Ga naar inhoud
GENEGEERD

Natuurlijke pijnstillers


Gast Riesie

Aanbevolen berichten

Van de wilg weet ik dat de binnenbast salicine bevat, dit is ontstekingswerend, pijnstillend en koortswerend.

Daarbij heb ik een handboekje grijs gelezen mbt kruiden en hun werking.

Maar nu een best informatieve site ontdekt met nog veel meer pijnstillers, ontstekingsremmers etc.

 

Ries.

 

http://www.geneeskrachtigeplanten.be/nek-en-rugpijnen-witte-wilg-nootmuskaat-zwarte-spar-laurier.html

http://www.geneeskrachtigeplanten.be/spier-en-gewrichtspijnen-curcuma-duivelsklauw-zwarte-spar.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb dat boekje van Plukplanten voor als de pleuris uitbreekt. Daar staat een hele lijst in met welke plant goed is voor wat voor kwaal. Ook pijnstillers en ontstekingsremmers staan erin. ik heb het overgetikt van wat er voor kwalen in staan.

Verkouden griep koorst bronchiën vit C Urinewegen nieren vochtafdrijvend spijsvertering maag rustgevend potentieverhogen (jawel!) pijnstiller laxeren mond kiespijn keelpijn insecten parasieten immuunverstrekend huidklachten jeuk hoofdpijn duizelig hart eiwitten diarree stoppend cholesterolverlagen brandwonden botten/gewrichten reuma (bloed)zuiverend ontgiftend bloeddrukverlagend bloedarmoede ijzer bacteriën wonden ontstekingen antibioticum allergie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ray, zwarte spar was voor mij ook compleet een nieuwe.

 

Nooit te oud om te leren.

 

Er is zoveel te weten he :) 'k Wou dat ik alles in m'n hoofd kon stouwen. Ben blij dat ik hier een boekenkast vol met dergelijke boeken heb, kan ik tenminste opzoeken hoe het ook al weer zat.

@Blik(voer) op oneindig: Dat specifieke boek heb ik nou net niet. Wel vele anderen. 'k Zou het eerst moeten zien of het toevoegd aan de verzameling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Blik(voer) op oneindig: Heb ik gelezen. :) Je ontkomt er echter niet aan dat ik nu al een x aantal boeken heb waarin alles staat over brandnetels, weegbree en wilgenbast. 't Gaat me meer om de nog wat minder bekende planten die ik zou kunnen gebruiken in de keuken, dan wel medicinaal.

 

Daarbij, het is bijna onvoorstelbaar dat een paar honderd jaar geleden dit soort zaken de gewoonste zaak van de wereld waren.

Ziek, pluk dat.

Ontsteking, o dan moet je dit hebben.

Zijn we allemaal verleerd, en soms is het goed, maar als de moderne maatschappij er ooit met nokt dan hebben we allemaal zo iets van.....ughhhh...au?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe, ook in dit boek staan veel bekende planten, gewoon omdat die in NL te vinden zijn. Maar ik wist bijv niet dat je klaver kunt eten. Dat staat dan in dit boekje. En verder weet ik niet wat jij weet natuurlijk, dus kan ik niet oordelen of het boekje voor jou handig is.

 

'k Heb al redelijk wat boeken op dat vlak, dus van de veel voorkomende planten heb ik zo'n beetje alles wel, hoop ik. :confused: Jammer genoeg zit niet alles in 't koppie... 'k Weet het alleen snel te vinden, omdat ik al die boeken al jaren gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Heb al redelijk wat boeken op dat vlak, dus van de veel voorkomende planten heb ik zo'n beetje alles wel, hoop ik. :confused: Jammer genoeg zit niet alles in 't koppie... 'k Weet het alleen snel te vinden, omdat ik al die boeken al jaren gebruik.

 

Maakt niet uit Ray, belangrijkste is, dat wanneer het echt nodig zou zijn. Je de documentatie tot je beschikking hebt.

Daarbij, in een apocalypse wereld hebben we tijd genoeg om alles op ons gemak uit te zoeken.....hoop ik

 

Ries.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Riesie: 'k Spaar dat soort boeken fervent, er staan overduidelijk meer praktische boeken in de kast dan romans.

'k Weet ook precies welke boeken ik het eerste meeneem, naast het SAS handboek (ook pocket) en de Flora van "Belgie, het Groothertogdom Luxemburg, Noord-Frankrijk en de aangrenzende gebieden" (de laatste is veel uitgebreider dan de Nederlandse Flora).

 

Uiteraard gaan er boeken mee over mediciale planten en natuurlijke pijnstillers (pheeuw, toch weer ontopic :o)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Riesie handige sites idd. Maar ook van geneeskrachtige kruiden / geneeskrachtige planten / homeopathie zijn al meerdere draadjes. Het was misschien handiger geweest om aan een van die draadjes jouw links toe te voegen.

 

Aangezien niet iedereen hier 100% Atilla de Hun gezond is, zeg ik maar: hoe meer verwijzingen naar dergelijke sites, hoe beter.

Uiteraard ben ik er een voorstander van om alles wel in lijn en overzichtelijk te houden.

 

Ries.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien niet iedereen hier 100% Atilla de Hun gezond is, zeg ik maar: hoe meer verwijzingen naar dergelijke sites, hoe beter.

Uiteraard ben ik er een voorstander van om alles wel in lijn en overzichtelijk te houden.

 

Ries.

 

Des te meer sites, des te beter idd. Maar ik merk dat het in zoveel verschillende draadjes moeilijk zoeken is. Vandaar dat ik ook al een aantal handige prepperlinks heb verzameld op de Wikipagina. Zal die eens gaan updaten met medicijnen/homeopathie links....Of wellicht er een aparte voor aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Des te meer sites, des te beter idd. Maar ik merk dat het in zoveel verschillende draadjes moeilijk zoeken is. Vandaar dat ik ook al een aantal handige prepperlinks heb verzameld op de Wikipagina. Zal die eens gaan updaten met medicijnen/homeopathie links....Of wellicht er een aparte voor aanmaken.

 

Vandaar dat ik het beestje maar bij naam noemde; Natuurlijke pijnstillers. Aangezien in een SHTF situatie pijn de grootste motherf..ker is die er maar kan bestaan.

 

Thanks.

 

Ries.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrs.Lotte: 't Is wel lastig met die planten. Ik heb er ook moeite mee daar een goede plek voor te vinden. Het kan onder alle subfora van Survival van toepassing zijn, survival algemeen, voedsel, medicatie, vuur, huisvesting, afhankelijk van de toepassing. Wellicht zou het een apart subforum moeten worden.:confused:

 

Ik bedoel echt een pagina op de Wiki van http://www.preppers.nl, zoals deze: http://preppers.nl/wiki/Winkellijst en niet op het forum zelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrs.Lotte: 't Is wel lastig met die planten. Ik heb er ook moeite mee daar een goede plek voor te vinden. Het kan onder alle subfora van Survival van toepassing zijn, survival algemeen, voedsel, medicatie, vuur, huisvesting, afhankelijk van de toepassing. Wellicht zou het een apart subforum moeten worden.:confused:

 

ik zet alles om met Pdf reader, en print het vervolgens uit. Bla bla verdwijnt, papier blijft (ooit eens tegen mij verteld, en het is ook zo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zet alles om met Pdf reader, en print het vervolgens uit. Bla bla verdwijnt, papier blijft (ooit eens tegen mij verteld, en het is ook zo)

 

Ik heb inderdaad alleen de boeken, ook hoop pdf's maar geen printer. Overigens, gebruik wel een laserprinter, anders heb je maar tijdelijk wat aan je prints en zijn ze waarschijnlijk niet watervast. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...