Ga naar inhoud
GENEGEERD

BBC Bunker


Gast Bunkerprepper

Aanbevolen berichten

Gast Bunkerprepper

[ATTACH=CONFIG]2651[/ATTACH]

De BBC-bunker in het splinternieuwe 'Broadcasting House' in Londen voorspelt een sombere toekomst voor journalisten. De nieuwsredacties belanden er namelijk binnenkort in een ondergrondse ruimte die bestand is tegen bomaanslagen.

Het 'New Broadcasting House', met een prijskaartje van ongeveer 1,2 miljard euro, zou in maart operationeel worden na 10 jaar bouwen. De nieuwsredactie wordt ondergebracht in een bunker net onder de receptie, waar journalisten beschermd zullen zijn tegen potentiële zelfmoordmissies.

 

'De hele ploeg werd verzekerd dat de ruimte bombestendig is. Als er een terrorist door de voordeur zou wandelen, blijven we gespaard', klinkt het in The sunday Express. De BBC zelf weigert echter elke vorm van commentaar: 'We praten nooit openlijk over onze veiligheidsproblematiek'.

 

De 'newsroom' zal beschikken over een groot LCD-scherm (graphics halo), maar ook de journalisten zelf zulllen in beeld verschijnen en hebben orders gekregen zich te gedragen: geen jassen op de stoelen, rommelvrije bureaus en een eetverbod.

 

Bron: Algemeen Dagblad.

 

Toch maar journalist worden dan? :o

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 maanden later...

Je kunt ook bij een energiemaatschappij gaan werken.. Als je daar belangrijk genoeg bent, wordt je ook in een bunker gepropt WTSHTF.

 

(ik werk daar nu niet meer, maar dat was wel voorwaarde van mijn job - in calamiteit wordt je overgebracht, zonder recht op gezinshereniging in de bunker.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wat je kan doen met een paar mensen op een paar maand tijd het moet een gigantisch project geweest zijn .

Ook al aan het prijs kaartje te zien .

Zal wel niet gebouwd zijn enkel voor journalisten te beschermen zal nog wel meer functies hebben .

Mijn gedacht

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar dat dit door een publieke omroep kan worden bewerkstelligd. Daar moet iemand wel heel goede intel hebben dat er écht iets gaat gebeuren wellicht?

 

Ik wist overigens niet dat er bij verschillende beroepen/werkgevers überhaupt bunkers beschikbaar werden gesteld - maar als ik zo zie in welke beroepen dat gebeurd heb ik dus duidelijk het verkeerde vakgebied gekozen. Al moet ik wel zeggen dat een aantal oudere Nederlandse universiteiten mooie ondergrondse ruimtes hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Bizar dat dit door een publieke omroep kan worden bewerkstelligd. Daar moet iemand wel heel goede intel hebben dat er écht iets gaat gebeuren wellicht?

 

Ik wist overigens niet dat er bij verschillende beroepen/werkgevers überhaupt bunkers beschikbaar werden gesteld - maar als ik zo zie in welke beroepen dat gebeurd heb ik dus duidelijk het verkeerder vakgebied gekozen. Al moet ik wel zeggen dat een aantal oudere Nederlandse universiteiten mooie ondergrondse ruimtes hebben..

 

Nou... gewoon goede eigen voorbereidingen treffen, daar kan geen bunker tegenop.

En dat heb jij volgens mij al uitstekend gedaan toch?

 

(huh... wat zeg ik nou... moet ik mijn nickname aanpassen of zo? Bunker niet nodig? Zal de temperatuur buiten wel zijn... :D)

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... gewoon goede eigen voorbereidingen treffen, daar kan geen bunker tegenop.

En dat heb jij volgens mij al uitstekend gedaan toch?

 

(huh... wat zeg ik nou... moet ik mijn nickname aanpassen of zo? Bunker niet nodig? Zal de temperatuur buiten wel zijn... :D)

 

 

Bunkerprepper

 

Dat klopt helemaal, maar een bunker als secundaire arbeidsvoorwaarde, dat zou ik helemaal geen probleem vinden.

De opmerking was overigens wel licht sarcastisch, ik zou geen ander beroep willen uitoefenen dan waarvoor ik leer - al kreeg ik alle bunkers in de wereld!

 

En we zullen de temperaturen maar de schuld geven hier :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Dat klopt helemaal, maar een bunker als secundaire arbeidsvoorwaarde, dat zou ik helemaal geen probleem vinden.

De opmerking was overigens wel licht sarcastisch, ik zou geen ander beroep willen uitoefenen dan waarvoor ik leer - al kreeg ik alle bunkers in de wereld!

 

En we zullen de temperaturen maar de schuld geven hier :p

 

Overigens is er inmiddels veel meer bekend over dit project. Men heeft voor het broadcast house een gebouw grotendeels 'gemoderniseerd' en nieuwbouw gepleegd:

x4tpi.jpg

 

De Newsroom waarover men spreekt die 'bomvrij' is gebouwd, bestaat uit een gigantische zaal waar alle journalisten, editors e.d. in één grote kantoortuin samenwerken.

 

_66317962_nbhnewsroom.jpg

 

Alternatieve panoramafoto HIER.

 

In deze video neemt een journaliste van de BBC je mee voor een quick tour:

http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-21012736

 

Uiteraard kunnen we er vrij zeker van zijn dat de BBC naast deze bomvrije werkruimte (waarvan het bomvrij dus voornamelijk bestaat uit de dakconstructie en de bomvrije beglazing aan de voorzijde (zie filmpje) óók beschikt over een aantal locaties van waaruit de BBC in geval van calamiteiten kan uitzenden.

 

In fact.. dit is zo'n noodstudio van de BBC (in dit geval de radiostudio):

29c5ch.jpg

 

Laten we met elkaar hopen dat ze die locaties nooit hoeven te gebruiken. Wat dat betreft ligt Engeland veel te dichtbij. Problemen in Engeland waaien 1.2.3. over naar Nederland :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...