Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vast klikken van energie prijs?


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Ik kreeg vandaag van de NUON die mijn energie levert (Gas en Elektriciteit) een mooi bericht dat de energie prijzen verlaagd zijn voor mij. Ik ga nu betalen voor het laag tarief 0.05960 en in het hoge tarief 0.0760 per Kwh. Voor Gas wordt dat 0.3466 m3

 

Nu heb ik de mogelijkheid om het voor 3 jaar vast te zetten en krijg daar ook nog iets korting op de prijs die ik nu ga betalen te weten: 0.0596/0.0760/0.3466

 

 

Wat is wijsheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Mr. Gold: Wat zijn je eigen verwachtingen mbt de energie prijzen?

 

'k Zelf neem altijd contractje per jaar, heb er een hekel aan vast te zitten aan een leverancier.

Bovendien, door het overstappen, ieder jaar, krijg je nog bijna altijd een welkomst bonus. Al is het maar 100 euro, voor mij betekent dat 8% korting. Daar kan geen 3 jaren contract tegen op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik ook al een tijdje mee aan het stoeien, zit al jaren bij Eneco (bevalt prima overigens) zonder contract. Heb maar besloten om eerst eens te proberen m'n verbruik te minimaliseren, zodra dat gelukt is ben ik benieuwd of het nog echt aantrekkelijk is om over te stappen of 1 of meerdere jaren de tarieven vast te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Zijn de prijzen de afgelopen paar jaar niet zachtjes gedaald? Ik zou maximaal op jaarbasis vastleggen en eventueel wat knijpen in het gebruik. 100m3 gas minder per jaar levert je 60 euro op. Is veel lucratiever. Die energieboeren willen verdienen. Die gaan jou echt niet iets goedkoper geven. Ik denk met dit soort acties altijd dat zij een prijsdaling aan zien komen en dus nog snel wat klanten willen vastleggen om de winst te maximeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

"De gemiddelde gasprijs bedroeg in 2009 61 eurocent per kubieke meter. De gemiddelde gasprijs (prijspeil 2012-2013) is 65 eurocent." Is een quote van een prijsvergelijkingssite.

 

Dat is dus 4 cent per m3 stijging. Als je 1500 m3 per jaar gebruikt levert dat 60 euro per jaar op. Overstappen van aanbieder is lucratiever. Als ik nu overstap naar een andere aanbieder krijg ik een welkomstpremie van max 300 euro. Ik ben vorige jaar maart overgestapt en kreeg een premie van 350 euro die op de eindafrekening wordt verwerkt. Ik ga nu in maart weer overstappen. Die vrijheid heb ik omdat ik niet vastzit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan allemaal wel zo zijn, maar ik ben en wil ik in de toekomst niet in mijn dynamiek beperkt worden ook al kost het me nu meer.

Vastzetten, zeker voor meerdere jaren doe ik niet aan mee in wat voor een vorm dan ook.

Ik creeer liever alternatieven om uit bestaande systemen te kunnen stappen die ons meer en meer in de greep krijgen.

Niet makkelijk, moeilijk zelfs, niet voor iedereen haalbaar, maar voor mij wel een bewuste keuze.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Kan allemaal wel zo zijn, maar ik ben en wil ik in de toekomst niet in mijn dynamiek beperkt worden ook al kost het me nu meer.

Vastzetten, zeker voor meerdere jaren doe ik niet aan mee in wat voor een vorm dan ook.

Ik creeer liever alternatieven om uit bestaande systemen te kunnen stappen die ons meer en meer in de greep krijgen.

Niet makkelijk, moeilijk zelfs, niet voor iedereen haalbaar, maar voor mij wel een bewuste keuze.

 

Driehart

 

Ja voor mij maakt het ook niet uit met een klein negatief stroomverbruik en 500m3 gas per jaar. Ik kan alleen besparen op het leveringstarief zo ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een maand of twee geleden mijn tarief vast laten zetten voor 3 jaar.

Tot dan toe heb ik dat bewust niet gedaan. Maar nu is geloof ik het risico dat de tarieven gaan stijgen groter dan de kans dat ze gaan dalen.

 

Ik bind mij meestal ook nergens aan vast (op mijn mobiele aanbieder T-Mobile (2 jaar vast) na. Ik denk dat het risico dat de tarieven gaan stijgen ook hoger zal zijn dan een daling. Mede vanwege de problemen die in het Midden Oosten nog moeten escaleren zal de olie prijs op nieuwe records gaan zetten (gok ik). Daarnaast als de economie meer afgeleid zal de prijs van olie doen zakken en de dollar wordt ook snel minder waard t.o.v. de euro momenteel en das gunstig voor onze olie prijs en energie prijzen die we weer afrekenen in euro's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Als ik even snel kijk is 1 jaar vast bij Greenchoice nog weer goedkoper dan wat je bij Nuon zou gaan betalen. 3 jaar vast daar is nog weer goedkoper. Moet zeggen dat mijn overstap van Eneco naar Budgetenergie goed ging. Ik ga in maart naar Greenchoice.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vorige week overgestapt van Energie Direct naar Greenchoice. Zo op het oog leek het alsof ED goedkoper was met de individuele gas en elektra prijzen maar hun vastrecht was 7,50 per maand en bij Greenchoice maar 2 euro per maand. Even omrekenen naar ons nogal hoge verbruik van 7300 elektra en 1500 gas en wat bleek... Greenchoice was toch goedkoper. Dus bij mensen die normaal verbruiken is Greenchoice nog voordeliger. Ook al lijkt het van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vorige week overgestapt van Energie Direct naar Greenchoice. Zo op het oog leek het alsof ED goedkoper was met de individuele gas en elektra prijzen maar hun vastrecht was 7,50 per maand en bij Greenchoice maar 2 euro per maand. Even omrekenen naar ons nogal hoge verbruik van 7300 elektra en 1500 gas en wat bleek... Greenchoice was toch goedkoper. Dus bij mensen die normaal verbruiken is Greenchoice nog voordeliger. Ook al lijkt het van niet.

 

Waarschijnlijk kun je nog meer besparen door je verbruik te verminderen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn Oxxio contract voor 4 jaar vastgezet en als dank kreeg ik een 'gratis' iPad3.

 

Je betaalt wel 40 euro per jaar extra vastrecht, in totaal 160 euro dus. Maar dat hoop ik terug te verdienen. Echter mocht dat niet gebeuren dan heb ik nog steeds een iPad die in de winkel 479 euro kost voor bijna een derde van de prijs.

 

iPad ook nog eens volgezet met nuttige survival PDF's. Win-win-win dus. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou NIET vastzetten voor 3 jaar, dat aanbod is vooral bedoeld om JOU aan de Nuon te binden, andersom heb je er niet veel aan. Zoals meermaals boven genoemd: overstappen ieder jaar en kortingen vangen is veel lucratiever..

 

Overigens heb ik begrepen van een kennis die bij de Nuon werkte, dat als je ze belt en zegt dat je van plan bent om over te stappen dat ze dan met lagere tarieven komen om je te houden.. Dit was enige tijd geleden maar je kan altijd kijken of ze dat nu nog doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...