Ga naar inhoud

Ronin Kogaratsu

Aanbevolen berichten

https://www.youtube.com/watch?v=FXj7antqNn4

 

[MOD] Over de docu:

 

''For 30 years New Mexico-based Reynolds and his green disciples have devoted their time to advancing the art of "Earthship Biotecture" by building self-sufficient, off-the-grid communities where design and function converge in eco-harmony. However, these experimental structures that defy state standards create conflict between Reynolds and the authorities, who are backed by big business. ''

 

Deze documentaire getiteld ''Garbage Warrior'' gaat over Reynolds welke zich bezig houdt met Earthships (alternatieve woonvormen) welke een duurzame manier van wonen vormen. Gelet op de wijze waarmee hij zich bezighoudt met een duurzaam bestaan vond ik het nodig deze link met jullie te delen.

 

 

 

>>Dit kleine beetje tekst hierboven voegt al een hele berg informatie/waarde toe aan deze post. Graag het verzoek aan ALLEN om niet zomaar links/artikelen te droppen in het forum hier. Neem even de moeite om te vermelden WAT hetgeen is wat je deelt en WAAROM je dit deelt of wat precies de link met preppen is/kan zijn. Wij gaan voor kwaliteit hier allemaal neem ik aan ;)...

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

kijk ik heb dus ook in zon groep gezeten, die aan het opstarten was met "het nieuwe denken" enz best leuk allemaal, todat er een trommel en een verbindings ritueel ging plaatsvinden met elkaars handen vasthouden e.d.

jammer dat dit soort super super gave projecten vaak wazige wappos aantrekt! nu zijn die soms ook super ok hoor, maar beetje gezond evenwicht is wel prettig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
kijk ik heb dus ook in zon groep gezeten, die aan het opstarten was met "het nieuwe denken" enz best leuk allemaal, todat er een trommel en een verbindings ritueel ging plaatsvinden met elkaars handen vasthouden e.d.

jammer dat dit soort super super gave projecten vaak wazige wappos aantrekt! nu zijn die soms ook super ok hoor, maar beetje gezond evenwicht is wel prettig

 

Cool dat je bij zo'n project was. Kan je daar meer over vertellen?

Als ze met die trommel komen, zou ik mn elektrische gitaar erbij halen. Dan zijn zij degenen die de benen nemen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.ecodorpbrabant.nl/ ik was er samen met 4 anderen bij de eerste bijeenkomst in tilburg, ben ongeveer een half jaar actief geweest, toen werd het te wazig allemaal, maar eigenlijk wel spijt dat ik niet ben blijven hangen, want ze doen super coole dingen. en ze zijn allemaal wel erg aardig hoor. Alleen ben ik rond 2010 christelijk geworden, en kon mij niet meer vinden in rituelen enz.

Terwijl het bijne DE manier is om te preppen.

 

alleen zou ik wat liever zoiets doen met allerlei slag volk, ook ex militairen enz

 

en jij met je electrische gitaar!! haha das iets te heftig denk ik voor ze;)

 

Ik zou er heel wat voor over hebben zelf zon ding te bouwen op eigen grond, maar dat is verboden in nederland. je moet verplicht aangesloten zijn op de nuts voorzieningen + heel gezeur met vergunningen enz.je kan trouwens van die earthship idee ook super stevige bunkers bouwen half ondergronds.

 

ik woonde in die periode anti kraak midden in het bos, De ideale situatie om zon project in te stappen.. maar inmiddels zit ik vast aan een koophuis.. wel eentje met 550 m2 grond en in de middle of nowhere dus wel ok ook geen riolering.

 

Mocht de huizen markt ooit nog aantrekken en ik kan van mijn woning af, dan wil ik mij er weer serieus in gaan verdiepen.

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Ik ben nou een klein stukje verder. Altijd al een fan van Earthships geweest. Heb mijn eigen twist eraan gegeven met zandzakken, dat weten jullie nou wel.

Maar wat ik me in de tussentijd afvraag @Richa, @Jager, @Amazing Dree , @Dick Berts (en iedereen, maar je weet hoeveel type-werk dat is :)):

 

Denk ik niet te klein? Moet ik het toch groter aanpakken?

 

Kijk eerst die docu maar. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nou een klein stukje verder. Altijd al een fan van Earthships geweest. Heb mijn eigen twist eraan gegeven met zandzakken, dat weten jullie nou wel.

Maar wat ik me in de tussentijd afvraag @Richa, @Jager, @Amazing Dree , @Dick Berts (en iedereen, maar je weet hoeveel type-werk dat is :)):

 

Denk ik niet te klein? Moet ik het toch groter aanpakken?

 

Kijk eerst die docu maar. :)

 

Dat weet ik niet hoor, ik ben nieuw nog hier. Heb jij een zandzakken woning met dat prikkeldraad ertussen enzo? beetje bunker idee? ook gaaf hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dat weet ik niet hoor, ik ben nieuw nog hier. Heb jij een zandzakken woning met dat prikkeldraad ertussen enzo? beetje bunker idee? ook gaaf hoor!

 

Hehe, dat weet jij nog niet, maar ik loop altijd over zandzak-architectuur te zeuren. :)

 

Ik heb niet zo'n woning, maar wijs iedereen steeds op de mogelijkheden:

 

goedkoop

makkelijk

super stevig

isoleert

enz.

 

Maar niet alleen bunker, hoor.

 

http://www.google.nl/search?q=earthbag+building&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=1MQSUaqfM8yp0AXe_4CQBA&biw=1270&bih=642&sei=2MQSUfPfBuHN0QW93oCIDA#um=1&hl=nl&tbo=d&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&tbm=isch&sa=1&q=earthbag+architecture&oq=earthbag+ar&gs_l=img.3.0.0i24.17420.17749.0.19260.3.2.0.1.1.0.110.157.1j1.2.0...0.0...1c.1.2.img.nFgnIGmMiK0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41934586,d.d2k&fp=7ffbb4e38fbb60ee&biw=1270&bih=642

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik wilde eerst zon dome in mijn tuin bouwen.. als tuin huisje haha en ook om te oefenen. maar ik heb mijn gedachten hier ook over laten gaan. uitrekenen hoeveel zakken en prikkeldraad je nodig hebt, in je auto/aanhanger gooien en rijden maar! echt ideaal! eigenlijk moet je in veilige omstandigheden een keer zon huis bouwen, dan weet je een beetje hoe het werkt al. Zou je zon ding zonder vergunning in je tuin mogen neerzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik wilde eerst zon dome in mijn tuin bouwen.. als tuin huisje haha en ook om te oefenen. maar ik heb mijn gedachten hier ook over laten gaan. uitrekenen hoeveel zakken en prikkeldraad je nodig hebt, in je auto/aanhanger gooien en rijden maar! echt ideaal! eigenlijk moet je in veilige omstandigheden een keer zon huis bouwen, dan weet je een beetje hoe het werkt al. Zou je zon ding zonder vergunning in je tuin mogen neerzetten?

 

In je tuin is niet zo'n probleem, als je het niet te groot maakt.

Half ondergronds en laten begroeien, dan valt hij niet eens op.

Met aarde bedekken en laten begroeien is toch al beter, omdat de PP zakken UV gevoelig zijn.

 

http://www.instructables.com/id/How-to-Build-an-Earthbag-Dome/

 

Ha, eindelijk een mede-stander :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
http://earthship.com/ Echt, als die vergunningen niet zo moeilijk te verkrijgen waren zou dit in mijn beleving de beste manier zijn om te preppen. samen een stuk land kopen, en samen een earthship dorp bouwen.

 

Ik zou me er in elk geval wel voor aanmelden, lijkt me geweldig in zo'n eigen gebouwd bouwwerk te wonen. Ben me momenteel aan het oriënteren op mogelijkheden om dergelijke projecten te kunnen doen/begeleiden in de toekomst als (bij)baan/werkveld wellicht. Er zijn zoveel betere (duurzamere) manieren om te wonen dan de hedendaagse over gewaardeerde stapels stenen en cement. En dan eindig je echt niet in een doos onder een brug ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele goede docu en pracht ideeën, alleen zo jammer dat goede ideeën gepaard gaan met de nodige rampen eer men dit wil inzien.

 

Viel mij ook op, 'never let a good disaster go to waste'. Eigenlijk moreel verwerpelijk maar aan de andere kant erg logisch dat mensen na een ramp meer openstaan voor andere ideeën. Prachtige documentaire, en heel mooi om te zien hoe die mensen direct enthousiast aan de slag gaan met die nieuwe ideeën. Ook mooi dat kinderen betrokken worden bij het verzamelen van bouwmaterialen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zien er wel leuk uit maar lijken mij niet hufterproof en lastig te te verdedigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom lastig te verdedigen? je kan een save room inbouwen, en de muren zijn zowiezo bij een earthship minimaal 60 cm dik, veel veiliger dan een normaal huis in mijn ogen.

 

60 cm. is inderdaad behoorlijk dik en met een save room zit je toch wel save.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
http://earthship.com/ Echt, als die vergunningen niet zo moeilijk te verkrijgen waren zou dit in mijn beleving de beste manier zijn om te preppen. samen een stuk land kopen, en samen een earthship dorp bouwen.

 

Ja, dat is een mooi plan. Dat gaan we met Shelter Camping ook doen. Maar dan met die zandzakken-methode die ik je heb laten zien. En dat is niet moeilijk. Earthship met banden is veel arbeidsintensiever, omdat je dat aarde in de banden moet rammen met een moker.

 

Als je de methode van half ingraven gebruikt, heb je zand genoeg voor in je zakken. Visualiseer een halve bol in de grond. Draai hem nu om, zodat hij boven op de grond staat. Zand zat he? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is een mooi plan. Dat gaan we met Shelter Camping ook doen. Maar dan met die zandzakken-methode die ik je heb laten zien. En dat is niet moeilijk. Earthship met banden is veel arbeidsintensiever, omdat je dat aarde in de banden moet rammen met een moker.

 

Als je de methode van half ingraven gebruikt, heb je zand genoeg voor in je zakken. Visualiseer een halve bol in de grond. Draai hem nu om, zodat hij boven op de grond staat. Zand zat he? :D

 

dat is super goed idee heksenboot! doe ik graag aan mee, alleen snap ik niet helemaal zo goed van wie dat terrein is? je kan je bouwwerken niet laten staan denk ik? en als het terrein toch van iemand anders is, dan is misschien een ander gebouw handiger te confisceren als de shtf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
dat is super goed idee heksenboot! doe ik graag aan mee, alleen snap ik niet helemaal zo goed van wie dat terrein is? je kan je bouwwerken niet laten staan denk ik? en als het terrein toch van iemand anders is, dan is misschien een ander gebouw handiger te confisceren als de shtf

 

Het plan in de goede volgorde:

Eerst samen kamperen, om elkaar te leren kennen en samen dingen te doen: survival- en bushcraft-technieken, koken en eten, enz.

Dan samen een stuk landbouwgrond aanschaffen en een moestuin opzetten, de basis van zelfvoorzienendheid.

Een muurtje rondom van zandzakken met "root cellars" en andere zandzak-koepels, vermomd als compost- en mest-hopen. Dat worden de shelters WTSHTF.

Verborgen verdediging, waar we nu niet te veel over loslaten, anders wordt @Jager boos ;)

Stash op geheime lokaties in het bos en je hebt een gezamenlijk BOL-werk. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...