Pagina 1 van de 18 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 171
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012

'Op een dag komt de super-zonnestorm'

Steeds meer wetenschappers maken zich grote zorgen over het zonnemaximum (zonnevlekken die een zonnestorm veroorzaken), vooral omdat de maatschappij anno 2013 extreem afhankelijk is geworden van elektrische en elektronische systemen. Daarom zouden de gevolgen van een krachtige zonnestorm nu vele malen ernstiger en langduriger zijn dan 164 jaar geleden.

'Onze boodschap is: raak niet in paniek, maar bereid je voor,' betoogt professor Paul Cannon van de Britse Royal Academy of Engineering. 'Op een dag zal er een zonne-superstorm komen en daar moeten we klaar voor zijn.' Experts zeggen dat de Aarde slechts 15 minuten waarschuwingstijd krijgt voordat een krachtige zonnevlam onbeschermde elektronische systemen uitschakelt of zelfs vernietigt
    .

Politici onderkennen gevaar niet

Probleem is dat politici nauwelijks doordrongen zijn van de noodzaak om vitale systemen zoals stroom, water en gas te beschermen tegen deze zonnestormen

Kun wij dus goed op voor bereiden;

water op slaan (in flessen e.d.)

Voedsel

Kachels gasfles of petroleum voor langere termijn hout stoken

verlichting, de mooie olielampen zoals hier besproken

Tja, kijk eens verder op preppers.nl dan hoef ik niets meer uit te leggen

LEES ARTIKEL VERDER OP DEZE LINK (KLIK)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Zijn we natuurlijk ook allemaal van facebook en dergelijke sociale media af FOR THE WIN !
    Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam !

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CMFC1988 Bekijk Berichten
    Zijn we natuurlijk ook allemaal van facebook en dergelijke sociale media af FOR THE WIN !
    Heerlijk lijkt me dat, maar ik ben dan ook een ouderwetse preppert denk ik.
    Zal allemaal even wennen zijn zonder computershit, maar dat ben je zo weer gewend.
    Ik ga dan wel aandelen kopen van TNT post natuurlijk, wat zullen ze het druk krijgen.
    En wat zal ik jullie allemaal missen zeg, kunnen we niet meer snel ff overleggen, wat het beste te doen,,,,,,,,,
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Haha,wat een chaos word het dan,mensen en geen internet,tv etc je raadt het zelf al..
    Gaan we weer ouderwets leven,vuurtje stoken,naar de sterrenhemel kijken.

Survivor
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Ik hou er persoonlijk rekening mee met preppen dat het zoveel mogelijk handmatig is.
    Het hele huis ligt vol met overspanningsbeveiligingen, maar ik weet dat ik in zo'n situatie daar geen f*ck aan heb...
    Alsik de 5 primaire behoeftes: drinken, eten, schuilplaats, vuur en veiligheid allemaal handmatig kan uitvoeren voel ik mijzelf al geprezen.
    Maar ook heel belangrijk zijn: hygiŽne en entertainment.

Daarnaast heb ik nog een systeem veilig opgeslagen liggen die mij na dit alles wel van stroom kan voorzien. Ik heb.alleen nog een gas-soldeerbout nodig!
    De accus maar heeeeeeel goed inpakken. Soort extreme Liou van fareday maken ofzo...
    Geef een man en konijn en hij heeft voor een dag te eten,
    Geef een man twee konijnen en hij heeft een probleem!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amazing Dree Bekijk Berichten
    Zal allemaal even wennen zijn zonder computershit, maar dat ben je zo weer gewend.
    Ik ga dan wel aandelen kopen van TNT post natuurlijk, wat zullen ze het druk krijgen.
    En wat zal ik jullie allemaal missen zeg, kunnen we niet meer snel ff overleggen, wat het beste te doen,,,,,,,,,
    Dat lijkt me zeker niet eens verkeerd voor Nederland, het begint onderhand wel de spuigaten uit te lopen ook. Het enige wat ik zal missen is het muziek luisteren en films kijken
    En tnt heet tegenwoordig post nl maar het is nog steeds een zooitje
    Wordt weer lekker seinen met rook en vuur enzo.... Zie het al helemaal voor me weer, een dorps spreker die het nieuws komt vertellen.
    Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam !

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jun 2012
    In holland stond een huis, een eiland heb ik nu.
    no more electricity,a lot more sex.
    Proud member of MAG

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    what's on a girls mind
    You can educate the ignorant, but you can't fix stupid

After all is said end done, AL LOT MORE will be said than done

Het is vaak beter iets te willen wat je niet hebt, dan iets te hebben wat je niet wilt.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amazing Dree Bekijk Berichten
    hahaha dree , dan schrijf ik je een brief.. t geld komt dan met de aandelen tnt binnenrollen.. whoeaa .. of samen met onze medepreppers een cursus rooksignalen volgen..

Toen was geluk heel gewoon..

keep on prepping

xxbirgittexx
    Liefde overwint alles!! Wie geen verstand heeft mist het niet!!

Proud member of DPA!!

GELUKKIG KUN JE NIET WORDEN!! GELUKKIG MOET JE ZIJN!!

Riesie
    Guest
    Probeer het eens een keer uit, een hele dag alles uit.

Gewoon de stoppenkast induiken en omdraaien. Dan de 24 uur vol maken, zult zien dat het tegen valt.
    DS leeg....paniek, kladblok met kleurpotloden. Tijdsvermaak.....stok kaarten en het opwarmen bij de olielampen. Opwindradio werkt niet vanwege (de gespeelde) doorgefikte transistor, dus aandachtig luisteren naar de buitenwereld wat er gebeurd. Hout stoken en met zijn allen in de woonkamer in een slaapzak crashen.
    Is al snel een isolement waar weinig van ons ervaring mee hebben.

Valt vies tegen hoor, paar keer gedaan hier thuis, en geloof me valt vies tegen met kids.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 30
    Laatste Bericht: 21-12-12, 11:25
  2. Super aarde
    Door Cyberbeer in forum 2012
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 10-11-12, 09:08
  3. Reacties: 1
    Laatste Bericht: 06-07-12, 09:27
  4. Enorme zonnestorm nadert de aarde.
    Door Ecoprepper in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 15