Ga naar inhoud
GENEGEERD

Shea butter


Gast gerbewoner

Aanbevolen berichten

Gast gerbewoner

@Mrsjones had hem eerder al een keer genoemd maar ik kende dit product dus helemaal niet. Als ik de verhalen mag geloven is het een super smeersel wat in pure vorm voor allerhande huidklachten gebruikt kan worden.

Nu smeer ik regelmatig mijn lippen en handen in met vaseline. Mijn gezicht doe ik met creme van Nivea. Door de droge lucht in de yurt is dat echt wel nodig, maar ik zou graag overstappen op een natuurlijk middel. Shea butter lijkt een goede oplossing.

 

Nu zie ik heel varierende prijzen van goedkoop tot heel duur. Heeft iemand een tip voor een organische variant die ook echt zeker weten van goede kwaliteit is en waar ik deze zou kunnen kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

lieve @gerbewoner ik bestel bij een franse bedrijf aroma-zone.je kunt gewoon met creditcard betalen en zij leveren snel en kundig, hun site is twee talig . zij hebben veel keuze ,ook bio.wat voor creme wil jij? als jij mij vertel of het droog, rimpel ,ect of snel rood, wil ik wel een cremetje voor jouw maken. er zijn er wel boter dus behalve shea buter het jij ook murumuru of cupuacu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrsjones dat is een aardig aanbod. Het leek mij echter nu juist zo makkelijk om gewoon wat Shea Butter te hebben wat ik voor verschillende doelen kan gebruiken en dan lijkt de gewone kale vorm mij het beste toch?

 

jij kun prima uit de voet met shea butter , het is goed voor droge huid en iritatie. het blijf wel een beetje vet op de huid liggen, en als jij een emulsie maakt met een vocht,word het beter opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerbewoner: Hier met de CV duikt in de winter de luchtvochtigheid zelfs onder de 20% als 't vriest.

 

Ik smeer olijfolie op m'n lippen.

 

olijfolie is erg goed voor je haar en wat minder voor je huid ,het geef veel vet maar weinig vocht, dus voor je lippen is shea butter wat beter. tegen velletjes op je lippen is zachtje vrijwen met een suiker klontje met wat olie , heb je weer baby lippen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrsjones: 't Blijft inderdaad erg vet, ook op je huid. Beschermt daarom de lippen wel goed, maar 't plakt wel.

'k Moet m'n lippen natuurlijk wel in topconditie houden, als vrijgezel zijnde. ;)

 

 

ray, als jij cacaoboter en bijen was, ieder de helft smelt en samen doe, hebjij een geweldig smeersel voor je lippen en verhoog jij flink je kans om kissable gevonden te worden.

dam, ik begin een lieve litta bij preppers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...