Ga naar inhoud
GENEGEERD

SHTF diner


RauweBonk

Aanbevolen berichten

Zomaar ff een post over een shtf diner wat ik zonet heb gegeten.

Het smaakte zo goed (zonder dat ik echt honger had) dat ik t hier wilde posten.

 

20130311_175621.jpg.4a30ca0296a820f357dc61cc5d7df6b7.jpg

 

De ravioli (800gr) is €1,19 bij de Jumbo, zilveruitjes(190gr uitgelekt) euroshopper, ik dacht iets van €0,40 en de westmalle is natuurlijk om ff luxe te doen in een shtf situatie :)

Dit is genoeg eten voor twee personen.

 

Grtz,

B0nk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

je dacht; 1 pot bier is 2 snee brood ;)

 

laatst ook eens geëxperimenteerd met Mountain house pakketje van €7,50, dat was de chili con carne met rijst.. pfff wat een drama, zelfs met extra ketjap en curry erbij was het niet te doen.. misschien jouw dinertje maar eens proberen dan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je dacht; 1 pot bier is 2 snee brood ;)

 

laatst ook eens geëxperimenteerd met Mountain house pakketje van €7,50, dat was de chili con carne met rijst.. pfff wat een drama, zelfs met extra ketjap en curry erbij was het niet te doen.. misschien jouw dinertje maar eens proberen dan ;)

 

JUIST JA! Laatst een schap leeg getrokken van Westmalle :) lekker lang houdbaar, schijnt zelfs wat lekkerder te worden naarmate het doorgist, dat heb ik me laten vertellen door de slijter, maar misschien lult ie ook maar wat in de ruimte :)

Oh, ik dacht dat die mountain house wel goed was joh. Wilde ik ook wat van kopen, dus verstandig om het eerst maar eens te proeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb ook net een maaltijd gemaakt :cool:

 

DSC02524[1].JPG.3eb04db7aaa5007865645b1b07f3ea8b.jpg

 

DSC02526[1].JPG.c3e233d454bb8ba3d29659fa294e8f27.jpg

 

rijst 19 euro cent

kruiden 1 cent

ketjap 1 cent

gembersiroop 1 cent

450 gram varkensvlees mager 1.50

tomaten puree 5 cent

roomboter 99 euro cent

slagroom 59 euro cent

bloem 25 euro cent

paprika 75 cent

ui 10 cent

 

maaltijd voor 6 personen 5.50 euro is 0.91 euro cent per persoon

DSC02527[1].JPG.16e830a13803677701a271d226e8a409.jpg

 

DSC02525[1].JPG.c65c9f749b5bcc75e9d37427debf4553.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Zomaar ff een post over een shtf diner wat ik zonet heb gegeten.

Het smaakte zo goed (zonder dat ik echt honger had) dat ik t hier wilde posten.

 

20130311_175621.jpg.4a30ca0296a820f357dc61cc5d7df6b7.jpg

 

De ravioli (800gr) is €1,19 bij de Jumbo, zilveruitjes(190gr uitgelekt) euroshopper, ik dacht iets van €0,40 en de westmalle is natuurlijk om ff luxe te doen in een shtf situatie :)

Dit is genoeg eten voor twee personen.

 

Grtz,

B0nk

Ik laat het bier even buiten beschouwing. Dat is heel lekker bier maar niet SHTF waardig.

 

Jullie hebben met zijn tweetjes het blik ravioli en de pot uitjes op als ik het goed begrijp. Dat is per persoon 368 calorien. Het voedingscentrum gaat per maaltijd uit van 550-950 calorien. Op dieetforum zie ik staan dat iemand rekening houdt met 700 calorien voor een normale maaltijd. Als je wilt afvallen laat je dat zakken naar 550 calorien. Nog geen 370 calorien staat dus ongeveer gelijk een een streng crashdieet. En dat terwijl de algemene opinie uitgaat van een verhoogde calorie inname bij een SHTF omdat alles wat je doet dan meer energie kost en je bijvoorbeeld ook geen verwarming meer hebt waardoor je nog meer verbrandt. Dan heb je eerder een blik ravioli per persoon nodig :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Ik vond het heerlijk, maar misschien kwam dat omdat ik had verwacht dat t smerig zou zijn.

Die uitjes erbij doen t goed, het zorgt voor wat frisheid en variatie in de smaak.

Ik ga deze week ook nog een keer Kung-Fu nasi goreng proberen

Alleen de naam al!! :)

Ik heb ooit twee blikken van die nasi gekocht. Nou kan ik best heel veel hebben enzo, maar na dat ene blik gegeten te hebben heb ik besloten dat andere blik te bewaren om keihard tegen het hoofd te gooien van de persoon die ik het slechtste wat ik verzinnen heeft gedaan, Tegen het hoofd gooien ja, opeten is te onmenselijk. Dat wil ik mijn grootste vijand niet aandoen.

 

Edit: Wat betreft calorien is deze wel beter. 1400 per blik, dus 700 per persoon als je er met zijn tweetjes van eet. Maar ja, dan nog blijft het niet te eten dus je hebt niks aan die calorien :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit twee blikken van die nasi gekocht. Nou kan ik best heel veel hebben enzo, maar na dat ene blik gegeten te hebben heb ik besloten dat andere blik te bewaren om keihard tegen het hoofd te gooien van de persoon die ik het slechtste wat ik verzinnen heeft gedaan, Tegen het hoofd gooien ja, opeten is te onmenselijk. Dat wil ik mijn grootste vijand niet aandoen.

 

OH haha...nou ik ben benieuwd, ik ga t proberen. Smaken willen nog wel eens verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat het bier even buiten beschouwing. Dat is heel lekker bier maar niet SHTF waardig.

 

Jullie hebben met zijn tweetjes het blik ravioli en de pot uitjes op als ik het goed begrijp. Dat is per persoon 368 calorien. Het voedingscentrum gaat per maaltijd uit van 550-950 calorien. Op dieetforum zie ik staan dat iemand rekening houdt met 700 calorien voor een normale maaltijd. Als je wilt afvallen laat je dat zakken naar 550 calorien. Nog geen 370 calorien staat dus ongeveer gelijk een een streng crashdieet. En dat terwijl de algemene opinie uitgaat van een verhoogde calorie inname bij een SHTF omdat alles wat je doet dan meer energie kost en je bijvoorbeeld ook geen verwarming meer hebt waardoor je nog meer verbrandt. Dan heb je eerder een blik ravioli per persoon nodig :(

 

Ik heb in mn eentje het halve blik op en toen had ik genoeg. Maar had om 3 uur vanmiddag al 2 boterhammen op en vanavond zal ik nog wel een versnapering nemen. Dus als je puur en alleen een half blik zou eten geloof ik idd dat t wel weinig is.

Welk bier raad jij aan voor een shtf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Ik heb in mn eentje het halve blik op en toen had ik genoeg. Maar had om 3 uur vanmiddag al 2 boterhammen op en vanavond zal ik nog wel een versnapering nemen. Dus als je puur en alleen een half blik zou eten geloof ik idd dat t wel weinig is.

Welk bier raad jij aan voor een shtf?

Doe eens gek en eet niks meer vanavond. Dat heb je tijdens een SHTF waarschijnlijk ook niet. Kijken hoe laat je vannacht wakker wordt van het gerommel van je buik :-)

 

Geen bier denk ik. Te korte houdbaarheid. Beter alcohol boven de 35% nemen dat blijft tenminste goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit twee blikken van die nasi gekocht. Nou kan ik best heel veel hebben enzo, maar na dat ene blik gegeten te hebben heb ik besloten dat andere blik te bewaren om keihard tegen het hoofd te gooien van de persoon die ik het slechtste wat ik verzinnen heeft gedaan, Tegen het hoofd gooien ja, opeten is te onmenselijk. Dat wil ik mijn grootste vijand niet aandoen.

 

Edit: Wat betreft calorien is deze wel beter. 1400 per blik, dus 700 per persoon als je er met zijn tweetjes van eet. Maar ja, dan nog blijft het niet te eten dus je hebt niks aan die calorien :D

 

De bami variant is an sich goed te doen. Zorg er wel voor dat je een kruidenrek hebt staan. En ketjap en sambal kan hierbij ook geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
De bami variant is an sich goed te doen. Zorg er wel voor dat je een kruidenrek hebt staan. En ketjap en sambal kan hierbij ook geen kwaad.

Bikkel, van de bami heb ik ook nog een blik staan voor "noodgevallen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens gek en eet niks meer vanavond. Dat heb je tijdens een SHTF waarschijnlijk ook niet. Kijken hoe laat je vannacht wakker wordt van het gerommel van je buik :-)

 

Geen bier denk ik. Te korte houdbaarheid. Beter alcohol boven de 35% nemen dat blijft tenminste goed.

 

Westmalle is tot februari 2015 goed, staat op t flesje, dus best wel een tijdje houdbaar. En de slijter vertelde me ook dat t na de uiterste houdbaarheidsdatum nog lang goed blijft.

En idd, ik ga ook wat flessen wiskey preppen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OH haha...nou ik ben benieuwd, ik ga t proberen. Smaken willen nog wel eens verschillen.

 

Smaken verschillen dus inderdaad bij deze Kung Fu.

Toevallig had ik laatst 'n vriend te eten en wilde toch eens 'n blik van m'n voorraad uitproberen....en dat werd dit dus. Daarbij Javaanse gehaktballetjes in saté-saus van Kips en 'n blikje gehaktballetjes in de saté van Zwanenburg.

 

Toen ik het blik nassi openmaakte dacht ik..... jeetje......kei en keiharde bonk! Maar moet zeggen toen het uiteindelijk klaar was....vond het echt niet verkeerd.....helemaal niet verkeerd eigenlijk. Het enige wat ik echt niet lekker vond waren die gehaktballetjes van Zwanenburg.......jakkes!

Van Kips vind ik ze echt goed te eten....en heb daar voorraad van gekocht. Gelukkig blijft het.........................heel lang goed....:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smaken verschillen dus inderdaad bij deze Kung Fu.

Toevallig had ik laatst 'n vriend te eten en wilde toch eens 'n blik van m'n voorraad uitproberen....en dat werd dit dus. Daarbij Javaanse gehaktballetjes in saté-saus van Kips en 'n blikje gehaktballetjes in de saté van Zwanenburg.

 

Toen ik het blik nassi openmaakte dacht ik..... jeetje......kei en keiharde bonk! Maar moet zeggen toen het uiteindelijk klaar was....vond het echt niet verkeerd.....helemaal niet verkeerd eigenlijk. Het enige wat ik echt niet lekker vond waren die gehaktballetjes van Zwanenburg.......jakkes!

Van Kips vind ik ze echt goed te eten....en heb daar voorraad van gekocht. Gelukkig blijft het.........................heel lang goed....:)

 

Nou, ben benieuwd hoe t smaakt dan.

Ik ga het deze week proberen en ik heb ook balletjes in pindasaus, maar dan van unox. Die heb ik al geproefd en vond ze prima te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nonkel_Ries

 

Ik vond het heerlijk, maar misschien kwam dat omdat ik had verwacht dat t smerig zou zijn.

Die uitjes erbij doen t goed, het zorgt voor wat frisheid en variatie in de smaak.

Ik ga deze week ook nog een keer Kung-Fu nasi goreng proberen

Alleen de naam al!! :)

20130311_205455.jpg.f6d4cf04cbb05cb507174477daa8766f.jpg

 

 

20130311_205637.jpg.7732e03ee5bbd66199f96335c239109c.jpg

 

Iiieks, deze blikken met nasi doen me denken aan één van mijn motorvrienden, toen ze een keer met alleen mannen in een tentje weggingen, vraten ze alleen maar elke dag nasi uit blik ...... met bier......... Dus van de aanblik van dit blik, lig ik gelijk in een lachstuip, moet ik het misschien toch maar aanschaffen, dan heb ik tijdens een SHTF ook nog wat te lachen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iiieks, deze blikken met nasi doen me denken aan één van mijn motorvrienden, toen ze een keer met alleen mannen in een tentje weggingen, vraten ze alleen maar elke dag nasi uit blik ...... met bier......... Dus van de aanblik van dit blik, lig ik gelijk in een lachstuip, moet ik het misschien toch maar aanschaffen, dan heb ik tijdens een SHTF ook nog wat te lachen.

 

Nasi, bier en sambal...what else do you need?? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...