Ga naar inhoud
GENEGEERD

Overleven met de natuur.


CMFC1988

Aanbevolen berichten

Omdat mijn scouting survival training alweer een tijdje geleden is, en ik graag weer wat nieuw input wil. Heb ik besloten om mee deel te nemen aan een outdoor cursus.

Met de volgende opzet:

 

In deze cursus gaan we naar de basis. We kamperen 3 dagen in het bos en leren de vaardigheden van overleven zonder moderne hulpmiddelen. Ontdek dat survival geen zaak hoeft te zijn van afzien. Leer te kijken door de ogen van de inheemse mens en leer dat alles wat je nodig hebt voorradig is in de natuur. Leer over het herkennen en gebruiken van eetbare planten, het bouwen van een onderkomen, het vinden van water en verkrijgen van vuur. Het bos is meer dan een decor. We nodigen je uit om het woud opnieuw te leren zien. Het bos is een bron van materialen, voedsel, kennis en diepgang.

 

Wat ga je leren

 

essenties van survival

vuur maken door wrijving

onderkomens bouwen

drinkwater vinden

touw maken

primitieve jachttechnieken eigen maken

hout bewerken

sluipen

primitief koken

bewustzijn

 

Voor meer info check : http://bosbeweging.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Stoer. Vraag me alleen af of je in Nederland nog wel kunt leven van wat er in de natuur te vinden is. Je zult al snel moeten aanvullen met meegebrachtte spullen.

 

Als je weet waar je moet zoeken, kan dat redelijk. Het is niet makkelijk.. maar Moedertje natuur, biedt vrij veel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Altijd leuk zulke trainingen! 180 euro drie dagen is ook niet te gek. Misschien voor de Nunspeet-groep @Heksenboot wel een idee?

 

Ja, nou je het zegt! Dat is wat anders dan die 5 euro pp. :o

Daar kan ik dik aan verdienen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

@CMFC1988 Heb je de outdoor cursus al gedaan en heb je hiermee voldoende kennis en kunde om het helemaal in je uppie lang uit te houden?

Ben benieuwd of je deze outdoor cursus een aanrader vindt?

 

Leuk onderwerp ook. Ik heb zelf niet genoeg kennis om het zonder moderne middelen uit te houden in de natuur.

 

Hoe is dat gesteld met iedereen op preppers.nl ? En denk je dat het mogelijk is om op zo'n primitieve manier (zonder huis en voorraad) te overleven in NL als shtf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CMFC1988 Heb je de outdoor cursus al gedaan en heb je hiermee voldoende kennis en kunde om het helemaal in je uppie lang uit te houden?

Ben benieuwd of je deze outdoor cursus een aanrader vindt?

 

Leuk onderwerp ook. Ik heb zelf niet genoeg kennis om het zonder moderne middelen uit te houden in de natuur.

 

Hoe is dat gesteld met iedereen op preppers.nl ? En denk je dat het mogelijk is om op zo'n primitieve manier (zonder huis en voorraad) te overleven in NL als shtf?

 

Nee ik heb helaas de cursus niet gevold, werd verhinderd door iets anders. Maar ik kan het wel week uit houden met een mes, en wat jaag spul en een firestarter. ;) Cursus zou ook een soort van opfrisser zijn geweest voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt allemaal erg leuk heb alleen één vraag welke plant , boomschors of wortel gaan jullie gebruiken ivm touw maken? brandnetel? wortel van de den of?? wens jullie veel succes

 

Hamster

Omdat mijn scouting survival training alweer een tijdje geleden is, en ik graag weer wat nieuw input wil. Heb ik besloten om mee deel te nemen aan een outdoor cursus.

Met de volgende opzet:

 

In deze cursus gaan we naar de basis. We kamperen 3 dagen in het bos en leren de vaardigheden van overleven zonder moderne hulpmiddelen. Ontdek dat survival geen zaak hoeft te zijn van afzien. Leer te kijken door de ogen van de inheemse mens en leer dat alles wat je nodig hebt voorradig is in de natuur. Leer over het herkennen en gebruiken van eetbare planten, het bouwen van een onderkomen, het vinden van water en verkrijgen van vuur. Het bos is meer dan een decor. We nodigen je uit om het woud opnieuw te leren zien. Het bos is een bron van materialen, voedsel, kennis en diepgang.

 

Wat ga je leren

 

essenties van survival

vuur maken door wrijving

onderkomens bouwen

drinkwater vinden

touw maken

primitieve jachttechnieken eigen maken

hout bewerken

sluipen

primitief koken

bewustzijn

 

Voor meer info check : http://bosbeweging.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb helaas de cursus niet gevold, werd verhinderd door iets anders. Maar ik kan het wel week uit houden met een mes, en wat jaag spul en een firestarter. ;) Cursus zou ook een soort van opfrisser zijn geweest voor mij.

 

Ik denk er ook over om zoiets te volgen alleen al omdat het gewoon leuk is maar vraag me af hoe lang experts het uit zouden kunnen houden in de NL natuur. Met een beetje strenge winter valt dat niet mee lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 5 maanden later...
klinkt allemaal erg leuk heb alleen één vraag welke plant , boomschors of wortel gaan jullie gebruiken ivm touw maken? brandnetel? wortel van de den of?? wens jullie veel succes Hamster

 

Op het forum kom ik verschillende draadjes...tegen over het gebruik van brandnetels om touw te maken. Op deze site een redelijk duidelijk uitleg met foto's.

http://www.naturessecretlarder.co.uk/bushcraft-tutorials/nettle-corgage-tutorial_1.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...