Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    En dus blijven we de minima helpen i.p.v. de middenklasse minder te belasten.
    De middenklasse kan dan meer uitgevenen dus de minima aan werk helpen.

Adventurer
    Ingeschreven
    Jan 2013
    In Belgie zit je met een gezinsinkomen van maximaal 2000 euro per maand onder de armoedegrens en ben je dus arm.
    Hier krijg je als alleenstaande een leefloon 800 euro, en zoals iemand al aanhaalde is dit meer een overleefloon.
    Het minimum brutoloon in Belgie ligt rond de 1500 euro als je dan naar onze belastingschaal kijkt moet je daar ongeveer 30% belastingen op betalen.
    Dan zit je net op de armoedegrens, en daar moet je dan voor werken, werken om arm te zijn ...

Als je dan nog bedenkt dat rijken door fiscale constructies op te zetten hun inkomstenbelastingen tot 0% reduceren,
    dan walg je helemaal van hoe ongelijk de rijkdom verdeeld is.

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012
    De 1% die op ons parasiteert.
    De juiste prepper staat midden in de samenleving, waarvan niemand het verwacht dat hij een prepper is

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Voor het eerst bezitten de 1% rijkste mensen meer dan 50% van alle rijkdommen.

http://www.demorgen.be/economie/voor...kdom-a2489431/

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    De wetten en regels staan toe dat dit soort constructies gebruikt wordt.
    En wie maken deze regels?
    Juist.
    Dus voor wie werken deze figuren?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    De wetten en regels staan toe dat dit soort constructies gebruikt wordt.
    En wie maken deze regels?
    Juist.
    Dus voor wie werken deze figuren?
    Voor zichzelf en hun vriendjes.

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Dit valt heel mooi uit te drukken met de Lorenz curve. In de economie word gewerkt om dit te nivelleren of te denivelleren. Vaak gaat dat een beetje op een neer. Maar word dit door de overheid gecontroleerd doormiddel van belastingen en heffingskortingen etc. Om iets zinnigs over dit onderwerp te zeggen raad ik je toch aan om even hier iets over af te weten.

dus daarom een school voorbeeld waar het heel duidelijk word uitgelegd hoe alles in elkaar zit:
    https://www.youtube.com/watch?v=N1Q34Z-V7ro

Economische is het gezond als er een verschil in zit want dit geef mensen de wil om te werken en door te studeren (kapitalisme). Als iedereen gelijk inkomen heeft is de motivatie vaak weg (communisme)

Ik ben het er mee eens dat het in de wereld compleet verkeerd verdeeld is. Nederland is sterk aan het nivelleren. Dat betekent dat de onderlinge verschillen steeds kleiner worden gemaakt. Door middel van onder andere belastingen. De mensen die meer verdienen betalen meer belasting dan de mensen die minder verdienen. En zo word het steeds rechter getrokken.

Ik hoop dat mensen wat aan deze achtergrond informatie hebben tijdens deze discussie.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    http://fd.nl/beurs/1125523/recordbed...ogenbeheerders

Met een eenmalige afschrijving van nog amper de helft zou de wereld (voorlopig) verlost zijn van armoede...

http://borgenproject.org/how-much-do...lobal-poverty/

Kun je nagaan dat zelfs dat (30.000 mrd.) nog maar 0,5% zou zijn van wat de meest vermogende mensen op de wereld hebben.

DRD28
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fightermo Bekijk Berichten
    Dit valt heel mooi uit te drukken met de Lorenz curve. In de economie word gewerkt om dit te nivelleren of te denivelleren. Vaak gaat dat een beetje op een neer. Maar word dit door de overheid gecontroleerd doormiddel van belastingen en heffingskortingen etc. Om iets zinnigs over dit onderwerp te zeggen raad ik je toch aan om even hier iets over af te weten.

dus daarom een school voorbeeld waar het heel duidelijk word uitgelegd hoe alles in elkaar zit:
    https://www.youtube.com/watch?v=N1Q34Z-V7ro

Economische is het gezond als er een verschil in zit want dit geef mensen de wil om te werken en door te studeren (kapitalisme). Als iedereen gelijk inkomen heeft is de motivatie vaak weg (communisme)

Ik ben het er mee eens dat het in de wereld compleet verkeerd verdeeld is. Nederland is sterk aan het nivelleren. Dat betekent dat de onderlinge verschillen steeds kleiner worden gemaakt. Door middel van onder andere belastingen. De mensen die meer verdienen betalen meer belasting dan de mensen die minder verdienen. En zo word het steeds rechter getrokken.

Ik hoop dat mensen wat aan deze achtergrond informatie hebben tijdens deze discussie.
    Probleem is dat de rijke top invloed heeft in de tweedekamer en dus op de wetgeving. Hogere belastingen zorgen niet voor betere verdelingen. Eisen stellen aan bv het salaris van de hoogste baas ten opzichte van de laagste medewerker heeft meer effect denk ik.

We zijn inderdaad aan het nivelleren, alleen dan op internationaal niveau. Wij gaan richting Polen en de Polen richting ons.

Als ik lees dat de regering quitte gaat draaien op de overheidssteun tijdens de crisis, wil ik graag mijn 15% koopkracht terug.

Ik denk dat de verdeling tussen arm en rijk beter verdeeld kan worden door bv 10 % van het salaris op te eisen voor de zorg. Op deze manier betaald iedereen naar draagkracht.

Verder een flat tax van 30 % salaris. En de eerste 12000 is belastingvrijevoet. Werken moet weer lonen. Dus afrekenen met de armoedeval dmv het afschaffen van subsidies en toeslagen. De hypotheekrente aftrek afschaffen. Maak het stelsel weer transparant. Btw naar 10% enz enz.. oow ja een kleinere roverheid

Tot zover mijn gebrabbel .. heb geen zin in lappen tekst.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 20
    Laatste Bericht: 04-09-15, 22:55
  2. Nieuwe jeugdwet (schokkend)
    Door backschless in forum Binnenland
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 06-09-14, 07:14
  3. Reacties: 97
    Laatste Bericht: 31-03-14, 00:25
  4. Ultieme machete prijs kwaliteits verhouding !
    Door Kans in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 34
    Laatste Bericht: 24-12-13, 10:55

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten