Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tomahawk


Ronin Kogaratsu

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hebt gij dan een houtkachel, dan kunt ge beter een goede bijl kopen zoals een Gränsfors, meestal onder de 100 euro zowel om bomen mee te vellen als voor Bush-survival.

 

In Nederland wil je niet gezien worden in de bossen met een tomahawk, tenzij je een arrestatieteam een mooie dag wilt bezorgen in de bossen op zoek naar die man met de tomahawk:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt gij dan een houtkachel, dan kunt ge beter een goede bijl kopen zoals een Gränsfors, meestal onder de 100 euro zowel om bomen mee te vellen als voor Bush-survival.

 

In Nederland wil je niet gezien worden in de bossen met een tomahawk, tenzij je een arrestatieteam een mooie dag wilt bezorgen in de bossen op zoek naar die man met de tomahawk:p

 

Ik zie sowieso geen praktisch nut voor een tomahawk, inzake outdoors...

 

 

Als je het leuk vind voor verzameldoeleindes of weet ik wat, dan is de cold steel trench hawk misschien een optie?

 

ColdSteelTrenchHawk1.jpg?t=1352938595

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 1ste Tomahawk was een half doe het zelf pakketje, ik heb een Cold Steel Trailhawk gekocht (35 euro op ebay, niet de grote kost...), bijlhoofd er af, oog vlakschuren, kwestie van de pasvorm te verbeteren, je steel niet aan stukken te trekken en hem er gemakkelijk op en af te krijgen. Dan botte snede convex geslepen met schuurpapier en muismat en steel gebeitst en geoliëd.

Als je dit allemaal gedaan hebt (wat ik persoonlijk wel leuk vond), heb je een goed all-round bijltje, in niets echt goed, maar ook niet echt slecht :) en met de hamer erbij ook nog eens multifunctioneel.

 

Ik heb ook een echte 'enkel voor verdediging/aanval' tomahawk met een spike op de achterkant, maar daar moet je goed mee op letten dat je je eigen oog niet uit steekt wanneer hij eens ergens in vast blijft zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 1ste Tomahawk was een half doe het zelf pakketje, ik heb een Cold Steel Trailhawk gekocht (35 euro op ebay, niet de grote kost...), bijlhoofd er af, oog vlakschuren, kwestie van de pasvorm te verbeteren, je steel niet aan stukken te trekken en hem er gemakkelijk op en af te krijgen. Dan botte snede convex geslepen met schuurpapier en muismat en steel gebeitst en geoliëd.

Als je dit allemaal gedaan hebt (wat ik persoonlijk wel leuk vond), heb je een goed all-round bijltje, in niets echt goed, maar ook niet echt slecht :) en met de hamer erbij ook nog eens multifunctioneel.

 

Ik heb ook een echte 'enkel voor verdediging/aanval' tomahawk met een spike op de achterkant, maar daar moet je goed mee op letten dat je je eigen oog niet uit steekt wanneer hij eens ergens in vast blijft zitten...

 

idd voorzichtig met die pin! ik heb een vriend van mij een bijltje aanbevolen wat ik eigenlijk zelf ook wel wilde hebben! haha maarja blij voor hem, stond op mp. zon brandweer bijltje, een spike en een bijl, maar dan super sterk gemaakt, niet zo dun als die tactical tomahawks. ach voor vechten blijft het toch behelpen, een machete is veel sneller, goedkoper en grotere reach.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Die Sog heb ik ook, ik vind hem bij nader inzien niet lekker in balans voor zo n klein bijltje. Het handvat is daarnaast van hard kunststof, voelt op de eoa manier toch raar aan wanneer je hem een tijdje gebruikt. Maar voor het geld, 50 euro op de duitse ebay, mag het vrouwtje hem wel in haar BOB hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 

Oh? Had je deze jongens eens moeten vertellen

 

 

RMJ Tactical is inderdaad schreeuwend duur, maar de eigenaar en ontwerper van RMJ heeft twee modellen ontworpen voor CRKT:

 

http://www.crkt.com/Kangee-Tactical-Tomahawk

 

http://www.crkt.com/Chogan-Tactical-Tomahawk

 

Zelf ben ik meer van het "traditionele" werk zoals:

 

http://www.fortturner.com/store/index.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze Strider Crash Axe is zo'n beetje de king of the hill voor wat betreft demolition tools / axes:

 

http://www.arizonacustomknives.com/CR-Crash-Axe-by-Strider-Knives.aspx

 

De bijl zelf is van titanium en de business ends zijn van S7 shock steel, welke met een beweeglijke verbinding aan het titanium bevestigd zijn.

Hierdoor ontstaat een dubbelslag effect waardoor de bijl erg effectief is voor het werk waar hij voor bedacht is: je een weg hakken en breken door obstakels (deuren, muren, etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een machete is veel sneller, goedkoper en grotere reach.

 

niet dat ik een expert ben met wapens, maar ik weet wel te dansen in een gevecht(6jaar kick box). ik denk dat ik iemand met een machete de baas kan met een hawk liefst 1 met een hamer. ik moet je maar 1 x ontwijken en ik breek je knie of arm. net omdat een hawk minder reach heefd gaat die beter zijn als een machete als je dan tog voor het gevecht gaat. + nog eens al de extras die je hebt bij een hawk die een machete niet heefd, grijpen, dubbel wapen (steel handblund dus wat ik vs een machete zou gebruiken) de af wiseling blunt scherp. ok je hebt gelijk een machete is goed maar als je dan tog vs iemand staat met kennis hoop ik dat u kennis beter is.

 

moest ik een wapen kiezen zou het een forest axe zijn maar enkel om de indruk te geven dat ik groote zwaaien ga maken. eenmaal hij tog wil vechten laat ik ze men vuisten voelen, ik zal al wel wat rusty zijn maar als het er op aan komt kan ik het nog wel.

ik ben geen voorstander van een gevecht ik zou eerder men rug om draaien maar als het er tog van komt veras ik men tege stander liever dan hij mij. ik zou ook zo min mogelijk blijvende schade gebruiken eerder je uitschakelen en weg gaan. een tik op je hals of onder je middenrif en je ligt al gemakelijk even naar adem te happen zeker als je deze klappen niet zag aan komen. geeft me zelf kort tijd om je spullen te checken;)

 

edit: tegen een groep vechten gaat maar wat je beter doet is lopen!!!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...