat diegene dat gevoel niet heeft. Maar voor de meesten mensen werkt het wel en ik heb me al ingeschreven voor een workshop eind deze maand, omdat ik er van mezelf nog niet zoveel vertrouwen in heb dat ik mensen goed kan beoordelen in korte tijd. Natuurlijk zijn er hier mensen met jaren ervaringen met verschillende mensen maar in mijn beroep en leven heb ik dit niet veel kunnen trainen. Dus als er meer mensen zijn die zon training/workshop interessant vinden, hier kun je je inschrijven:

 

http://www.oldeboom.nl/html/inschrijving.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat het wegdraaien van de ogen ook een teken van geestelijke overbelasting kan zijn. Jezelf afzonderen en zorgen voor rust voorkomt dat wegdraaien.

Wegdraaien kan ook een kalmerend signaal afgeven, in de dierenwereld is loodrecht aankijken bedreigend. Ik denk dat veel mensen op hun tandvlees lopen maar daar

nog niet aan toegeven.Het observeren van lachen vindt ik ook interresant. Vaak klinkt het hol en lacht men mee. Ik wordt daar erg nerveus van.

Het valt me op dat veel mensen ook in een blik je kleding observeren. Dit zogenaamde sociale signaal vindt ik een flinke instinker. Zodra mensen zich keurig

presenteren ben ik extra allert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, en voeg daar ook nog toe dat we een aantal culturele verwachtingen opgedrongen hebben gekregen.

Hoe vaak gebeurt het niet dat slachtoffers achteraf zeggen "ik had al een slecht voorgevoel..." maar ze hebben niet op het voorgevoel gereageerd omdat dat sociaal "niet acceptabel" is.

Klopt helemaal. Ik beschouw dit allemaal als voorbeelden van het denken dat ons verhindert effectief te handelen. Ik spreek helaas ook uit persoonlijke ervaring, dingen nalaten omdat je niet wil ingaan op onbestemde maar duidelijke voorgevoelens. Je kunt misschien niet achterhalen waar zo'n gevoel vandaan komt, en dan rationaliseren we het weg.

Maar het heeft meestal wel degelijk een goede reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit zijn leuke algemene tips, maar totaal ongeschikt om serieuze conclusies aan op te hangen. Ik lach me altijd rot om politie agenten die beweren dat zij perfect weten wanneer iemand liegt... en jaren later wordt die iemand weer vrijgelaten omdat hij toch onschuldig veroordeeld blijkt te zijn. En politie heeft er zogenaamd training in ontvangen.

 

Iedere psycholoog/psychiater zal je vertellen dat er tekens zijn, en vervolgens dat er zoveel uitzonderingen zijn dat je er eigenlijk niets aan hebt. Het is anders als je iemand goed kent, daar ben ik het wel mee eens. Dan kun je duidelijk veranderingen in gedragspatronen waarnemen.

Maar bij vreemden, dan stop ik het denken (als het enigszins mogelijk is sluit ik mijn ogen) en ga op mijn gevoel af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier een linkje naar gedrags patroon van een leugenaar.

 

Voor conclusies te trekken gebaseerd op wat artikels en psychiatrische boekskes zouden al die gestudeerden beter de mens z'n voorgeschiedenis kennen.

Ik ben het levende voorbeeld van allerlij psychotische leugens en noem maar op als je dat allemaal voor waarheid aanneemt. Niks van aan. Mijn houding is het resultaat van 8 jaar zwaar gepest te worden en niet geloofd. Ach ja, Passé composé zeggen we hier. Dat is voorbij, in't nederlands :)

Met de gevolgen heb ik leren leven en dat bevalt me best.

 

Eerder naar je gevoel luisteren, dat heeft me maar zelden in de steek gelaten.

 

Oh ja, de kledij. Nog zoiets. Hoe ik er bij loop is nog een teken van asocialiteit. Ik durf wedden bij jullie ook, héhé :)

De boswachter bekijkt me nooit vreemd en dat is het belangrijkst :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt leren mensen in te schatten, moet je gaan pokeren!

 

Kom je er heel snel achter, dat simpele tips meestal niet werken, ieder mens reageert verschillend, ook al zijn er overeenkomsten.

Door te pokeren, leer je, hoe je mensen sneller kunt inschatten. Je wordt bewust van tics en gewoontes en des te langer je pokert, hoe sneller je die oppikt.

 

't Is nog een leuk spelletje ook. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb via mijn werk ook een paar van die rollenspel en houding-aflees trainingen gehad. Toendertijd vond ik het onzin. Pas met (jaren) ervaring zie en herken ik het nut.

 

Toch zie ik ook vaak mensen die juist exact reageren zoals ik wil, om mij te manipuleren. Die hebben ook zo'n training gehad natuurlijk!

Dus overall vind ik het nog steeds even lastig; de waarheid is altijd pas achteraf te bepalen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt leren mensen in te schatten, moet je gaan pokeren!

 

Kom je er heel snel achter, dat simpele tips meestal niet werken, ieder mens reageert verschillend, ook al zijn er overeenkomsten.

Door te pokeren, leer je, hoe je mensen sneller kunt inschatten. Je wordt bewust van tics en gewoontes en des te langer je pokert, hoe sneller je die oppikt.

 

't Is nog een leuk spelletje ook. :D

 

Hoop dat je t ook nog leuk vind, als ik je uitdaag om tegen mij te pokeren op de Shelter camping :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt leren mensen in te schatten, moet je gaan pokeren!

 

Kom je er heel snel achter, dat simpele tips meestal niet werken, ieder mens reageert verschillend, ook al zijn er overeenkomsten.

Door te pokeren, leer je, hoe je mensen sneller kunt inschatten. Je wordt bewust van tics en gewoontes en des te langer je pokert, hoe sneller je die oppikt.

 

't Is nog een leuk spelletje ook. :D

 

Heb drie vrouwen thuis, en als het op inschatten aankomt....ik verlies.

Kan ze geen van drieën inschatten (en een ervan ken ik toch al ruim 25 jaar)

Dus wanneer is de pokerles?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Vergeet de culturele verschillen niet, in sommige culturen (oosterse) is het onfatsoenlijk om een gezaghebber recht in de ogen aan te kijken. In de westerse cultuur vind men dat ongeïnteresseerd of een teken van liegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dus las op die site was dat micro-expressies niet te onderdrukken zijn. Natuurlijk als je iemand met een persoonlijkheids stoornis voor je hebt zal diegene geen schuldgevoel of iets dergelijks tonen simpelweg omdat diegene dat gevoel niet heeft. Maar voor de meesten mensen werkt het wel en ik heb me al ingeschreven voor een workshop eind deze maand, omdat ik er van mezelf nog niet zoveel vertrouwen in heb dat ik mensen goed kan beoordelen in korte tijd. Natuurlijk zijn er hier mensen met jaren ervaringen met verschillende mensen maar in mijn beroep en leven heb ik dit niet veel kunnen trainen. Dus als er meer mensen zijn die zon training/workshop interessant vinden, hier kun je je inschrijven:

 

http://www.oldeboom.nl/html/inschrijving.html

 

Ik las dat die cursus verplaats is naar februari, ben benieuwd wat je van die cursus vind.

 

Mijns inziens zijn voor de geoefende kijker alleen een aantal basis emoties te herkennen, middels een gesprek kun je die emoties gebruiken om een mening te vormen. Maar vergeet dat gesprek niet; goed geformuleerde vragen/opmerkingen/reacties en de richting kunnen bepalen zijn cruciaal. Mijn moeder was daar een ster in, m'n vader veel minder dus je raad vast met wie ik liever een gesprek had als ik weer eens stout geweest was ;)

 

Je kan prima de waarheid niet vertellen zonder te liegen, als je 'ondervrager' af te leiden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat je t ook nog leuk vind, als ik je uitdaag om tegen mij te pokeren op de Shelter camping :cool:

 

Lijkt me best leuk, wellicht zijn er meer die wel willen pokeren. 't @Weekend is wel wat kort, meestal zit je toch al snel een aantal uren.

Speel je ook online? 'k Zelf nagenoeg niet meer, alleen nog af en toe live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me best leuk, wellicht zijn er meer die wel willen pokeren. 't @Weekend is wel wat kort, meestal zit je toch al snel een aantal uren.

Speel je ook online? 'k Zelf nagenoeg niet meer, alleen nog af en toe live.

 

Als je tegen mij speelt zijn we wel binnen een paar uur klaar hoor, hahahahahaaha

Ach, was zomaar een geintje, misschien wellicht een keertje 's avonds ? We zien wel :cool:

 

Neem je pet en je zonnebril mee !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb drie vrouwen thuis, en als het op inschatten aankomt....ik verlies.

Kan ze geen van drieën inschatten (en een ervan ken ik toch al ruim 25 jaar)

Dus wanneer is de pokerles?

 

Die pokerles is nog te doen, of het ook met je vrouwen gaat helpen. :confused: :p

Bovendien zijn die van jou veel te gevaarlijk om ze tegen mij in 't harnas te jagen. Heb ik het straks gedaan!

 

Maar serieus, de spelregels en etiquette zijn niet zo moeilijk te leren. 't Vergt echter stomweg ervaring om er goed in te worden, dus veel tijd.

 

Er zitten dermate veel aspecten aan, dat het ook eigenlijk niet goed in 1 boek te vangen is. Naast kansberekening, uitrekenen hoeveel een bepaalde inzet bij een bepaalde kans nog winst op de lange termijn oplevert en positie aan de tafel, is psychologie erg belangrijk. Daarnaast, de handen waarin je niet speelt, en dat zijn verreweg de meeste, ben je nog steeds scherp aan het opletten, wat en hoe iedereen speelt en zich gedraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...