Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 27 van de 27
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door popeye Bekijk Berichten
    Zien er wel leuk uit maar lijken mij niet hufterproof en lastig te te verdedigen.
    waarom lastig te verdedigen? je kan een save room inbouwen, en de muren zijn zowiezo bij een earthship minimaal 60 cm dik, veel veiliger dan een normaal huis in mijn ogen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chulodogo Bekijk Berichten
    waarom lastig te verdedigen? je kan een save room inbouwen, en de muren zijn zowiezo bij een earthship minimaal 60 cm dik, veel veiliger dan een normaal huis in mijn ogen.
    60 cm. is inderdaad behoorlijk dik en met een save room zit je toch wel save.

Heksenboot
    Guest
    http://earthship.com/ Echt, als die vergunningen niet zo moeilijk te verkrijgen waren zou dit in mijn beleving de beste manier zijn om te preppen. samen een stuk land kopen, en samen een earthship dorp bouwen.
    Ja, dat is een mooi plan. Dat gaan we met Shelter Camping ook doen. Maar dan met die zandzakken-methode die ik je heb laten zien. En dat is niet moeilijk. Earthship met banden is veel arbeidsintensiever, omdat je dat aarde in de banden moet rammen met een moker.

Als je de methode van half ingraven gebruikt, heb je zand genoeg voor in je zakken. Visualiseer een halve bol in de grond. Draai hem nu om, zodat hij boven op de grond staat. Zand zat he?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heksenboot Bekijk Berichten
    Ja, dat is een mooi plan. Dat gaan we met Shelter Camping ook doen. Maar dan met die zandzakken-methode die ik je heb laten zien. En dat is niet moeilijk. Earthship met banden is veel arbeidsintensiever, omdat je dat aarde in de banden moet rammen met een moker.

Als je de methode van half ingraven gebruikt, heb je zand genoeg voor in je zakken. Visualiseer een halve bol in de grond. Draai hem nu om, zodat hij boven op de grond staat. Zand zat he?
    dat is super goed idee heksenboot! doe ik graag aan mee, alleen snap ik niet helemaal zo goed van wie dat terrein is? je kan je bouwwerken niet laten staan denk ik? en als het terrein toch van iemand anders is, dan is misschien een ander gebouw handiger te confisceren als de shtf

Heksenboot
    Guest
    dat is super goed idee heksenboot! doe ik graag aan mee, alleen snap ik niet helemaal zo goed van wie dat terrein is? je kan je bouwwerken niet laten staan denk ik? en als het terrein toch van iemand anders is, dan is misschien een ander gebouw handiger te confisceren als de shtf
    Het plan in de goede volgorde:
    Eerst samen kamperen, om elkaar te leren kennen en samen dingen te doen: survival- en bushcraft-technieken, koken en eten, enz.
    Dan samen een stuk landbouwgrond aanschaffen en een moestuin opzetten, de basis van zelfvoorzienendheid.
    Een muurtje rondom van zandzakken met "root cellars" en andere zandzak-koepels, vermomd als compost- en mest-hopen. Dat worden de shelters WTSHTF.
    Verborgen verdediging, waar we nu niet te veel over loslaten, anders wordt [MENTION=967]Jager[/MENTION] boos
    Stash op geheime lokaties in het bos en je hebt een gezamenlijk BOL-werk.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Eerst samen kamperen, om elkaar te leren kennen en samen dingen te doen: survival- en bushcraft-technieken, koken en eten, enz.
    Dan samen een stuk landbouwgrond aanschaffen en een moestuin opzetten, de basis van zelfvoorzienendheid.
    Een muurtje rondom van zandzakken met "root cellars" en andere zandzak-koepels, vermomd als compost- en mest-hopen. Dat worden de shelters WTSHTF.
    Verborgen verdediging, waar we nu niet te veel over loslaten, anders wordt [MENTION=967]Jager[/MENTION] boos
    Ok helder. groet chulodogo

Jager
    Guest
    Sssst.......

Vergelijkbare onderwerpen

1. NatGeo docu over shtf
    Door Kans in forum Survival Algemeen
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 30-10-13, 19:11
  2. [Docu] Off the Grid | NL ondertitels
    Door Tom in forum USA
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 18-04-13, 21:56
  3. Selbstversorgers (DE docu)
    Door wiskers in forum Preppers in de Media