Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33
    Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012

Afwasmiddel indikken/concentreren

In buitensportzaken kun je voor een exorbitant bedrag, super geconcentreerde afwasmiddel kopen voor in de rugzak.
    Nu vroeg ik mij af hoeveel water er in normaal afwasmiddel zit en of dit niet simpelweg is in te dikken, zodoende hetzelfde resultaat te krijgen.

Vandaar dat ik een klein plastic bakje, gedurende een dag of tien, op de verwarming heb laten verdampen. Jammer genoeg vond de kat het nodig het bakje om te gooien, dus er is wat verloren gegaan. Precies hoeveel water er verdampt is, kan ik niet precies zeggen, maar ik schat dat je 70% van het volume kwijtraakt.

Het is nu een pasta geworden, de sateprikker blijft er rechtop in staan, zie foto's en wast prima af, met een heeeel klein beetje.

Naam:     Pic-20130305-002.jpg
Bekeken:  316
Groote:   79,0 KB Naam:     Pic-20130305-001.jpg
Bekeken:  319
Groote:   73,1 KB

Nu staat er boven op de CV een hele liter in te dampen, meer dan genoeg afwasmiddel voor in de rugzak of BOB.
    'k Vermoed dat dit ook toe te passen is om vloeibaar wasmiddel en allesreinigers.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Leuke post, vernuftig idee!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Geinig, dank voor je idee.
    Groetjes, Richa
    "Be prepared, not scared"

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Heel goed idee! Dat is pas een ruimte besparing.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    70% van het volume (ťn gewicht) is een heel grote winst. Bovendien zal het in je backpack niet gaan lekken omdat het nu kennelijk een soort zalf is. Je hoeft er maar een beetje van mee te nemen! Dit soort postings zie ik graag! Hulde!
    [MENTION=473]vheeswijk[/MENTION]

IsaBo
    Guest
    Geweldig idee! Wel een vraag. Was je afwasmiddel al blauw of is het zo geworden?

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Blauwe W5 van de Lidl.

Als de kat nu het bakje omgooit, blijft het gewoon zitten.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Misschien ook een tip voor de budgetpreppers: Ik doe het net andersom om in mijn normale thuissituatie langer te doen met mijn afwasmiddel. In Spanje kocht ik ooit een afwasmiddel vh merk Fairy Espuma Activa met een speciale dop erop, waardoor er schuim uit komt.

Die heb ik daarna mee naar huis genomen en nagevuld, maar dat bleek niet te werken met gewone dikke afwasmiddel, na verdunnen met water schuimde het wel weer. Ik doe sindsdien echt veel langer met mijn afwasmiddel. ....De fles heette hier gewoon Dreft actief schuim, maar zijn blijkbaar niet meer te koop zie http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-...m-kopen.217646

Ik vermoed dat er iets van een gaasje in de dop zit waardoor je schuim krijgt (misschien gewoon proberen met een zeeppompje en daarin een stukje horgaas of panty?)
    Preparedness is a state of mind as well as a style of life.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    @Raycoupe, een mogelijk probleem is misschien de handelbaarheid van deze pasta. Deze is veel te dik om in rietjes in te smelten, maar je kunt het materiaal misschien overspatelen in een plat metalen doosje bv. nivea-crŤme of nog mooier in een klein leeg blikje potters pastilles. Bij lichte verwarming op een electrische kookplaat wordt de massa misschien wat dunner/vloeibaar en beter over te brengen in een handzame verpakking.

Groet,
    Wolf

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Wanneer je wat zout aan je afwasmiddel toevoegt wordt deze al veel dikker. Het is even puzzelen hoeveel zout erin moet want bij teveel zout wordt de afwasmiddel ook weer dunner. Zo kun je het op een gemakkelijke manier 2-3 keer zo dik maken.
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten