Ga naar inhoud

Angela

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Raycoupe het is eigenlijk gewoon een keukenmes maar het ding heb ik al jaren en heeft me al die tijd nooit in de steek gelaten. ook niet voor niet-huishoudelijke dingen. het is een super fijn ding en ik wil 'm niet kwijt! een foto volgt vanavond! ik moet echt rennen nu want ik ben ff druk. maar rond 19:30 zal ik een foto plaatsen. dank je voor je reactie :)

 

liefs, Angela

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Angela: Dan is het me wel duidelijk. :)

 

Ik kook weleens bij en voor anderen en dan moeten mijn keukenmessen mee. Ik vouw/draai dan een A4'tje heel strak om het lemmet, plakbandje erop en klaar. Voor de zekerheid kun je meerdere lagen nemen. Het is nog nooit gebeurt dat hij dan door de tas stak. Nu is dit niet echt degelijk om 100 keer je mes in te steken en eruit te trekken, maar als je even niets anders hebt..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het mes niet te groot is, kan je de platte kant van een dvd hoesje gebruiken:

Eerst de grote randen er aftrimmen. Oven verwarmen tot 130 graden en in de oven leggen tot het beetje flappy wordt (handschoenen gebruiken) . Omplooien met je mes ertussen (snede langs de gesloten kant) en aandrukken met een handdoek onder en boven (kan ook met een press met plankjes en foam) ff laten afkoelen, aftrimmen naar keuze.

 

Qua afwerking kan je kiezen deze met klinknagels doen of omwikkelen met ducttape,... je kan er ook gewoon een paar stukken fietsband rond binden en hier extra spullen (slijpstaal) ondersteken. --> Hieronder een voorbeeldje van mijn foedraal .

k-s.JPG.eec5e7438ca7d02b779424ded3eb421f.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt @carismo ! alleen weigert mijn computer jouw foto te laden... zul je net zien! hahaha! hier een foto van de mijne @Raycoupe

THUIS-025.jpg.798c3225fa51a7ece0daeb01fe33f022.jpg

ow, laat maar @carismo hij doet het al. is dat een dvd hoesje? wat is die verdikking aan de bovenkant? @Raycoupe ow, ik zie net dat het je wel duidelijk is... hahaha! een A4tje dus... okee... maar idd meer voor de lange termijn iets nodig. zeg eens, ben je kok? kun je niet eens een keer hier komen koken? hahaha! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
bedankt @carismo ! alleen weigert mijn computer jouw foto te laden... zul je net zien! hahaha! hier een foto van de mijne @Raycoupe

THUIS-025.jpg.798c3225fa51a7ece0daeb01fe33f022.jpg

ow, laat maar @carismo hij doet het al. is dat een dvd hoesje? wat is die verdikking aan de bovenkant? @Raycoupe ow, ik zie net dat het je wel duidelijk is... hahaha! een A4tje dus... okee... maar idd meer voor de lange termijn iets nodig. zeg eens, ben je kok? kun je niet eens een keer hier komen koken? hahaha! :p

 

Aha. Daar kan je dezelfde truuk mee doen als @carismo : Handvat van paracord maken.

 

 

Schede kan je ook van PVC pijp maken:

 

 

Voordat je messen gaat kopen:

 

http://preppers.nl/forum/threads/99-Het-allerbeste-mes-voor-een-prepper

 

(Even verraden: Mora)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

een goedkoop en degelijk schede idee :confused: P.V.C :)

neem een stuk pvc met de diameter die even breed is als je mes maak deze warm met een fohn en steek je mes erin en klem hem tussen 2 plankjes nogmaals verwarmen als ie te strak zit en presto!!! mogenlijkheden zijn eindeloos gaatjes boren ,riemclim bevestigen tiedown voor leren veter etc etc neem een spraycan met de gewenbste kleur en klaar is pietjuh :)

 

op youtube zijn er diverse filmpjes te vinden over P.v.c knive sheaths

 

keep on prepping

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat een dvd hoesje? wat is die verdikking aan de bovenkant?

 

Het is de voorkant van een basic zwart dvd hoesje dus niet het gedeelte waar het schijfje in vastgepind kan worden.(kan ook in andere kleuren zijn)

 

Die verdikking is een manier om een 2-3 meter touw te vlechten op een stuk van 15 cm

 

 

 

Kijk anders eens naar een KYDEX™ Sheet.Bijvoorbeeld op http://survivalgear.nl/products/kydex™-sheet-08-diverse-kleuren

 

Is natuurlijk ook een optie voor een professioneel resultaat. (Er is in België ergens in de Kempen een groothandel voor keukenpaneelen waar je voor 120 euro een plaat van 120cm x 220 cm kan bekomen, ook in verschillende kleuren)

 

Zelf heb ik slechts 4 euro betaald voor 30-tal van deze hoesjes op een rommelmarkt en heb er ook enkele slides voor messen van gemaakt zodat ze niet zo snel uit het zakje vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo mede preppers!

 

ff een vraagje! hoe kan ik het beste een schede maken voor mijn mes? of is dit niet handig en kan ik er beter eentje kopen? of misschien een ander idee om het ding met me mee te slepen uit het zicht en zonder dat het ineens een gat in mn tas maakt... :eek:

 

Vaak krijg je er een schede bij, als het een survivalmes of iets dergelijks is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm @prepperpappa, ik kocht hem in een of andere winkel... maar zeker geen survival winkel. of hoe dat ook heet... :confused: zal wel de hema ofzo zijn... ik heb hem al een hele poos! werkt perfect als blikopener of om rare dronken vriendjes mee af te poeieren... maar toch... dat ding zo in mijn b.o.b smijten lijkt me geen goed idee... en in mijn broekzak nog minder...:confused::eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
aha @Heksenboot, toevallig heb ik die 2 dingen wel...:cool: maar ff eerlijk... hoe verstandig is het om me hier aan te wagen terwijl ik geen flauw idee heb wat ik aan het doen ben!? zo meteen smelt het hele zooitje vast aan mn mes... :( ik kan dat soort dingen weet je... misschien kan ik m dan gebruiken als knuppel... :confused:

 

Hehe, wees maar niet bang, dat gebeurt niet. Probeer maar eens voor de gein. Een stukje PVC pijp in een pannetje kokend water. Eruit pakken met een kroketten-tang (hoe heet zo'n ding), of zoiets. Dan overpakken met handschoenen aan (werkhandschoenen of ovenwanten) of in een handdoek leggen. Knijp erin. Het is niet plakkering maar flubberig. Voel hoe lang het duurt voordat het weer hard word. Het blijft in de stand die je het laatst gevormd hebt.

Experimenteren heet dat. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...