Ga naar inhoud
GENEGEERD

Damesmes voor in de handtas


netuyas

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ja.....deze:CRKT-KISS-5500-Kaliteyi-Isteyenlere-KARGOSUZ__32234992_0.jpg.d414b62b687ff30a5b6b2f971eb9545c.jpg

 

Is die eenvoudig en snel met 1 hand te openen door een klein vrouwtje(gelukkig zit ze niet op het forum)

 

Ik heb al de (KT uitvoering van) de buck Nobleman en de Fallkniven TK4 , maar beide zijn niets voor haar.

@Richa, Bedankt, daar had ik ook aan gedacht want die is exact gelijk aan de buck Nobleman, en die krijgt ze niet eenvoudig met 1 hand open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn fox- knive waarmee ik begon is dit model alleen heb ik hem in het appeltjesgroen (sorry maar blijf toch altijd nog een vrouw die van kleurtjes houd)

deze weegt bijna niets en is zeer gebruiksvriendelijk en met een hand te openen en heeft een natuurlijke vorm voor je hand.

 

http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=kaantoveitset&pageOffset=120&ID=3977

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn fox- knive waarmee ik begon is dit model alleen heb ik hem in het appeltjesgroen (sorry maar blijf toch altijd nog een vrouw die van kleurtjes houd)

deze weegt bijna niets en is zeer gebruiksvriendelijk en met een hand te openen en heeft een natuurlijke vorm voor je hand.

 

http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=kaantoveitset&pageOffset=120&ID=3977

 

oh, die is mooi zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

koop gewoon een spyderco tenacious. Nothing fancy, maar doet wat het moet doen. Is erg makkelijk met 1 te openen én te sluiten vanwege liner lock.

 

Hele goede tip.

De tenacious is een topmesje erg geschikt voor zowel man als vrouw.

 

Vriendin van me heeft ook goede ervaringen met een spyderco native pink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt voor alle reakties en tips.

Het is zeker niet de bedoeling om hier voor vrouwlief tips voor een verboden mes te verzamelen.

 

Ik begrijp de insteek en waardeer de moeite die jullie voor me willen doen, maar ik weet daar de fora en wegen wel voor. Het mes moet gewoon legaal in de handtas kunnen zitten.

 

Ik zoek vooral hands on ervaring van medeforumgenoten omdat ik al twee messen heb nu( zijn mooi en ik ben er blij mee) die ze beide niet prettig vind. Ze heeft in de rugzak een mora compagnion waar ze heel blij mee is, maar ze heeft de rugzak niet altijd bij haar. Ze wil wel graag ook in haar handtas een mes(je) voor alle voorkomende zaken waarvoor je in het dagelijkse leven wel eens een mes bij kunt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard gaat het in dit topic over een mes die dient voor hetgeen waar die in zijn algemeenheid voor ontworpen is. Hetzelfde als waar je je huis/tuin/keukenmes voor gebruikt dus. Een legaal mes die eventueel voor survivaldoelstellingen kan worden gebruikt en GEEN verdedigingsdoelstellingen!

 

EN DAAR KOM JE NU MEE?

Voortaan wat meer "voor" informatie, dat scheelt de voorstellen over katanas, parang en hooivorken

 

Dan wordt het automatisch de deze aangezien mevrouw Riesie die al jaren heeft, en onverwoestbaar is.

http://www.2sharp.nl/artikel/FK-TK4?lang=nl

 

TK4.jpg.13c68e25b3d1c1d2208149b636581919.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

EN DAAR KOM JE NU MEE?

Voortaan wat meer "voor" informatie, dat scheelt de voorstellen over katanas, parang en hooivorken

 

Dan wordt het automatisch de deze aangezien mevrouw Riesie die al jaren heeft, en onverwoestbaar is.

http://www.2sharp.nl/artikel/FK-TK4?lang=nl

 

TK4.jpg.13c68e25b3d1c1d2208149b636581919.jpg

 

Haha das voor de topicstarter dan @netuyas ;). Echter houden wij ons als preppers altijd alleen bezig met legale zaken hier op dit forum dus eigenlijk zou je dat wel moeten weten he Riesie :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

[MOD]

 

Dit is een categorie 4 wapen volgens de WWM:

 

Bezit mag, echter mag je deze niet voorhanden hebben (dus niet voor het grijpen hebben liggen).

 

Nee hoor, het is een wapen uit Catagorie 1:

 

 

1°. stiletto’s, valmessen en vlindermessen;

2°. andere opvouwbare messen, indien:

a. het lemmet meer dan een snijkant heeft; of

b. de lengte in opengevouwen toestand langer dan 28 cm is;

3°. boksbeugels, ploertendoders, wurgstokken, werpsterren, vilmessen, ballistische messen en geluiddempers voor vuurwapens;

4°. blanke wapens die uiterlijk gelijken op een ander voorwerp dan een wapen;

5°. pijlen en pijlpunten bestemd om door middel van een boog te worden afgeschoten, die zijn voorzien van snijdende delen met de kennelijke bedoeling daarmee ernstig letsel te kunnen veroorzaken;

6°. katapulten;

7°. andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.

 

In artikel 13 van de WWM is bepaald:

 

1. Het is verboden een wapen van categorie I te vervaardigen, te transformeren, voor derden te herstellen, over te dragen, voorhanden te hebben, te dragen, te vervoeren, te doen binnenkomen of te doen uitgaan.

2. Onze Minister kan, onverminderd artikel 9, ontheffing verlenen van een of meer verboden genoemd in het eerste lid, met het oog op:

a. gebruik door de krijgsmacht, de politie en de overige openbare dienst;

b. onderwijs ten behoeve van de krijgsmacht, de politie en de overige openbare dienst;

c. doorvoer van wapens of munitie.

3. Op een ontheffing met het oog op doorvoer is artikel 20, tweede en derde lid, van overeenkomstige toepassing.

4. Het eerste lid is niet van toepassing op het doen uitgaan van een wapen van categorie I, indien op basis van artikel 6 van het Besluit strategische goederen geen vergunning voor het uitvoeren van militaire goederen uit Nederland is vereist.

 

Als ze zoiets bij je vinden - waar dan ook! - kun je rekenen op een zware sanctie

Link naar reactie
Delen op andere sites

En om een discussie te voorkomen over wat 'voorhanden hebben' betekent:

 

De Wet wapens en munitie maakt onderscheid tussen het voorhanden hebben van een wapen en het dragen van een wapen. Dat is als volgt gedefinieerd:

'Voorhanden hebben' betekent dat iemand over een wapen kan beschikken. Dat is ook het geval als hij het opgeborgen heeft in een bergplaats waar hij de sleutel van heeft.

'Een wapen dragen' betekent het 'voor het grijpen hebben', terwijl iemand zich op een openbare plaats bevindt.

 

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_wapens_en_munitie

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, het is een wapen uit Catagorie 1:

 

 

1°. stiletto’s, valmessen en vlindermessen;

2°. andere opvouwbare messen, indien:

a. het lemmet meer dan een snijkant heeft; of

b. de lengte in opengevouwen toestand langer dan 28 cm is;

3°. boksbeugels, ploertendoders, wurgstokken, werpsterren, vilmessen, ballistische messen en geluiddempers voor vuurwapens;

4°. blanke wapens die uiterlijk gelijken op een ander voorwerp dan een wapen;

5°. pijlen en pijlpunten bestemd om door middel van een boog te worden afgeschoten, die zijn voorzien van snijdende delen met de kennelijke bedoeling daarmee ernstig letsel te kunnen veroorzaken;

6°. katapulten;

7°. andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.

 

In artikel 13 van de WWM is bepaald:

 

1. Het is verboden een wapen van categorie I te vervaardigen, te transformeren, voor derden te herstellen, over te dragen, voorhanden te hebben, te dragen, te vervoeren, te doen binnenkomen of te doen uitgaan.

2. Onze Minister kan, onverminderd artikel 9, ontheffing verlenen van een of meer verboden genoemd in het eerste lid, met het oog op:

a. gebruik door de krijgsmacht, de politie en de overige openbare dienst;

b. onderwijs ten behoeve van de krijgsmacht, de politie en de overige openbare dienst;

c. doorvoer van wapens of munitie.

3. Op een ontheffing met het oog op doorvoer is artikel 20, tweede en derde lid, van overeenkomstige toepassing.

4. Het eerste lid is niet van toepassing op het doen uitgaan van een wapen van categorie I, indien op basis van artikel 6 van het Besluit strategische goederen geen vergunning voor het uitvoeren van militaire goederen uit Nederland is vereist.

 

Als ze zoiets bij je vinden - waar dan ook! - kun je rekenen op een zware sanctie

[MOD]

 

Ik zie dat ik mij dan heb vergist en dat het inderdaad onder categorie 1 van de WWM valt. Bij deze zal ik dan ook in mijn post verwijzen naar jouw post @Nonkel_Ries. Dit om te voorkomen dat we per ongeluk met illegale messen gaan sjouwen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha ha ,had beter mn pm kunnen posten.

 

Precies wat ik zojuist tegen @Riesie verteld heb.

 

Kammes / mes in wandelstok / mes in paraplu enze allemaal verboden.

 

Iemand nog een goed tip voor in de tas van de dames?

 

Zou wel leuk zijn als het een roze uitvoering is.

 

Of vinden de dames dit helemaal niet leuk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wordt het automatisch de deze aangezien mevrouw Riesie die al jaren heeft, en onverwoestbaar is.

http://www.2sharp.nl/artikel/FK-TK4?lang=nl

 

TK4.jpg.13c68e25b3d1c1d2208149b636581919.jpg

 

IDD een perfect mesje, vandaar dat ik hem dus ook gekocht heb, maar toen ik voorstelde dat ze die in haar handtas zou stoppen begon ze zelf over het met 1 hand kunnen openen. De Buck Nobleman uitvoering was keuze 2. Die kan ik wel met 1 hand openen, maar het lukt haar niet, vandaar de vraag hier op het forum

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

IDD een perfect mesje, vandaar dat ik hem dus ook gekocht heb, maar toen ik voorstelde dat ze die in haar handtas zou stoppen begon ze zelf over het met 1 hand kunnen openen. De Buck Nobleman uitvoering was keuze 2. Die kan ik wel met 1 hand openen, maar het lukt haar niet, vandaar de vraag hier op het forum

 

Al eens gekeken naar de Spyderco Nilakka Folding Puukko?

Smal, compact en met een hand prima te openen.

SP164GPBN.jpg.3e3a4f4d25f32c6b4f814309f58f177a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...