Resultaten 1 tot 7 van de 7
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012

Als fout beloont wordt en goed wordt afgestraft wat krijg je dan?

Tot nu toe zijn de mensen die sparen en dat geld bv gebruiken voor onvoorziene uitgaven, hun oude dag, of investeringen dan zijn dat positieve zaken. Ik zou zelfs zeggen dat zijn de mensen die een land maken tot wat we zijn geworden welvarend.

Dat gedrag zou beloont moeten worden, het zou tot voorbeeld gesteld moeten zijn, als verstandig gezien moeten worden.
    Voor jezelf kunnen zorgen is een basis aspect van het leven, een buffer opbouwen voor slechtere tijden zorgt voor stabiliteit, en investeringen zorgen voor ontwikkeling, groei, efficientie, en het risico dat ermee samenhangt moet dus beloont worden.

We zien nu een draaing optreden, spaargeld dat levert geen rendament meer op, sterker met inflatie meegenomen wordt je gestraft voor sparen. Dus wat bewezen verstandig en effectief gedrag is geweest wordt nu afgestraft...
    Als je nu je spaargeld op de bank hebt staan om van te leven dan blijkt ineens dat je van de rentebaten niet meer rond komt.
    En dus kun je kiezen, of op je kapitaal interen, of je spaargeld in risicovolle alternatieven stoppen.

Daarnaast wordt het maximaal lenen beloont, denk aan hypotheek rente aftrek, de absurd lage rente die banken betalen, en al die absurde vangnetten die de grote spelers lijken te hebben als het fout gaat, denk aan de banken die worden gered met ons geld!

Doordat we nu 'gedwongen' worden om van de betrouwbare paden af te gaan worden uiteindelijk de risico's als een piramidespel groter en enger...

En wie durft nog te stoppen of domweg te verklaren dat we met een piramidespel bezig zijn?

Het zijn bijzondere tijden !

Prep ze,
    Kans
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Sterker nog, als straks een paar miljoen huizen onder water staan, en de hele boel instort, dan kan ook moeilijk heel NL uit zijn huis gezet worden. Eindigen we niet allemaal in het huis waar we al wonen - de voorzichtigen in hun modale pandje, de maximale leners in hun villa - en verdampen niet zowel het spaargeld ťn de schulden? Zodat er inderdaad geen enkel voordeel meer overblijft van voorzichtig, verstandig gedrag.

[edit]
    Laatst gewijzigd door leidseprepper; 09-03-13 om 21:58.

Riesie
    Guest
    [MENTION=261]Kans[/MENTION] wederom mooie post.
    En ja, het is een piramide spel. Kijk naar Nederland, op een gegeven moment stort het ergens in. En wij als burger volkje mogen onze knip trekken om het op te knappen.
    Kijk naar Amerika, wat dik failliet is, maar daar creŽren ze banen, om naar de goe-gemeente te laten zien dat er groei is. Hoezo jezelf voor de gek houden.
    China, hele steden worden uit de grond getrokken om de economie te stimuleren, tot het bouwen klaar is. En men er achter komt dat niemand het kan betalen.

Dit spel stort ergens in, ben ik van overtuigd dus wat ik hierboven tik is ook mijn overtuiging. Deze hele economie is gebaseerd op rente/op rente. Lening op lening, en geld wat alleen digitaal bestaat. Ken je het verhaal nog van dat gezin wat geen hypotheek betaalde om aan te tonen dat de bank niet garant kon staan voor het bedrag?
    Ooit nog wat van vernomen? Uiteraard niet, dit soort zaken willen de schaapjes niet horen, laat staan dat het wereldwijd moest gaan, want dan betaald niemand meer...toch?

Wat mij bezig houd is wanneer het instort en wat de gevolgen daar uit zijn.

Dat [MENTION=261]Kans[/MENTION] is de 3 miljoen Euro winnende vraag.

Survivor
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Vanuit het oogpunt van politici is het wel logisch natuurlijk. Een bevolking waar iedereen afhankelijk van de overheid is en of in schulden is zal altijd voor de overheid stemmen.
    Een bevolking daarintegen die zijn eigen hagje red en zonder tussenkomen van de overheid de meeste problemen zelf oplost zal minder positief over een altijd maar meer opdringerige overheid zijn.

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2012
    beste medepreppers, ik vraag me zulke vragen ook af. en vraag me af of hier ook economen onders ons zitten of anderszinds mensen die het grotere geheel kunnen overzien. steeds meer heb ik het idee dat er wel een kern van waarheid achter die negatieve verhalen zit maar in hoeverre is dit een onderbuikgevoelletje (wat ik zelf ook nogal eens heb) of gebaseerd op reeele cijfers en verwachtingen. ik heb et er wel eens met mn schoonpa over en die komt vaak met andere waarheden tav de economie dan wat je leest op een parallel nieuws website. zijn er dus hier onder ons die die financiŽle verhaal vanuit een werk of hobby goed kunnen doorzien?
    grt

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Tja [MENTION=1557]proppert[/MENTION] je weet zelf het antwoord denk ik?
    Kun je nog herrinneren dat de experts van wouter bos, na de overname van die bank moesten toegeven dat het geheel eigenlijk niet te doorgronden was....
    Enz enz.

Lees wat in, en probeer zelf eens wat vragen te beantwoorden..
    Hoe kan een land een schuld van meer dat 100% bbp ooit terug betalen anders dan dat inflatie daar het merendeel van doet?
    Hoe kan schaal vergroting doorgaan zonder dat misinvesteringen, corruptie, misbruik, wantoestanden ook toenemen?

Enz enz....
    Welke expert heb je nodig om je weer in slaap te sussen?

Prep ze,
    Kans
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012
    De corruptie is overal en dit wordt nu zichtbaar omdat het systeem aan het instorten is. De grote spelers hebben tientallen jaren grof hun zakken gevuld en nu wereldwijd het systeem in elkaar stort zal de onderste laag van de pyramide(de gewone man en vrouw) het hardste bloeden. Alles maar dan ook alles is gemanipuleerd. De beurzen, de economie, het nieuws. Bijvoorbeeld: In Portugal zijn 1,5 miljoen (!) mensen aan het demonstreren geweest tegen het corrupte systeem. Is dit wel op het journaal geweest? Dit zou mega nieuws moeten zijn. We leven in een gemaakte wereld met desinformatie en censuur. De gewone spaarder kan dus naar zijn centen fluiten.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wordt miljonair, inleg 1.000 zilver wordt 1.000.000 waard
    Door Tom in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 07-10-13, 11:52
  2. Kredietbeoordelaar S&P wordt aangeklaagd
    Door Marc67NL in forum Macro algemeen
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 05-02-13, 16:39
  3. Reacties: 30
    Laatste Bericht: 18-12-12, 19:25
  4. Wie wordt geholpen igv een pandemie (shtf)
    Door Kans in forum Binnenland
    Reacties: 38
    Laatste Bericht: 14-12-12, 17:22
  5. Mensen wat een sensatie wordt het op 21-12-2012
    Door Tom in forum Preppers in de Media
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 29-11-12, 11:16

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten