Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Afrika

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreutel Bekijk Berichten
    Nog een aanslag die we helemaal gemist hebben in het nieuws. Deze was in april in Kenia:

At least 147 people, mostly students, have been killed in an assault by al-Shabab militants on a university in north-eastern Kenya.

http://www.bbc.com/news/world-africa-32169080
    Maar wel interessant om de overeenkomsten te zien met wat er nu gebeurt. Zoek functie Kenia op Nu.nl pagina 4 (Het vergaarbakje van snel over getikt nieuws) http://www.nu.nl/zoeken?q=kenia&page=4 zie ook pagina 3.

-Aanslag
    -Verontwaardiging door internationale gemeenschap
    -Dreiging door daders met nieuwe acties
    -Harde actie toegezegd tegen daders
    -Protesten van burgers.
    -Paniek situaties (net als op dat plein in Frankrijk vanavond)
    -En angst voor vluchtelingen, VN moest enorm vluchtelingenkamp verplaatsen, omdat vanuit daar de aanslagen zouden worden gepland

Precies wat er nu gebeurt.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Bij een ontploffing in Nigeria zijn zeker 32 doden gevallen. Ook vielen er zeker 80 gewonden.

Boko Haram heeft minstens 13.000 Nigerianen om het leven gebracht en 1,5 miljoen mensen op de vlucht doen slaan. De beweging heeft sinds begin 2014 zeker tweeduizend vrouwen en kinderen ontvoerd.

http://www.nu.nl/buitenland/4167052/...n-nigeria.html
    Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Gewapende mannen die “Allahu Akbar” riepen zijn vrijdagochtend het Radisson Blu-hotel in de Malinese hoofdstad Bamako binnengevallen. Ze houden er 170 mensen gegijzeld. Bij de aanslag vielen meerdere doden, waaronder Belgen en Fransen.
    http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151120_01980590

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Less than a week since the Friday 13th Paris terror attack, hours ago the newswires lit up with news of another terrorist attack when gunmen shouting and screaming "Allahu Akbar" attacked the Radisson Blu, a luxury hotel full of foreigners, in Mali's capital Bamako, taking 170 people hostage.

Vandaag daar, morgen hier?
    keyserpreppersuze@gmail.com

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Less than a week since the Friday 13th Paris terror attack, hours ago the newswires lit up with news of another terrorist attack when gunmen shouting and screaming "Allahu Akbar" attacked the Radisson Blu, a luxury hotel full of foreigners, in Mali's capital Bamako, taking 170 people hostage.

Vandaag daar, morgen hier?
    Op deze wijze tracht IS de economie te ontwrichten.
    Negatief reisadvies betekent verlies aan inkomsten.
    En in een slechte economie is het makkelijker ronselen.

Ik geloof niet dat ze de NL economie op een dergelijke manier onderuit kunnen halen.
    Maar zo maar eens wat aanslagen voor de schrik, en de angst, dat kan ook in NL.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    In het hotel werden 140 gasten en dertig werknemers gegijzeld. Enkele uren na de gijzeling werd een aantal gijzelaars vrijgelaten. Zij zouden worden vrijgelaten als ze verzen uit de Koran konden citeren.

Malinese veiligheidstroepen zijn rond 11.30 uur begonnen met het bestormen van het hotel om de rest van de gijzelaars te bevrijden. Hierbij werden de Malinezen geassisteerd door Amerikaanse en Franse speciale eenheden.

De VN meldt dat in het Radisson Blu-hotel in de Malinese hoofdstad Bamako zeker 27 lichamen zijn gezien na de gijzeling. Het gaat volgens persbureau Reuters om voorlopige aantallen; het hotel wordt verder doorzocht.

http://www.nu.nl/buitenland/4169108/...ad-bamako.html

Mijn excuses voor de onlogische opbouw van het artikel op Nu.nl

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Afrikaanse landen betalen nog koloniale schuld aan Frankrijk

Meer dan vijftig jaar na hun onafhankelijkheidsstrijd betalen de voormalige Franse kolonies in Afrika nog steeds 'schulden' voor het toenmalig stelen van Franse eigendom.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-aan-frankrijk

Verbijsterend! Een artikel dat het waard is om helemaal gelezen te worden. Ik wist wel iets over het Franse koloniaal verleden, maar hier valt mijn mond van open!

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten