Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Onderwerp: Helm van de LIDL

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012

Helm van de LIDL

Ben bezig om diverse BOV 's klaar te maken en heb diverse oldtimer brommers aan het uitrusten voor een SHTF scenario.
    Echter moet nog een helm kopen, maar kon nog niet kiezen.

Nu zie ik dat LIDL vanaf 7 maart een Motor helm aanbieding heeft, een mooi ding denk zo'n een waarvan het kinstuk omhoog staat bij opzetten en bij wegrijden klik je deze naar beneden net zoals bij de Belgische Bereden Pelisie.

Bijlage 3158

Nu vraag ik me af zijn hier motor deskundigen die ervaring met deze helmen hebben?

De voordelen van een oldtimer brommer zijn zoals bekend
    Weinig of eigenlijk geen elektonika , dus bij een EMP nog steeds operationeel. Makkelijk op te voeren, ben bezig om deze te prepareren voor een snelle verplaatsing, denk dat 100 km per uur moet kunnen, wie heeft hier ervaring mee.

Het gaat dus om een oldtimer Sparta brommer automaat bj 1968 is deze geschikt voor 100 km per uur

Dit moet kunnen, aangezien er in Frankrijk de bekende Mobylette's 140 km per uur halen, maar ik vind 100 wel meer dan voldoende

Maar wie is deskundig zowel de Lidl helm als het opvoeren van de Opa brommer.
    Laatst gewijzigd door Tom; 04-03-13 om 20:10.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Volgens mij moeten al die helmen gewoon aan Europese normen voldoen? Dus helemaal als je hem niet vaak gebruikt dan kan je met zo'n lidl helm eigenlijk best uit de voeten? Hij ziet er wel geinig uit verder. Houdt er alleen wel rekening mee dat goedkope helmen vaak meer lawaai hebben van bv windruis. Ik heb zelf een redelijk goede helm maar op de snelweg wordt je er toch wel snel krankzinnig van op den duur ..

En als je die brommer gaat opvoeren vergeet vooral de beschermende kleding niet .
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Was ik nu de enige die zat te wachten totdat die on-voor-stel-bare debiel (sorry debielen!) op die brommert ongelooflijk op zijn plaat ging? Wat een Darwin type...

Heksenboot
    Guest
    Hoi [MENTION=34]Tom[/MENTION], brommers hebben kleine motortjes.
    Die kan je opvoeren naar kracht of naar snelheid. Als je ze naar snelheid ombouwt, kom je moeilijk op gang, en heb je geen trekvermogen meer.
    Die gastjes liggen niet voor niets te planken op die brommer. De weerstand van de wind zal ze tegen houden. Wel eens 100 gereden op een motor? Je vangt aardig wat wind, geloof mij maar.
    Vergelijk het met een fiets met veel versnellingen, de ene trapt heel zwaar maar als je op gang bent ga je hard. De andere trapt heel licht, daar kan je hellingen mee nemen, maar je trapt je de veneris, om snelheid te krijgen.

Voor opvoertips moet je naar een opvoer-site.
    Cilinder uitboren (laten doen)
    Grotere carburator
    Aangepaste uitlaat
    Tandwielverhouding (waar ik het net over had) veranderen.

Neem een Enduro Motor, klaar.

Nooit gekke dingen gedaan vroeger, [MENTION=73]Johnny BravoNL[/MENTION]?

Is dat een foto van je zus, [MENTION=34]Tom[/MENTION] ? Ze mag zich wel eens scheren.
    Laatst gewijzigd door Heksenboot; 05-03-13 om 05:19.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik denk dat de Sparta het niet lang vol houd.
    Zover ik weet zijn deze niet berekend op deze snelheden, dus de betrouwbaarheid zal stukken lager worden.
    Mocht je toch deze snelheden willen halen op een oldtimer brommer zal ik eerder een kreidler of zundapp nemen, daarvoor zijn grotere cilinders e.d om makkelijker te krijgen.
    Van emp weet ik nog niet zo veel, maar heeft je bobine daar ook geen last ?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    zoals fox al aangeeft europese norm is is meer aan voldoende..
    maar wat een jeugd sentiment( snik snik) als ik al deze merken van brommers zie..van die moby's waren de kapteins en eg in hun uitvoering( tankie voor en tankie achter) gewoon super eenvoudig en bijna niet stuk te krijgen..de zundapp's en de kreidlers werden geimporteerd vanuit duitsland en oostenrijk en waren al eigenlijk standaard orgineel 50 100 en 150cc..dit werd hier door de wet afgeknepen tot 49,9cc en 14 mm carbaatjes erop..en die dingen pimpen hier in den haag in de 70/80 jaren was super..waaier kop erop 17mm bing carba erbij..special paint en fantasy gespoten in die tijd..alleen die yamaha's fs1 waren slecht..rammelbakken en het frame trok krom/scheluw als je hem opvoerde..en dan..shit ja hoor..een fuik rollerbank en je kon een maand later je brommert weer ophalen minus cillinder etc..

greetz van hier
    Nu gaan de zaden van de boom ontkiemen, en worden ook grote bomen, die de cyclus gaan herhalen

Survivor
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Mooie, goedkope helm, slechte pasvorm.
    Mooie prijs, maar je levert gigantisch in op draag comfort. Prima voor je bov, maar niet voor dagelijks gebruik...
    Geef een man en konijn en hij heeft voor een dag te eten,
    Geef een man twee konijnen en hij heeft een probleem!

gerbewoner
    Guest
    Ik draag in mijn BOB (Bug out Bug(gy)) ook bijna altijd een helm. Ik heb bijna twee uur in de winkel gestaan en wel 20 verschillende helmen op gehad. Wat een verschil in pasvorm zeg. De ene zat heerlijk en de andere bagger. Als je dus kan passen zou ik dat zeker doen.

gebruikersnaam
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk Berichten
    Ben bezig om diverse BOV 's klaar te maken en heb diverse oldtimer brommers aan het uitrusten voor een SHTF scenario.
    Echter moet nog een helm kopen, maar kon nog niet kiezen.

Makkelijk op te voeren, ben bezig om deze te prepareren voor een snelle verplaatsing, denk dat 100 km per uur moet kunnen, wie heeft hier ervaring mee.

Het gaat dus om een oldtimer Sparta brommer automaat bj 1968 is deze geschikt voor 100 km per uur

Dit moet kunnen, aangezien er in Frankrijk de bekende Mobylette's 140 km per uur halen, maar ik vind 100 wel meer dan voldoende.
    Technisch is 100 km/h mogelijk, alleen denk je dat een 50 km/h brommer geschikt is om met 100 km/h adequaat te remmen en te sturen? Rechtdoor gaat nog wel, een snelle bocht wordt al een ander verhaal en laat staan een noodstop.

Wellicht is het raadzaam om naast de helm een veel uitgebreidere veilgheidsuitrusting te kopen want met alleen een helm ga je bij een crash met 100 km/h waarschijnlijk heel veel auw zeggen (als je geluk hebt dat je dat nog kunt)

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zippo Bekijk Berichten
    zoals fox al aangeeft europese norm is is meer aan voldoende..
    maar wat een jeugd sentiment( snik snik) als ik al deze merken van brommers zie..van die moby's waren de kapteins en eg in hun uitvoering( tankie voor en tankie achter) gewoon super eenvoudig en bijna niet stuk te krijgen..de zundapp's en de kreidlers werden geimporteerd vanuit duitsland en oostenrijk en waren al eigenlijk standaard orgineel 50 100 en 150cc..dit werd hier door de wet afgeknepen tot 49,9cc en 14 mm carbaatjes erop..en die dingen pimpen hier in den haag in de 70/80 jaren was super..waaier kop erop 17mm bing carba erbij..special paint en fantasy gespoten in die tijd..alleen die yamaha's fs1 waren slecht..rammelbakken en het frame trok krom/scheluw als je hem opvoerde..en dan..shit ja hoor..een fuik rollerbank en je kon een maand later je brommert weer ophalen minus cillinder etc..

greetz van hier
    Spullen halen bij Rehorst en in het Kikkerstraatje.....

Vergelijkbare onderwerpen

1. Lidl. Ledzaklamp 11.99 euro
    Door Bunkerprepper in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 31-10-12, 16:49

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten