Ga naar inhoud
GENEGEERD

Escape to river cottage serie


odessa1944

Aanbevolen berichten

voor de mensen die "it`s not easy being green " leuk vonden, heb ik nog een gave serie.

escape to river cottage gaat over een engelse topkok die een jaar in een kleine cottage in zuid-engeland gaat leven en zelf-voorzienend moet zijn.

hij kweekt zijn eigen groenten, heeft een paar varkens en schapen en kippen, gaat jagen, gaat vissen, gaat duiken naar kreeften, noem het maar op.

na een jaar vind hij het zo geweldig dat hij nog een paar jaar blijft en inmiddels heeft hij op een andere locatie een woning en doet het nog steeds. hij wil nooit meer terug.

 

er zijn verschillende series te downloaden zoals return to river cottage, beyond river cottage, river cottage spring, enz,

 

http://en.wikipedia.org/wiki/River_Cottage

 

geweldige serie

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
er zijn verschillende series te downloaden zoals return to river cottage, beyond river cottage, river cottage spring, enz,

 

Dit is inderdaad een heel leuke en inspirerende serie. Ik schat dat er al minimaal tien jaargangen van gemaakt zijn. Niet alles is echter gemakkelijk te vinden qua download, vooral de meeste recente seizoenen niet. Reken voor alles op minimaal 25 GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze manier van leven heet in de UK crofting of smallholding. dus self-sufficient leven.

ik heb alles zelf op dvd staan, maar ben niet computer-technisch genoeg om dat te delen op een of andere manier.

heb zelf alles gedownload met emule en vuze.

net even gekeken en met vuze is het meeste te downloaden. je kan ook de dvd`s kopen ,maar die zijn erg duur.

 

ook een hele goede is de BBC-serie "monty hall`s great escape". een marinebioloog die ergens in noord-schotland aan de kust in een stenen stal gaat wonen voor een maand of negen en ook gaat verbouwen en varkens en kippen houd . altijd zijn droom geweest. hij laat een apparaat neerzetten die stroom geeft met zonnepanelen en een kleine windmolen. best wel geinig apparaat. dat huurt hij daar.

ook weer met vuze te downloaden. die serie, niet dat apparaat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, die vent zijn naam is al fantastisch.

 

niet alleen gaat hij self-sufficient maar van de dingen die hij kweekt, fokt of vangt laat hij zien hoe je ze in een recept verwerkt. dus dit programma is ook geweldig voor koks.

 

zo gaat hij mee met een paar jagers en schiet met een .22 konijnen dood die voor boeren een plaag zijn, die hij vervolgens bereid en op een farmersmarket verkoopt voor geld.

in een andere aflevering schiet hij bij de grootgrondbezitter van wie hij zijn huisje huurt, duiven dood, die hij ook weer gaat bereiden in de keuken.

 

ook laat hij regelmatig zien hoe je geld kunt verdienen met je self-sufficiency. ik heb ze allemaal op dvd gebrand. dit is echt een geweldige serie voor ons preppers en laat zien dat self-sufficient leven

vaak ook echt de droom kan zijn wat mensen ervan verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@odessa1994: Ik ken die afleveringen waarover jij spreekt en heb inmiddels een paar zoekopdrachten gaande op mijn Edonkey networks, nog geen resultaat.

 

Wat zou het kosten om jouw DVD's te kopieeren en naar mij te sturen? 'k Ben groot fan van deze man, 'k mag zelf graag koken en experimenteren, net weer met een nieuwe moestuin begonnen en zelfvoorzienend leven is mijn grote passie.

 

Moet ik op m'n knieen en smeken, zeg het maar. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi raycoupe,

 

op zich moet dat kunnen . dvd`s zijn niet zo duur bij de action, en die zijn zo gebrand. het is wel trouwens 18 gigabytes. dus dat zijn 5 dvd`s of zo.

probleem is alleen privacy, zowel de mijne als de jouwe. dus als je een briljante methode kan voorstellen kunnen we wel wat regelen.

 

je kan ook vuze downloaden en als je dat installeert, ga je naar kickass torrents en download ze.

laat het mij maar weten.

 

groeten, odessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als elkaar rekeningsnummer niet willen uitwisselen, houdt het een beetje op :(

 

Je kunt het wel anoniem versturen, maar je terug betalen moet via internet bankieren. Zelfs al zou ik je een gelijkwaardige compensatie toesturen, dan nog. Als je OPSEC het belangrijkst vindt en niet groepsvorming, dan komen we er neit uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
@odessa1994: Ik ken die afleveringen waarover jij spreekt en heb inmiddels een paar zoekopdrachten gaande op mijn Edonkey networks, nog geen resultaat.

 

Wat zou het kosten om jouw DVD's te kopieeren en naar mij te sturen? 'k Ben groot fan van deze man, 'k mag zelf graag koken en experimenteren, net weer met een nieuwe moestuin begonnen en zelfvoorzienend leven is mijn grote passie.

 

Moet ik op m'n knieen en smeken, zeg het maar. :p

 

Dan zijn er wel meer gegadigden, waaronder ik. Wellicht dat ze bij een meeting overhandigd kunnen worden. Dan blijft jiji in ieder geval "uit het systeem". Of eens met Mr Gold overleggen of de webshopbetaling er niet voor gebruikt kan worden.

 

Ik wil ze ook nog wel eens bij je komen ophalen op een zaterdag, combineer ik het met een bezoek aan een winkel in de buurt van Nunspeet die ik nog eens wil bezoeken. Ik wil desnoods meerdere kopiien meenemen voor "derden" en die dan verder distribueren.

 

groet

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Late reactie omdat ik dit draadje gemist had, maar mocht ismand meer willen weten over crofting, hierbij een link naar een crofters magazine. Staat jammer genoeg heel veel reclame in, maar gelukkig ook nog regelmatig nuttige geschreven stukken voor mensen die zich verdiepen in zelfvoorzienend leven:

http://www.crofting.org/index.php/crofter_journal/72

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...