Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prep oefening


Gast Sandokan

Aanbevolen berichten

Gast Sandokan

Hallo allemaal

 

ik zou willen voorstellen om met zoveel mogelijk mensen een oefening te houden

de oefening houdt in op een gegeven moment stroom, gas en water af te sluiten en dan voor 72 uur te zien hoe je het red

dat betekent dus ook ws geen internet en telefoon -

ik stel me voor dat mensen wel in hun huis kunnen blijven, maar alle voorzieningen zijn dus weggevallen

de vraag is dan hoe je het gaat redden

aan de hand van alle ervaringen kunnen we dat dan gaan evalueren en zien waar knelpunten ontstaan, en welke oplossingen het meest bijdragen aan het te blijven functioneren

 

Oh en uiteraard kun je sjoemelen en de zaak faken, maar daar leer je uiteindelijk helemaal niets van

gaat niet alleen om de praktische oefening maar ook zeker om de mentale kracht

 

het moment waarop de 72 uur ingaat is onbekend en zal voor iedereen onverwachts komen

dus je kan je niet instellen op 'doe maar vrijdagavond na 19U want dan is het weekend

rampen komen ook niet op van te voren vastgestelde tijden aan -

 

wie heeft er belangstelling voor deze oefening?

 

groetjes,

 

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 178
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Sandokan

ja maar dat is preppen voor fakers,

je kan zoiets nooit voorzien en dus moet je juist zoiets onverwachts, doordeweeks, op een normale werkdag beginnen

anders zie je nooit hoe je vastloopt -

 

hahaha

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja opzich maakt het vrij weinig uit waneer je het doet.. door de weeks ben je toch op je werk en heb je er dus vrij weinig last van.

in het weekend zal beter zijn vooral als jouw scenario zegt dat het bijf buiten niet veilig is, ik noem maar wat.

 

ik zelf ga het wel in het weekend doen.. puur omdat ik door de weeks meestal maar een korte tijd thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

Medan, dat zie ik anders -

stel zoiets gebeurt dinsdagochtend om 06:15 -

hoe ga je dan naar je werk? hoe ga je je douchen?

je moet juist op een normale werkdag zoiets doen om dan te zien hoe je toch dingen voor elkaar krijgt...

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor thuis ben eigenlijk nog niet echt bang

de echte oefening wat je zou kunnen bedenken is voor mij stranden tegen de Tsjechische grens en terug moeten zien te komen zonder gemotoriseerd vervoer

maar die gaat ik niet oefenen ;)

denk niet dat de baas blij is als ik gewoon de vrachtwagen laat staan en AWOL ga ;)

 

bij mij zitten de koelkast en vriezer op een aparte groep

de rest kan ik zonder problemen omgooien ;)

 

stroom zou je kunnen pakken van je auto accu met een verlengsnoer

dat doet me eraan denken zou een leuk projectje zijn zon verlengsnoer maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

offgrid, betekent dat dat je mee wil doen?

het werkt het beste als we toch een redelijk groepje hebben om ook zo ervaring te kunnen uitwisselen en vergelijken...

 

dank,

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sandokan, ik heb het al eens een week gedaan. Enkele korte opmerkingen kun je vinden op:

http://preppers.nl/forum/threads/28-Geen-stroom-meer-en-dan/page4

 

Ik ben nu bijna aan het einde van een maand "leven zonder winkels" = het louter doen met wat in huis is, de natuur biedt en ruilen.

 

Het volgende wordt: minimaal 1 week zonder stroom én zonder winkels, met liefst een uitloop naar 1 maand:

 

72-uur vind ik kort. Maar ik ben het er zonder meer mee eens dat 72-uur beter is dan niks!!

Dus ja, ik doe zeker mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

geen stroom, geen water, geen telefoon, geen internet, geen gas, geen winkels en geen OV!!

dus je moet zien hoe je 3 x 24 uur doorkomt

hoe regel je licht, water, hygiene, hoe hou je dingen schoon, hoe ga je koken, heb je voorraad in huis om op terug te vallen

ga maar even uit van een Europese EMP -

ik hoop dat we een grotere groep kunnen motiveren mee te doen

des te leerzamer word de ervaring delen!

 

groetsels,

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan
Dus ook geen Preppers.nl/forum? Ik doe niet mee! ;)

 

tsja dat moet iedereen zelf weten,

mij gaat het om de oefening en daarna de leermomenten door te delen wat goed of fout gaat

het forum is voor mij geen doel op zich

mijn survival wel

 

ieder moet zelf zn keuzen maken...

 

groetsels,

 

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ook geen Preppers.nl/forum? Ik doe niet mee! ;)

 

Nou, Dr.Prepper, oke, hierbij word jou plechtig door ondergetekende toestemming verleend om je taak als administrator van dit geweldige forum uit te oefenen gedurende de 72 uur durende prep-oefening.:)

Dus: welkom aan boord!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe mee op mijn 1e vakantiedag, Bij mij betekend het kleinste onraad nl. Alles inde auto tiefen en rijden maar. Heb al diesel op voorraad om in 1x bij BOL te komen. Daarom blijf ik JUIST NIET thuis. als je dat doet staat de weg vast tegen de tijd dat je weg bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medan, dat zie ik anders -

stel zoiets gebeurt dinsdagochtend om 06:15 -

hoe ga je dan naar je werk? hoe ga je je douchen?

je moet juist op een normale werkdag zoiets doen om dan te zien hoe je toch dingen voor elkaar krijgt...

 

Sandokan

 

Uhm, als er echt iets serieus gebeurd dan is werk het laatste waar ik aan denk. Zeg een EMP, ga jij lekker naar het werk? Ander punt: bij een oefening werkt op je werk de voorzieningen (stroom,water,gas etc) natuurlijk nog wel. Beste ervaring is toch om dit niet tijdens werktijd te doen, maar een onverwachte oefening is natuurlijk de beste.

 

Goed en leerzaam initiatief overigens, wil dit binnenkort ook een paar dagen doen en als het bevalt weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

dR3 daar heb je ook een punt. Het kan wel zo zijn dat in je thuisregio de stroom uitgevallen is maar op je werk 100km niet, maar ik snap wat je bedoeld.

In iedre geval is het dus een voorstel om te oefenen en ervaring uit te wisselen, maar - zoals jij ook elders al aangaf - lijkt de belangstelling niet zo groot,

cq de motivatie niet erg aanwezig. Jullie moeten het maar zelf aangeven wat je wil. En zo niet dan ga ik het toch zelf doen - ik ben niet afhankelijk van de

motivatie of medewerking van anderen om mijn overlevingskansen te versterken - gelukkig :-)

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval is het dus een voorstel om te oefenen en ervaring uit te wisselen, maar - zoals jij ook elders al aangaf - lijkt de belangstelling niet zo groot,

cq de motivatie niet erg aanwezig.

 

Eigenlijk zijn dit soort oefeningen een must voor de semi-serieuze prepper; op deze manier kom je er het snelste achter wat je mist, wat wel en niet werkt en wat je kunt verbeteren. Daarnaast doe je ervaring op en heb je meer zelfvertrouwen in dit soort situaties. Zou toch vervelend zijn als je in een echte situatie erachter komt dat je essentiële onderdelen mist, of dat je gear niet blijkt te werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...