Ga naar inhoud
GENEGEERD

Met de wandelwagen


Carina

Aanbevolen berichten

In aanvulling op wat ik las over het lopen met een zware rugzak, soms kilometers lang naar bv. een BOL, plaats ik ff een link over iets wat ik ook al eens live zag op straat.

Misschien voor diegenen die lichamelijk moeite hebben met sjouwen.

Als aanvulling wil ik nog melden dat we zelf een fietskar hebben met een 3e wiel (dus vooraan), als een soort buggy voor je uit te duwen, waar ook heel veel in kan. Zelfs als je met de fiets niet meer verder kan, kun je lopend met een fietskarretje nog heel ver komen (en er ook de kid instoppen als ze moe zijn). Bovenstaande wandelkar is behoorlijk prijzig en zoek je een alternatief dan is in het 2ehandscircuit veel goedkoper een fietskarretje op de kop te tikken...

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
In aanvulling op wat ik las over het lopen met een zware rugzak, soms kilometers lang naar bv. een BOL, plaats ik ff een link over iets wat ik ook al eens live zag op straat.

Misschien voor diegenen die lichamelijk moeite hebben met sjouwen.

Als aanvulling wil ik nog melden dat we zelf een fietskar hebben met een 3e wiel (dus vooraan), als een soort buggy voor je uit te duwen, waar ook heel veel in kan. Zelfs als je met de fiets niet meer verder kan, kun je lopend met een fietskarretje nog heel ver komen (en er ook de kid instoppen als ze moe zijn). Bovenstaande wandelkar is behoorlijk prijzig en zoek je een alternatief dan is in het 2ehandscircuit veel goedkoper een fietskarretje op de kop te tikken...

 

 

Leuk ding Carina, die kon ik nog niet.

Alles wat achter je fiets kan en lekker door het terrein komt, voldoet om bij je BOL te komen.

Ik zou zo'n Walking Trailer zelf combineren met een rugzak, en de heupband daarvan gebruiken om de trailer aan te bevestigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Carina

 

erg mooie uitvinding maar inderdaad beetje duur denk ik

ik heb zelf ook zoiets maar dan met 1 wiel

een kruiwagen.

sorry klinkt beetje minderwaardig maar zo is het niet bedoeld.

ik heb een kruiwagen staan voor zwaardere spullen die ik naar mijn bol kan lopen op deze manier

maar dan alleen tijdens een shtf situatie natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Carina

 

erg mooie uitvinding maar inderdaad beetje duur denk ik

ik heb zelf ook zoiets maar dan met 1 wiel

een kruiwagen.

sorry klinkt beetje minderwaardig maar zo is het niet bedoeld.

ik heb een kruiwagen staan voor zwaardere spullen die ik naar mijn bol kan lopen op deze manier

maar dan alleen tijdens een shtf situatie natuurlijk.

 

Als het voor jou werkt, is het OK toch?

Ik zag eens een man die met zijn kruiwagen naar spanje liep.

En hij was ook nog op klompen. Ik bedoel maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben op zoek naar een nieuwe kruiwagen voor boodschappen transport in de haven waar ik woon. Nu kwam ik op internet dit gevaarte tegen wat sportvissers gebruiken om hun troep te vervoeren. wel heel duur maar helemaal demontabel dus kan zo in de auto en uit te breiden met allerlei tassen.

 

 

avid-carp-transit-barrow-x-_-kruiwagen_403_0.jpg.bc56af7d651aeb858b7faf5a45ad09d4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik als karpervisser, kan gerust zeggen dat er veel hengelsportmateriaal is dat erg handig is, niet alleen voor transport. Karpersessies van enkele dagen tot weken, en dan moet je ervoor kunnen zorgen dat je heel veel zo compact en handig mogelijk mee kan nemen. Supersnel op te zetten camo tenten, met overwrap tegen kou/warmte, slaapmogelijkheden (wintersessies) etc. Ik heb ook nog wel wat van dat spul over, al vis ik niet zoveel meer.

Ik vind hengelsportmateriaal vaak beter en makkelijker, dan de gewone kampeershit. Het is wat verder doorontwikkeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik als karpervisser, kan gerust zeggen dat er veel hengelsportmateriaal is dat erg handig is, niet alleen voor transport. Karpersessies van enkele dagen tot weken, en dan moet je ervoor kunnen zorgen dat je heel veel zo compact en handig mogelijk mee kan nemen. Supersnel op te zetten camo tenten, met overwrap tegen kou/warmte, slaapmogelijkheden (wintersessies) etc. Ik heb ook nog wel wat van dat spul over, al vis ik niet zoveel meer.

Ik vind hengelsportmateriaal vaak beter en makkelijker, dan de gewone kampeershit. Het is wat verder doorontwikkeld.

 

Zitten zeker mooie spullen tussen. Ik was vooral onder de indruk van die kruiwagen met vette tereinband.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten zeker mooie spullen tussen. Ik was vooral onder de indruk van die kruiwagen met vette tereinband.

Kijk maar eens wat die vissertjes allemaal voor handig spul hebben. ;)

Offtopic: Ik heb als tent bijvoorbeeld de JRC STI met overwrap (extended wrap/twin skin), is met 1 hand op te zetten, en valt erg mee qua gewicht. Vooral op een mooie kar, of brommertje/scooter met bepakkingsmogelijkheden.

Ik heb ook Dilkim txi beetverklikkers, en is met een stukje nylon draad een prima bewegingsmelder, als er iets/iemand de draad aanraakt.

Heel gevoelig instelbaar, met draadloze ontvanger. Delkim zelf lampjes uit, geluid uit, en ontvanger op trilstand.... :p Ook handig als bewegingsmelder bij een strop, of gewoon als beetmelder. Lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als tent bijvoorbeeld de JRC STI met overwrap (extended wrap/twin skin), is met 1 hand op te zetten, en valt erg mee qua gewicht. Vooral op een mooie kar, of brommertje/scooter met bepakkingsmogelijkheden.

 

Zijn mooie en vooral praktische spullen die misschien wel een eigen draadje verdienen hier? Is weer eens iets anders dan het standaard spul. misschien ergens onder uitrusting met als kopje. visuitrusting voor preppers :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijg van die banden om je onderrug te versterken, volgens mij heten ze nierband.

Deze zitten heerlijk en zijn mooi breed waardoor je het gewicht van de kar over een grote oppervlakte verdeeld, ook zitten ze mooi strak waardoor ze niet gaan schuren.

Soms heb je ze bij de lidl vor 10 euro.

 

Misschien een idee om de zelfgemaakte kar aan te bevestigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

@appelflapje Appelflapje je kan ze van heel simpel tot heel moeilijk maken (simpel is prima maar wel degelijk houden , zorgen dat hij geborgd is zodat het niet kan losschieten is wel zo goed )

hier heb je wat voorbeeldjes : http://www.instructables.com/tag/type-id/?sort=none&q=bike+hitch

 

(nog eentje over fietskarretjes ) http://www.instructables.com/tag/type-id/?sort=none&q=bike+trailer+

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelflapje Appelflapje kijk hier eens naar zul je best interessant vinden (de rest ook denk ik wel ) het is een rugzak met een frame en 1 wieltje

het apparaat heet the M.U.L.E. ( Multipurpose Uniaxial Litter Enginery ) een persoon kan 2 x zoveel meenemen als normaal

dus ook wel handig voor mensen die wat minder mobiel zijn

gr wafels

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
shelter-004.jpg.a93bb7cb4b829c89607597f5e6517c97.jpgFietskar aangepast, 20cm smaller gemaakt paste niet door de poort, koppeling aan scooter gemaakt, led achterlichten, nu nog

een handvat maken om er normaal mee te wandelen.

 

Wow, mooie bak!

 

Mag je kenteken blijven staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelflapje Appelflapje je kan ze van heel simpel tot heel moeilijk maken (simpel is prima maar wel degelijk houden , zorgen dat hij geborgd is zodat het niet kan losschieten is wel zo goed )

hier heb je wat voorbeeldjes : http://www.instructables.com/tag/type-id/?sort=none&q=bike+hitch

 

(nog eentje over fietskarretjes ) http://www.instructables.com/tag/type-id/?sort=none&q=bike+trailer+

gr wafels

 

Geweldige links, ik kreeg er een geweldig idee door. Ga er binnenkort mee aan de slag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...