Ga naar inhoud
GENEGEERD

Plunderingen / leegkopen winkels bij vallen systeem


live2survive

Aanbevolen berichten

Wie is er al totaal voorbereid voor het moment dat iedereen de winkels bestormen als het systeem bezwijkt? Gelukkig hebben de meesten van ons een stevige basis, maar er zijn dingen die je last minute nodig hebt. Ik heb hier 2 enveloppen met geld en een lijst met winkels en boodschappen die we afzonderlijk van elkaar kunnen halen in een klein uurtje.

 

Het betreft o.a. de volgende elementen:

 

-persoonsgebonden medicijnen

-reguliere medicijnen

-brandstof

-onderdelen extra veiligheid BOL/BIL

 

Maar ook:

-het vullen van tanks met water

-het afsluiten van fort nox

-het contacteren van bekenden die je steun toegezegd hebt / waarvan je steun krijgt.

-off-grid overschakeling

Etc.

 

Wie heeft er nog toevoegingen?

Mijn streven is om binnen 2 uur helemaal afgesloten te kunnen zijn om de 1e klappen met gemak te kunnen doorstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ga dan bij de boerderijen en maneges langs om twee paarden, een koe en wat kippen te halen, die kan ik nu og niet kwijt maar zullen zeer waardevol zijn tegen die tijd.

Verder moet ik bij de bouwmarkt langs voor extra bouwmateriaal en bij de schoen en kleding winkels voor de wat grotere mate voor de kinderen.

 

Mijn motto is dan geen geld maar spullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was al wel van plan op een kaart alle interessante locaties te markeren, zoals: bouwmarkten, supermarkten, outdoorwinkels, dumpshops, etc.

Maar ook volkstuintjes, boerderijen e.d.

 

Misschien nog handiger idd om ook alvast een boodschappenlijstje klaar te hebben.

Ga ik meenemen in mijn planning.

 

Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, is de essentie van "preppen" niet dat je juist NIET naar de winkel hoeft omdat je al klaar bent?

 

Je "enveloppe" met geld is op dat moment waardeloos. Iets met "hyperinflatie"... En kippen en paarden bij de boer halen lijkt me vragen om een schot hagel in je reet, als je mazzel hebt. Waarschijnlijk gaat het dan niet meer om hoe dik je portemonnee is, maar worden andere zaken iets belangrijker.

 

Als het systeem valt, zal ik winkels e.d. zo veel mogelijk vermijden. Ik heb namelijk het gevoel dat het daar dan "best erg druk" gaat worden en men niet netjes op hun beurt wacht. Ben je wel eens bij de "3 Dwaze Dagen" van de Bijenkorf geweest? Daar kom je amper heelhuids uit, laat staan wanneer er een paar honderd volwassen kerels bij je plaatselijke Albert Heijn proberen om wat eten te krijgen voor hun kinderen...

 

Ik zou die enveloppe met geld nu maar alvast gebruiken! ;)

 

Succes!

 

JB

 

P.S. Lees dit draadje eens helemaal door. Staat al veel geschreven over dit onderwerp.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was al wel van plan op een kaart alle interessante locaties te markeren, zoals: bouwmarkten, supermarkten, outdoorwinkels, dumpshops, etc.

Maar ook volkstuintjes, boerderijen e.d.

 

Misschien nog handiger idd om ook alvast een boodschappenlijstje klaar te hebben.

Ga ik meenemen in mijn planning.

 

Bedankt voor de tip!

 

Volkstuintjes op je kaart? Wat was je van plan daar te gaan doen?

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

:p Live2survive, jammer ik drink niet, maar kan het wel maken,

heb er alles voor in huis, mijn keteltje, als er geen brandstof meer is

gaan we het zelf maken, kan er dus ook schoon water mee maken.

 

keteltje.jpg.0642b997d756388f2d946ab3378be39a.jpg

 

zon ketel zoek ik ook nog! heb ook zon site gezien met zelfbouw ketels van boilers enz, maar ben helaas niet super technisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon naar de jumbo gaan om boodschappen te doen, heb je ze met een beetje geluk nog gratis ook ;)

http://www.jumbosupermarkten.nl/Homepage/Service/Jumbos-7-zekerheden/vlot-winkelen/4e-wachtende-in-de-rij/

 

'k Was laatst de vierde... beetje aandringen, maar boodschapjes gratis mee, inclusief bos bloemen. Truuk is dat je moet gaan als 't rustig is en er maar twee kassa's open zijn......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een belangrijk onderdeel van preppen is dat het niet opvalt.

Best fijn als je buren je maar met een kleine tas zien thuis komen in de grote rush. Dan kloppen ze de wek erop niet als eerste bij je aan!

En ja, alles ligt op voorraad, maar als je nog wat extras kan scoren is dat altijd fijn. Niet ervan uit gaan dat het moet, maar als je als enige in de buurt achterover leunt komen er zeeer grote vraagtekens

 

Zie het als het grote toneelspel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet alle posts gelezen, maar ik prep JUIST om NIET naar de winkels te hoeven in een SHTF. Alle dingen die je noemt zijn geprept hier in huize Blikvoer op oneindig.

 

Dat lijkt mij logisch, maar toch is het goed om stil te staan wat je met je laatste contant geld zou doen. Zou jammer zijn als je later terugkijkt en denkt: had ik nog maar blablabla gekocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon naar de jumbo gaan om boodschappen te doen, heb je ze met een beetje geluk nog gratis ook ;)

http://www.jumbosupermarkten.nl/Homepage/Service/Jumbos-7-zekerheden/vlot-winkelen/4e-wachtende-in-de-rij/

 

Ik werk zelf bij de jumbo, en het komt in ieder geval niet vaak voor dat je 4e wachtende bent zonder dat alle kassa bezet zijn, behalve als er toevallig een paar nieuwe medewerkers zitten die het nog niet zo snel door hebben.

Wat wel een goede tip is: zoek de schappen een beetje door naar derving producten, vaak zijn die dingen nog wel goed, maar kan je het toch gratis mee krijgen. Voor dkw(standaard winkel gedoe): datum van morgen is gratis, vers: dag van overmorgen, slagerij: dag van morgen, AGF weet ik niet meer.

Bij ons is het soms zo druk dat er een rijd van 20 man achter 1 kassa staat, en dan zit dat filiaal ook nog eens in een dorpje, dus met een SHTF kan het heel snel druk worden, vooral in grotere steden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandstof haal ik zeker . Vooral diesel .en ook batterijen . Maar auto accu's .

Voor de rest alles wat ik graaien kan . Als reserve .

In België medicijnen halen is bijna niet mogelijk . Je moet altijd naar de apotheek en je heeft een voorschrift nodig .

Maar de meeste heb ik in voorraad .uit NLD .

Het geld ligt klaar alleen heb ik nu minder diesel voor het zelfde geld .

 

Grt Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...